Γ.Δ.
1391.94 +0,79%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,33%
7.31
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,62%
9.65
OPTIMA
-1,30%
9.87
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,02%
1.432
ΑΒΕ
-4,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+1,60%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,76%
0.93
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,32%
1.5705
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
-1,91%
2.57
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,08%
7.52
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.27
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,25%
5.45
ΒΙΟΚΑ
-0,39%
2.58
ΒΙΟΣΚ
+1,73%
1.175
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,67%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+4,76%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,00%
16.22
ΔΑΑ
-0,46%
8.182
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
-0,76%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,88%
0.337
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
+0,35%
28.4
ΕΚΤΕΡ
+3,62%
4.155
ΕΛΒΕ
+3,48%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,28%
2.37
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.175
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
+2,84%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
-1,16%
9.4
ΕΣΥΜΒ
+0,41%
1.21
ΕΤΕ
+0,93%
7.14
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,36%
5.56
ΕΥΡΩΒ
-0,19%
1.827
ΕΧΑΕ
+1,61%
5.04
ΙΑΤΡ
+6,33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.444
ΙΛΥΔΑ
+4,64%
1.58
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
4.94
ΙΝΛΙΦ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-0,83%
1.19
ΙΝΤΚΑ
+4,29%
3.4
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,95%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,65%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+8,41%
1.366
ΚΟΥΕΣ
+2,50%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,62%
11.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.42
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.812
ΛΑΜΔΑ
+3,93%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,78%
3.9
ΜΙΝ
-3,36%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,84%
25.9
ΜΟΝΤΑ
-0,32%
3.09
ΜΟΤΟ
+1,56%
2.93
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,26%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.91
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,37%
37.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
+2,81%
0.293
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,76%
23.1
ΟΛΠ
+1,88%
24.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
+1,92%
16.46
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.869
ΟΤΕ
-0,29%
13.94
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.54
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
+1,15%
2.63
ΠΕΙΡ
+0,11%
3.761
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,42%
4.38
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.555
ΣΑΡ
+0,88%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
2.07
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
+6,41%
0.764
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,34%
17.79
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.605
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+2,50%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,17%
0.361
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.02
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Toyota – Stellantis: Μετ’ εμποδίων η παραγωγή νέων οχημάτων

Πολλαπλές προκλήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω του ράλι στις πρώτες ύλες, των διαρκών καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και του παγώματος της παραγωγής σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες στην Κίνα ύστερα από την πρόσφατη έξαρση κρουσμάτων του ιού SARS-Cov-2. Έτσι οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι ανήμπορες να ανταπεξέλθουν στη ζήτηση και έτσι να ικανοποιήσουν τους στόχους κερδοφορίας, διατηρώντας χαμηλές προσδοκίες ακόμη και για τα επόμενα χρόνια. 

Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, στο μεταξύ, έχει εντείνει τον ανταγωνισμό σε μια περίοδο που είναι δυσεύρετα τα τσιπ και δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί οι κατάλληλες υποδομές για να επιταχυνθεί η παραγωγή. Χαρακτηριστικά, η Stellantis, ένας όμιλος που προέκυψε από τη διασυνοριακή συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA, εκτιμά πως η ανεπάρκεια στην προσφορά μπαταριών θα κρατήσει τουλάχιστον την επόμενη τριετία. 

Σε συνέδριο των Financial Times, ο επικεφαλής της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε πως θα είναι χαμηλή η προσφορά μπαταριών μέχρι το 2025 με 2026, τονίζοντας πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν θα κτίσουν δικά τους εργοστάσια για την παραγωγή μπαταριών ώστε να αποφύγουν ελλείψεις στο μεσοπρόθεσμο μέλλον. «Οπότε θα είναι σημαντική η εξάρτηση του δυτικού κόσμου από την Ασία». Πρόσθετα προβλήματα ανακύπτουν από τον τρόπο και τις περιοχές που γίνεται η εξόρυξη των πρώτων υλών, συμπλήρωσε ο ίδιος. 

Η ιαπωνική Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, διαβλέπει πτώση έως και 20% των λειτουργικών κερδών το επόμενο έτος λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Υψηλόβαθμα  στελέχη του ομίλου, ο οποίος ελέγχει επίσης τις Daihatsu και Hino, επισημαίνουν πως το αδύναμο γιέν και οι ισχυρές πωλήσεις δεν θα καταφέρουν να αντισταθμίσουν τις μεγάλες ανατιμήσεις των πρώτων υλών, υπερδιπλασιάζοντας το κόστος τους στα  1,45 τρισ. γιεν σε σχέση με έναν χρόνο πριν. 

Η προειδοποίηση της Toyota εξέπληξε τους επενδυτές διότι είχε καταφέρει να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19, χάρις σε ένα αυστηρό πρόγραμμα περικοπών κόστους που ξεπέρασε προβλήματα από τις καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και το κλείσιμο των εργοστασίων. Γι’ αυτό η μετοχή της υποχώρησε πάνω από 5% στο Τόκιο την Τετάρτη παρά την ανακοίνωση των υψηλότερων λειτουργικών κερδών εντός του 12μήνου που έληξε τέλη Μαρτίου. Αν και τα κέρδη αυτά κινήθηκαν σχεδόν στα 3 τρισ. γιεν, το τελευταίο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 33% και το τρέχον οικονομικό έτος αναμένεται να περιοριστούν στα 2,4 τρισ. γιεν. 

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει  φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση, όπως ανταγωνιστές σαν τις Honda, Nissan, General Motors και Volkswagen. Αλλά κινείται σιωπηλά προς αυτήν την κατεύθυνση, έχοντας καινοτομήσει στα υβριδικά μοντέλα με αφετηρία την κυκλοφορία του Prius. Ωστόσο αναμένει πως οι πωλήσεις της θα φθάσουν φέτος τα 10,7 εκατ. οχήματα έναντι των 10,3 εκατ. που διέθεσε πέρσι. Τα lockdown στην Κίνα επηρεάζουν την παραγωγή σε συνολικά 12 εργοστάσια, τόνισε η Toyota. Σε ανάλογη θέση βρίσκεται επίσης η Tesla παρά την ισχυρή κερδοφορία της, τονίζοντας πως οι μονάδες της θα λειτουργούν χαμηλότερα από την παραγωγική τους ικανότητα για το υπόλοιπο του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!