Καθυστερήσεις από Boeing, Airbus δημιουργούν προβλήματα στις αερομεταφορές

Για ορισμένα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων καθυστερεί η παράδοσή τους εδώ και επτά ή οκτώ χρόνια, κάτι που είναι πρωτοφανές

Airbus © Unsplash

Η Boeing και η Airbus αντιμετωπίζουν «άνευ προηγουμένου» καθυστερήσεις στην πιστοποίηση και παράδοση αεροσκαφών, γεγονός που, σύμφωνα με τους πελάτες τους, εμποδίζει την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών και τα σχέδιά τους για απανθρακοποίηση.

Οι καθυστερήσεις αυτές προκαλούν τεράστια συσσώρευση παραδόσεων στις μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ. Όλοι οι προμηθευτές βρίσκονται εκτός προγράμματος, πρόσθεσε, ενώ οι αεροπορικές δεν έχουν δει καμία βελτίωση από τότε που έληξε η πανδημία.

Καθυστερήσεις παραδόσεων έως και 8 χρόνια

«Για ορισμένα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων, περιμένουμε την πιστοποίηση εδώ και επτά ή οκτώ χρόνια, κάτι που είναι πρωτοφανές», είπε ο Σμιθ κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου του οργανισμού Airlines 4 Europe. «Δεν νομίζω ότι κανείς από εμάς έχει πολλές ελπίδες πως τα πράγματα θα βελτιωθούν βραχυπρόθεσμα».

Οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο δυσκολεύονται να παραδώσουν τα προϊόντα τους από τότε που η πανδημία διέλυσε την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Η Deutsche Lufthansa AG και η μητρική εταιρεία της British Airways, IAG SA, περιμένουν ακόμη το Boeing 777X, το οποίο καθυστερεί ήδη έξι χρόνια να βγει στην αγορά.

Σύμφωνα με το Bloomberg News, το ευρείας ατράκτου αεροσκάφος αναμένεται πλέον να κάνει την εμπορική του πρεμιέρα στις αρχές του 2027 αντί για το 2026.

Το shutdown επιδεινώνει τις καθυστερήσεις

Οι καθυστερήσεις επιδεινώνονται και από το προσωρινό «κλείσιμο» της αμερικανικής κυβέρνησης (shutdoen), το οποίο έχει σταματήσει τις επιθεωρήσεις αεροσκαφών. Αυτό επηρεάζει και την έγκριση ενός τύπου καθίσματος στα νέα Boeing 787 της Lufthansa, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Σπορ.

Το αδιέξοδο στην Ουάσιγκτον έχει επίσης επιπτώσεις στις αεροπορικές συνδέσεις με τους αμερικανούς εταίρους της Lufthansa, πρόσθεσε.

Ωστόσο, οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών εμφανίστηκαν πιο αισιόδοξοι για την αγορά των αεροσκαφών μικρών αποστάσεων, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair Holdings Plc, Μάικλ Ο’Λίρι, να δηλώνει ότι η Boeing έχει σημειώσει «σημαντική πρόοδο» στην παραγωγή των αεροσκαφών 737 Max — αν και οι παραδόσεις εξακολουθούν να καθυστερούν.