Stellantis: Πτώση πωλήσεων αυτοκινήτων 34% στην Ιταλία το πρώτο εξάμηνο

Δύσκολοι καιροί για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς οι πωλήσεις δημοφιλών Fiat, Alfa Romeo & Jeep υφίστανται καθίζηση σε πολλές αγορές

Ο νέος CEO της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα © Stellantis

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων της Stellantis στην Ιταλία κατέρρευσε κατά 34% το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ οι προοπτικές δείχνουν περαιτέρω πτώση μέσα στο έτος, σύμφωνα με νέα έκθεση του συνδικάτου εργαζομένων.

Η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε επίσης κατά 16%, συνεχίζοντας τη γενικότερη πτωτική πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα.

Ο Όμιλος Stellantis, που παράγει μοντέλα των εταιρειών Fiat, Alfa Romeo και Jeep στην Ιταλία, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις υπό την ηγεσία του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου, Αντόνιο Φιλόζα, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη Ιουνίου. Η παράλληλη πτώση των πωλήσεων κατά 10% στις ΗΠΑ –τη σημαντικότερη αγορά της εταιρείας– και η μείωση των παραγγελιών στην Ευρώπη, επιτείνουν την κρίση.

Η παραγωγή μειώθηκε και στα πέντε εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία

Η παραγωγή μειώθηκε και στα πέντε εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στο εργοστάσιο του Πομιλιάνο ντ’ Άρκο, κοντά στη Νάπολη. Το εργοστάσιο αυτό, που κατασκευάζει κυρίως το Fiat Panda –το πλέον δημοφιλές μοντέλο στη χώρα– παρουσίασε πτώση παραγωγής 15%.

Το συνδικάτο προειδοποίησε πως «κανένα εργοστάσιο δεν γλιτώνει από αυτή τη δύσκολη κατάσταση», εκφράζοντας ανησυχία πως η χρήση κοινωνικών δικτύων ασφαλείας και επιδομάτων θα αυξηθεί, καθώς ήδη σχεδόν το ήμισυ των εργαζομένων του ομίλου έχει επηρεαστεί.

Η συνολική πτώση στην παραγωγή φθάνει το 27%.

Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 123.905 επιβατικά οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την παραγωγή επαγγελματικών να αγγίζει τις 100.000 μονάδες. Η συνολική πτώση στην παραγωγή φθάνει το 27%.

Η Stellantis, που ιδρύθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της Peugeot, κατασκευάζει στην Ιταλία τα Fiat Panda, 500, Jeep Compass, Renegade και πολυτελή μοντέλα Maserati.

Ο Φιλόζα, πρώην επικεφαλής της Jeep, έχει αναλάβει την ανασυγκρότηση της εταιρείας, καθώς ο προκάτοχός του, Κάρλος Ταβάρες, άφησε το αμερικανικό χαρτοφυλάκιο σε αποδιοργάνωση. Οι εμπορικοί δασμοί που προωθεί ο πρώην πρόεδρος Τραμπ και οι εντάσεις με την ιταλική κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι επιδεινώνουν την κατάσταση.

Το μέλλον διαγράφεται ζοφερό, με τη ζήτηση να παραμένει υποτονική και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να προκαλεί νέες προκλήσεις. Οι μετοχές της Stellantis έχουν χάσει το ένα τρίτο της αξίας τους φέτος, ρίχνοντας τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας στα 25,3 δισεκατομμύρια ευρώ.