Παρατεταμένη καθηλώση των MD-11 μετά το δυστύχημα της UPS

Συνεχίζονται τα προβλήματα, καθώς τα αεροσκάφη MD-11 θα υποβληθούν σε επεμβατικούς ελέγχους, καθώς και σε επισκευές και αντικαταστάσεις εξαρτημάτων

To MD-11 της UPS που συνετρίβη στις 5 Νοεμβρίου στο Κεντάκι σκοτώνοντας 14 άτομα © Wikimedia

Η καθήλωση των αεροσκαφών μεταφοράς φορτίου McDonnell Douglas MD-11, που εμπλέκονται στο πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στο Κεντάκι, ενδέχεται να διαρκέσει για «απροσδιόριστο χρονικό διάστημα», προκαλώντας σοβαρά προβλήματα, καθυστερήσεις και ζημίες για τις εταιρείες κούριερ UPS, FedEx και τη μικρή εταιρεία Western Global Airlines με έδρα τη Φλόριντα.

Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα του Tom Romnios, αντιπροέδρου ανθρώπινου δυναμικού της Western Global Airlines, τα MD-11 θα υποβληθούν σε «ιδιαίτερα επεμβατικούς» ελέγχους, καθώς και σε επισκευές και αντικαταστάσεις εξαρτημάτων. Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι η εταιρεία προχώρησε σε αναστολές εργασίας πιλότων από τις 22 Νοεμβρίου.

Τα MD-11 αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα του στόλου των 19 αεροσκαφών της Western Global, με τα υπόλοιπα να είναι τέσσερα Boeing 747 μεταφοράς φορτίων. H κατασκευάστρια εταιρεία McDonnell Douglas ανήκει από το 1997 στην Boeing, η οποία έχει και την ευθύνη για οτιδήποτε κατασκευαστικό αφορά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

«Όπως μπορείτε να φανταστείτε, αυτό είναι καταστροφικό για τη WGA», αναφέρεται στο σημείωμα. «Αν και η κατάσταση δεν προκλήθηκε από την εταιρεία, είμαστε πλέον αναγκασμένοι να λάβουμε πολύ δύσκολες αποφάσεις». Το σημείωμα αναρτήθηκε στο LinkedIn από τον πιλότο και podcaster Nik Fialka. Η ημερομηνία είχε διαγραφεί, ενώ τόσο η εταιρεία όσο και ο Romnios δεν απάντησαν άμεσα σε σχετικά αιτήματα. Η εγκυρότητα του εγγράφου επιβεβαιώθηκε από άτομα με γνώση της υπόθεσης.

Το τραγικό δυστύχημα της UPS

Στις 4 Νοεμβρίου, ένα MD-11F της UPS έχασε τον αριστερό κινητήρα του κατά την απογείωση από το κεντρικό της hub στο Λούισβιλ του Κεντάκι, δεν ανέβηκε πάνω από τα 30 πόδια και συνετρίβη, με αποτέλεσμα τον θάνατο 14 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος και ατόμων στο έδαφος. Επίσης τραυματίστηκαν άλλα 23 άτομα.

Προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα εντόπισε ρωγμές κόπωσης σε αρκετά σημεία που συγκρατούσαν τον κινητήρα στην πτέρυγα.

Η Boeing, η οποία απέκτησε τη McDonnell Douglas το 1997, συνεργάζεται με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) για να καθοριστούν οι διαδικασίες επιθεώρησης ώστε τα MD-11 να επιστρέψουν σε υπηρεσία. Όπως ανέφερε σε δήλωσή της, η εταιρεία εργάζεται εντατικά για να παράσχει οδηγίες και τεχνική υποστήριξη στους χειριστές ώστε να συμμορφωθούν με την οδηγία αξιοπλοΐας της FAA.

Η FAA δεν έχει ακόμη εκδώσει τις διαδικασίες επιθεώρησης, σύμφωνα με εκπρόσωπο της UPS.

Μετά το δυστύχημα, η FAA επέβαλε προσωρινή καθήλωση όλων των MD-11 και MD-11F, έως ότου ολοκληρωθούν οι έλεγχοι και εφαρμοστούν οι απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες από τους φορείς εκμετάλλευσης. Η οδηγία έχει πλέον επεκταθεί και σε άλλα αεροσκάφη με παρόμοιο σχεδιασμό προσάρτησης κινητήρων.