IΤΑ: H διάδοχος της Alitalia φαίνεται πως προτιμά Airbus

Σύμφωνα με την Corriere della Sera, ο νέος ιταλικός κρατικός αερομεταφορέας ΙΤΑ θα αγοράσει από την Airbus

©Pixabay

Στην Airbus φαίνεται πως θα καταλήξει ο διαγωνισμός για το νέο στόλο της ITA, της νέας εταιρείας -στις 15 Οκτωβρίου- θα διαδεχθεί την πολύπαθη Alitalia, τον δημόσιο αερομεταφορέα της Ιταλίας. Αυτό τουλάχιστον μετέδωσε την Κυριακή η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera.

Όπως προβλέπει η συμφωνία που επιτεύχθηκε ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Κομισιόν, η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται και θα «απογειωθεί» η νέα κρατική αεροπορική IΤΑ.

Σύμφωνα λοιπόν με την ιταλική εφημερίδα, υπάρχει προτίμηση των στελεχών της ITA (Italia Trasporto Aereo SpA) προς την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαρφών, αν και -όπως αναφέρεται- δεν έχουν λάβει ακόμη την τελική απόφαση. Η αμερικανική ανταγωνίστρια Boeing παραμένει σε συνομιλίες μαζί τους.

H Boeing, γράφει η εφημερίδα, θα μπορούσε να προσφέρει μια «άνευ προηγουμένου προσφορά πακέτου με έκπτωση στα αεροπλάνα που μπορεί να φτάσει έως και 70%».

Εφόσον προχωρήσει, όπως όλα δείχνουν, η συμφωνία με την Airbus θα ανέλθει στα 5,3 δισ. δολάρια και θα περιλαμβάνει την προμήθεια 81 αεροσκαφών νέας γενιάς εντός τεσσάρων ετών.

Εκπρόσωποι της Airbus και της Boeing αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα.

Τα επόμενα βήματα για την ΙΤΑ

Τα επόμενα βήματα για τη διάδοχο της Alitalia (στην οποία θα είναι μέτοχος και το ιταλικό δημόσιο) προβλέπουν μία ένεση ρευστότητας 700 εκατ. ευρώ για το 2021, 400 εκατ. ευρώ για το 2022 και 250 εκατ. ευρώ για το 2023.

Με την καταβολή της πρώτης πληρωμής, θα δοθεί η εγγύηση για το brand της Alitalia, μαζί με άλλα περιουσιακά στοιχεία.

Ωστόσο, με βάση την συμφωνία με την ΕΕ, η ITA δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για το πρόγραμμα πόντων της Alitalia, Milemiglia.

Όπως επίσης προβλέπεται, ο αρχικός στόλος της νέας εταιρεία θα είναι 52 αεροσκάφη (45 για ευρωπαϊκές πτήσεις και 7 για υπερπόντιες) και θα αυξηθεί σε 78 το 2022. Ως το τέλος του 2025, ο στόλος αναμένεται να φτάσει τα 105 αεροσκάφη, από τα οποία τα 81 θα είναι τα αεροσκάφη νέας γενιάς για τα οποία έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός.

Όσον αφορά στο προσωπικό, η νέα εταιρεία θα ξεκινήσει με 2.750 ως 2.950 εργαζόμενους, ενώ θα προστεθούν ακόμη 5.700 το 2022 ώστε μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς να φτάσει συνολικά τους 8.600, περί τους 1400 λιγότερους από τους υπαλλήλους που απασχολεί σήμερα η Alitalia.

