Πνοή αισιοδοξίας δίνουν τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για τις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάιο, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9% τον περασμένο μήνα σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Την κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών στην Ευρώπη κατακτούν όλο και περισσότερο τα υβριδικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις τους συνεχίζουν να αυξάνονται ραγδαία, καταλαμβάνοντας το 35,1% της αγοράς από το 29,1%, πέρσι. Αντίθετα, το μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου ντίζελ μειώθηκε στο 38,1% τον Μάιο του 2025 από 48,5% την ίδια περίοδο του 2024. Οι μεγαλύτερες αγορές για τα ηλεκτροκίνητα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία, με μερίδια 38,3%, 34,9%, 13,8% και 12,1% αντίστοιχα.
Μέχρι τον Μάιο του 2025, στο μεταξύ, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (EVs) αντιπροσώπευαν το 15,4% της αγοράς στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το 12,1% πέρσι τον Μάιο. Όμως, οι παραδόσεις οχημάτων Tesla μειώθηκαν κατά 28% τον περασμένο μήνα, με την αμερικανική εταιρεία EVs να πληρώνει το τίμημα του εντεινόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα και της δυσαρέσκειας για τον αμφιλεγόμενο ρόλο που διαδραμάτισε ο επικεφαλής της, Έλον Μασκ, στην κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ. Ένα από τα ζητήματα που προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών για τα EVs της Tesla ήταν οι ανοικτές παρεμβάσεις του Μασκ σε εσωτερικά πολιτικά ζητήματα των κρατών-μελών της Ε.Ε, ο οποίος υποστήριζε δημόσια και ένθερμα την ακροδεξιά και ειδικότερα την Εναλλακτική για τη Γερμανία (EdF). Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο της κινεζικής BYD (Build Your Dreams) διπλασιάστηκε τον περασμένο μήνα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ξεπερνώντας την Tesla σε ορισμένες αγορές, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.
Οι κινέζοι κατασκευαστές συνέχισαν να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Jato Dynamics. Πούλησαν 65.808 οχήματα σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, υπερδιπλασιάζοντας το μερίδιό τους σε 5,9% από 2,9% ένα χρόνο πριν. Οι πωλήσεις BYD ήταν σχεδόν ταυτόσημες με την Tesla τον περασμένο μήνα. Βέβαια, παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα και τα προβλήματα της ευρωπαϊκής οικονομίας, η γερμανική Volkswagen εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων, με 309.930 νέες ταξινομήσεις και ετήσια άνοδο 3,4%. Ακολούθησε η Stellantis, η Renault, η BMW Group και η Mercedes-Benz Group. Θετικό ρόλο στην περίπτωση της Volkswagen διαδραμάτισε η ανανέωση του ηλεκτροκίνητου ελεύθερου χρόνου ID.4 και του σεντάν EV ID.7.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αντανακλούν με σαφήνεια τις οικονομικές συνθήκες, τις καταναλωτικές τάσεις αλλά και τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα. Προσφάτως, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του εμπορικού πολέμου που έχει κηρύξει ο Τραμπ κατά μικρών και μεγάλων οικονομιών, συμπεριλαμβανομένης της Ε.Ε. Οι χαμηλές τιμές των κινεζικών EVs, στο μεταξύ, αποτελούν ισχυρό πλεονέκτημα σε μια περίοδο που το κόστος διαβίωσης έχει αυξηθεί σημαντικά και στη Δύση. Το μεγάλο ερώτημα για τους ισχυρούς του ευρωπαϊκού κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών είναι εάν θα καταφέρουν να διατηρήσουν τη θέση τους στην παγκόσμια οικονομία καθώς στις ΗΠΑ ισχύουν δασμοί 25% και ο ανταγωνισμός από την Κίνα είναι ορμητικός.