Γ.Δ.
1406.91 -2,19%
ACAG
-2,20%
5.77
CENER
-1,55%
8.91
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+0,49%
8.25
NOVAL
-1,97%
2.733
OPTIMA
-2,32%
11.78
TITC
-3,10%
29.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,85%
1.434
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-2,32%
2.105
ΑΚΡΙΤ
-16,67%
0.75
ΑΛΜΥ
-4,42%
2.7
ΑΛΦΑ
-4,79%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,08%
11.3
ΑΣΚΟ
+1,14%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-3,10%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-2,13%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,23%
6
ΒΙΟΚΑ
-4,40%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,86%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,28%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-3,06%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.42
ΔΑΑ
-2,61%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-3,37%
10.6
ΔΟΜΙΚ
-4,88%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,44%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-5,50%
1.46
ΕΕΕ
-0,75%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-3,70%
4.17
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-1,80%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,51%
2.33
ΕΛΠΕ
-2,78%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-2,26%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-4,15%
1.664
ΕΛΧΑ
-2,87%
1.83
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,49%
1.32
ΕΤΕ
-1,10%
7.89
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-2,44%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-4,70%
2.047
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.98
ΙΑΤΡ
-6,42%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,72%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
-2,96%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-1,79%
4.94
ΙΝΛΙΦ
-1,88%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,54%
1.114
ΙΝΤΕΚ
-4,78%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-1,68%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.29
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-3,42%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,27%
1.56
ΚΟΡΔΕ
-3,78%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-5,17%
1.138
ΚΟΥΕΣ
-2,24%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,78%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+1,72%
1.185
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-1,52%
6.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,46%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,08%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-3,61%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,87%
24.4
ΜΟΝΤΑ
+2,65%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,11%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-2,59%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-2,13%
1.835
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,01%
35.12
ΝΑΚΑΣ
-2,94%
2.64
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,77%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-1,38%
25
ΟΛΥΜΠ
-2,76%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,08%
0.92
ΟΤΕ
-0,95%
13.55
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
11.44
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-4,26%
3.6
ΠΕΤΡΟ
-3,34%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,40%
3.86
ΠΛΑΚΡ
+2,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-2,77%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-3,26%
4.595
ΡΕΒΟΙΛ
-5,14%
1.57
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-3,43%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-0,55%
1.82
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-5,59%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.6
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,78%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-2,50%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.208
ΦΡΛΚ
-3,23%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-9,85%
0.595

Ποιες επιπτώσεις θα έχει η πανδημία στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2022

Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι σοβαρές ελλείψεις σε ημιαγωγούς, οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες αλλά και οι σημαντικές αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησαν σε καθυστερήσεις στην παραγωγή, με αποτέλεσμα πολύμηνες αναβολές στις παραδόσεις νέων οχημάτων στους καταναλωτές.

Η κατάσταση αυτή προκαλεί έντονη ανησυχία για το πώς θα εξελιχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία το 2022, με τους ειδικούς να κάνουν λόγο ότι «Η αγορά θα επανέλθει πλήρως μέσα στο 2023».

Το 2019 πουλήθηκαν στην Γερμανία 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το 2020, πρώτη χρόνια της πανδημίας, διατέθηκαν 2,9 εκατομμύρια. Το κέντρο έρευνα CAR τοποθετεί τις πωλήσεις φέτος σε μόλις 2,69 εκατομμύρια. Ο Φέρντιναντ Ντουντεχέφερ προβλέπει βελτίωση το 2022 με πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Εκτιμά, ωστόσο ότι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με τις ελλείψεις μικροτσίπ, ενώ την ίδια στιγμή ουδείς είναι σε θέση να αποκλείσει νέα κύματα πανδημίας από νέες μεταλλάξεις του κορωνοϊού. Παράλληλα ο Γερμανός ειδικός επισημαίνει ότι ο μέσος όρος κατοχής ενός αυτοκινήτου βρίσκεται σε ανοδική πορεία στη Γερμανία και ξεπερνά πλέον την δεκαετία. Κατά συνέπεια υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τους καταναλωτές, εκτός βέβαια από την ηλεκτροκίνηση, να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Κέρδη – ρεκόρ παρά την κρίση

Μετά το δύσκολο 2020 το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφερε διακοπές στην παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία.Την ίδια στιγμή όμως αγορές όπως εκείνες στις ΗΠΑ, την Ρωσία και την Βραζιλία βρέθηκαν το εν λόγω διάστημα σε ανοδική τροχιά. «Για πρώτη φορά το 2021 πωλήθηκαν στην Ινδία περισσότερα αυτοκίνητα από τη Γερμανία», δηλώνει ο Γερμανός ειδικός. Το ίδιο θα ισχύσει και το 2022 με την Ινδία να «κλέβει» οριακά την πρωτιά από την Γερμανία.

Το 2019, τη χρονιά προ πανδημίας, πωλήθηκαν στην παγκόσμια αγορά περίπου 80 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα. Το 2020 ο αριθμός τους μειώθηκε κατά περίπου 14%, φθάνοντας μόλις τα 68,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το κέντρο CAR, το 2021 θα πωληθούν 70,5 εκατομμύρια, ενώ για το 2022 προβλέπεται η πώληση 75,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Ακόμα και το 2023 πάντως οι πωλήσεις δεν θα φθάσουν τα προ κρίσης επίπεδα. Η επιστροφή σε πωλήσεις επιπέδου 2019 προβλέπεται για το 2025.

Παρά την κρίση για την αυτοκινητοβιομηχανία υπήρχαν το 2021 και θετικές ειδήσεις. Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρίας EY, τα λειτουργικά κέρδη των 16 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως έφθασαν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα 23 δισεκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση 11%, καταρρίπτοντας νέο ρεκόρ.

Δυσοίωνες προβλέψεις εν όψει αύξησης κρουσμάτων και περιοριστικών μέτρων

Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 16%, (αναλυτές υπολογίζουν ότι μόνο λόγω των ελλείψεων σε ημιαγωγούς, δεν κατασκευάστηκαν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα) 13 κατασκευαστές πούλησαν λιγότερα οχήματα από ό,τι την περίοδο πέρυσι και οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν κατάτι περιορισμένο τζίρο, φθάνοντας τα 371 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές αύξησαν τα κέρδη τους, τοποθετώντας τα λιγοστά μικροτσίπ σε ακριβότερα μοντέλα που απέδωσαν περισσότερα κέρδη. Εκτός αυτού οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάστηκε να κάνουν εκπτώσεις από τη στιγμή που η ζήτηση για νέα οχήματα ξεπερνούσε κατά πολύ την προσφορά. Την ίδια στιγμή οι περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές κατάφεραν το 2021 να αυξήσουν την χρηματιστηριακή αξία τους με πρώτη και καλύτερη την αμερικανική Tesla.

Η εταιρία EY είναι ωστόσο πεπεισμένη ότι οι στενωποί θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Σε ανάλυση αναφέρει ότι «η έξαρση κρουσμάτων σε ορισμένες χώρες και τα αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα ενδέχεται να προκαλέσουν νέα προβλήματα στην παραγωγή και τις εφοδιαστικές αλυσίδες». Η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας πλήττει σε σημαντικό βαθμό την Κίνα. Στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο οι πωλήσεις μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2021 κατά 26%.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!