ΟΛΘ
-0.59%
33.50
ΑΣΤΑΚ
0.00%
7.30
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.07%
27.64
ΟΛΥΜΠ
-0.45%
2.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.85%
5.95
ΧΑΙΔΕ
-2.86%
0.68
ΚΟΥΕΣ
0.80%
6.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.61%
1.64
ΜΥΤΙΛ
-1.61%
41.50
ΑΤΡΑΣΤ
-0.46%
8.68
ΚΡΙ
-0.50%
15.84
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.63
ΠΛΑΘ
0.00%
3.75
ΑΤΤ
-1.32%
0.75
ΦΛΕΞΟ
1.99%
7.70
CNLCAP
0.74%
6.85
ΒΙΟΚΑ
1.29%
1.57
ΔΟΜΙΚ
-15.60%
1.84
ΑΚΡΙΤ
-0.60%
0.99
AEM
-0.15%
4.12
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.26%
0.77
ΣΠΙ
-2.24%
0.52
CENER
-0.55%
8.98
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-2.90%
2.01
ΜΠΤΚ
-9.24%
0.54
ΕΛΤΟΝ
0.00%
1.62
ΕΚΤΕΡ
-0.49%
2.04
OPTIMA
0.00%
15.90
ΜΑΘΙΟ
0.83%
0.61
EVRR
-12.37%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-0.94%
2.21
ΙΛΥΔΑ
8.68%
2.38
ΕΤΕ
-3.18%
9.38
ΠΑΙΡ
-3.75%
0.77
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.72
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.20
ΙΝΛΟΤ
-0.39%
1.03
ΓΕΒΚΑ
2.90%
1.42
ΕΛΧΑ
-1.58%
2.00
ΕΛΠΕ
0.07%
7.70
ΕΛΣΤΡ
0.96%
2.11
ΠΕΤΡΟ
-1.61%
8.58
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.90
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.75
ΜΕΒΑ
0.00%
4.58
ΦΑΙΣ
-0.76%
3.67
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.43%
1.18
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.33%
18.28
ΑΤΕΚ
0.00%
1.10
ΕΛΙΝ
-1.79%
2.19
ΝΑΥΠ
-3.21%
0.66
ΣΑΡ
0.00%
13.84
ΕΒΡΟΦ
-1.04%
1.90
ΕΛΛ
-1.09%
13.65
ΔΡΟΜΕ
3.33%
0.31
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.89
ΦΡΙΓΟ
1.40%
0.29
BOCHGR
0.00%
5.96
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.84%
1.30
ΟΠΑΠ
0.00%
20.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
1.15%
1.23
ΒΙΟΣΚ
-1.63%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3.06%
0.32
ΜΠΡΙΚ
1.53%
2.66
ΑΛΜΥ
0.00%
5.16
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.72
ΑΒΕ
-1.38%
0.43
ΣΕΝΤΡ
-1.84%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.60
ΠΕΡΦ
-1.04%
5.71
ΙΝΛΙΦ
1.21%
5.00
ΕΛΒΕ
0.00%
5.00
ΙΑΤΡ
-4.37%
1.75
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.32%
6.31
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0.94%
2.11
ΞΥΛΚ
0.41%
0.25
ΛΑΒΙ
0.12%
0.81
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.94
ΟΤΟΕΛ
-1.72%
11.40
ΣΙΔΜΑ
-0.70%
1.41
ΑΣΚΟ
-1.72%
3.43
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.42%
2.39
ΦΡΛΚ
-2.39%
3.88
ΕΥΑΠΣ
-0.93%
3.21
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.04
ΕΧΑΕ
0.00%
5.42
DIMAND
0.71%
8.56
ΠΛΑΚΡ
0.68%
14.70
ΤΖΚΑ
0.78%
1.29
ΔΑΑ
-1.31%
9.01
ΜΙΓ
0.35%
2.83
ΚΤΗΛΑ
0.00%
2.10
ΒΟΣΥΣ
-0.96%
2.06
ΠΡΔ
-2.61%
0.22
ΔΕΗ
-1.32%
13.47
ΙΝΤΚΑ
-0.66%
3.01
ΜΕΡΚΟ
0.58%
34.40
ΠΡΟΦ
-0.70%
5.65
ΚΥΡΙΟ
-0.23%
0.85
ΛΟΥΛΗ
-1.68%
3.52
TITC
1.12%
40.60
ΕΣΥΜΒ
-0.18%
1.13
ACAG
-0.67%
5.95
ΣΠΕΙΣ
-2.76%
5.64
ΑΡΑΙΓ
-0.97%
12.28
ΚΑΡΕΛ
0.63%
322.00
ΑΔΜΗΕ
-1.36%
2.90
ΜΕΝΤΙ
1.83%
2.22
ΟΤΕ
0.42%
16.87
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
-8.75%
0.15
ΒΙΟ
-0.72%
5.48
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
-2.53%
2.43
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΜΟΥΖΚ
4.00%
0.47
AKTR
0.76%
5.27
ΜΟΤΟ
-2.59%
2.63
ΕΕΕ
-0.40%
45.30
EVR
-0.66%
1.50
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-1.39%
21.36
ΜΙΝ
2.82%
0.51
ΠΑΠ
0.00%
2.53
ΛΑΜΔΑ
-0.45%
6.69
ΟΛΠ
-1.23%
40.00
ΚΟΡΔΕ
-6.54%
0.39
ΚΟΥΑΛ
-1.61%
1.10
ΠΕΙΡ
-1.09%
5.10