Απαγόρευση Shein και Temu στην Ευρώπη ζητεί ο CEO της Casino

Οι Shein και Temu πρέπει να απαγορευτούν στην Ευρώπη μέχρι το 2028, σύμφωνα με τον CEO του γαλλικού σούπερ μάρκετ Casino

Shein & Temu © EPA/HANNIBAL HANSCHKE

Οι κινεζικές πλατφόρμες Shein και Temu πρέπει να αποκλειστούν προσωρινά από την ευρωπαϊκή αγορά έως ότου τεθούν σε ισχύ νέοι κανόνες εποπτείας, υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής αλυσίδας Casino Guichard Perrachon, Φιλίπ Παλάτσι.

Σε συνέντευξή του στο BFM Business TV την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι τα προϊόντα που πωλούνται από τους δύο γίγαντες του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου δεν συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και ενδέχεται να αποτελούν κίνδυνο για τους καταναλωτές. Είπε επίσης ότι η πληθώρα προϊόντων, ιδίως υφασμάτων και επίπλων, θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων στην περιοχή που συμμορφώνονται με τους τοπικούς κανονισμούς.

«Πιστεύω ότι είναι πολύ θετικό να θεσπιστεί νομοθεσία πριν επιτραπεί η είσοδος των Shein και Temu στην αγορά», δήλωσε. «Βλέπω έναν πραγματικό κίνδυνο».

Η Shein, που ιδρύθηκε στην Κίνα και τώρα εδρεύει στη Σιγκαπούρη, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Παρίσι αυτό το μήνα. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πολιτικής θύελλας στη Γαλλία, μετά από αναφορές ότι πωλούσε παιδικές σεξουαλικές κούκλες και όπλα στην πλατφόρμα του. Η Γαλλία έθεσε το ζήτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Ευρώπη αποφάσισε να θεσπίσει νόμους για τις εισαγωγές στην περιοχή από την Κίνα έως το 2028. Καθώς αυτό διευθετείται, η Shein και η Temu θα πρέπει να απαγορευτούν προσωρινά, δήλωσε ο Παλάτσι.

«Αποκλείστε τις για δύο χρόνια, ενώ η Ευρώπη θεσπίζει νόμους», είπε. «Πρέπει να προστατεύσουμε τους λιανοπωλητές μας».

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2026 όλα τα μικρά πακέτα που εισάγονται στην Ελλάδα από πλατφόρμες όπως Shein, Temu και Alibaba, θα υπόκεινται σε ευρωπαϊκό φόρο 2 ευρώ. Η αλλαγή αυτή αφορά σε αγορές αξίας κάτω των 150 ευρώ από τρίτες χώρες. Η απόφαση ελήφθη στον απόηχο των ισχυρών πιέσεων από το λιανεμπόριο, το οποίο είδε σημαντικό μέρος του τζίρου του να χάνεται από τη «βροχή» παραγγελιών μέσω e-commerce την τελευταία διετία για προϊόντα… made in China.