Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Ρωσία: Η κρατική RNRC θα αντασφαλίζει τα φορτία πετρελαίου

Η ελεγχόμενη από το κράτος Ρωσική Εθνική Αντασφαλιστική Εταιρεία (RNRC) είναι πλέον ο κύριος αντασφαλιστής των ρωσικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου του στόλου της Sovcomflot, αφού οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες απέσυραν την κάλυψη για τους Ρώσους πλοιοκτήτες, δήλωσαν στο Reuters τρεις άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Η ασφάλιση είναι απαραίτητη για τις θαλάσσιες μεταφορές, ιδίως για τα φορτία πετρελαίου που απαιτούν τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας λόγω του κινδύνου διαρροών και της μεταφοράς εύφλεκτων υλικών στην ανοικτή θάλασσα.

Πριν επιβληθούν οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία για την εισβολή που πραγματοποίησε στην Ουκρανία, την οποία η Μόσχα αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση», η ασφάλιση τέτοιων φορτίων βασιζόταν στην αντασφάλιση που γινόταν από μια διεθνή δεξαμενή εταιρειών οι οποίες προσέφεραν ευρεία κάλυψη.

Δυτικές ασφαλιστικές εταιρειές απέσυραν την κάλυψη από ρώσικους ναυτιλιακούς ομίλους

Οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες απέσυραν την κάλυψη από την κρατική Sovcomflot (SCF) όταν ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Ρωσίας επλήγη από τις κυρώσεις, αλλά πηγές των δυτικών ασφαλιστικών εταιρειών ανέφεραν ότι η ρωσική κάλυψη θα ήταν αρκετή για να παραμείνουν τα ρωσικά πλοία εν πλω.

Ο αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, Ντμίτρι Μενβέντεφ, είχε δηλώσει αυτήν την εβδομάδα ότι ενδέχεται να δοθούν κρατικές εγγυήσεις ως ασφάλεια για τη διακίνηση ρωσικών προϊόντων, χωρίς να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Οι πηγές που τήρησαν την ανωνυμία τους, λόγω της ευαισθησίας του θέματος, δήλωσαν ότι η RNRC, την οποία ελέγχει η Κεντρική Τράπεζα είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία που προωθεί κρατικές εγγυήσεις στις ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες που προσέφεραν κάλυψη, όπως η Ingosstrakh, η οποία ασφαλίζει ρωσικά δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένου του στόλου της SCF.

Οι εταιρείες RNRC, Ingosstrakh και Sovcomflot δεν ανταποκρίθηκαν σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει το θέμα.

Η Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι αύξησε την κεφαλαιοποίηση της RNRC στα 300 δισεκατομμύρια ρούβλια από τα 71 δισεκατομμύρια και αύξησε το εγγυημένο κεφάλαιο στα 750 δισεκατομμύρια ρούβλια και έτσι η εταιρεία διαθέτει να απαιτούμενα κεφάλαια για να προβαίνει σε ασφαλίσεις.

«Η αύξηση του εγκεκριμένου κεφαλαίου του RNRC θα δώσει στις ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες ευρύτερες ευκαιρίες να αντασφαλίζουν κινδύνους εντός της Ρωσίας, να δημιουργούν πρόσθετες αντασφαλιστικές δυνατότητες και να διαχειρίζονται νέους κινδύνους κυρώσεων», αναφέρει σε έκθεσή της.

Ασφαλιστική προστασία

Τα πλοία από εμπορικής απόψεως είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I), η οποία καλύπτει απαιτήσεις ευθύνης έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών ζημιών και τραυματισμών. Ξεχωριστά συμβόλαια που αφορούν τα ύφαλα και τις μηχανές καλύπτουν τα πλοία έναντι φυσικών ζημιών.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Ingosstrakh, η εταιρεία προσφέρει αντασφάλιση P&I έως και 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Το ίδιο ποσό είχαν εγγυηθεί η Ιαπωνία και η Ινδία για τα ιρανικά φορτία που διακινήθηκαν το 2012, μια περίοδο κατά την οποία το Ιράν βρισκόταν υπό δυτικές κυρώσεις και ήταν αποκλεισμένο από την παγκόσμια ασφαλιστική αγορά.

Οι δυτικές αντασφαλιστικές εταιρείες έχουν συνήθως υψηλότερες κατανομές κεφαλαίου με κονδύλια για διαφορετικούς τύπους κάλυψης, όπως η θαλάσσια ασφάλιση, η οποία παρέχει το πλήρες φάσμα προστασίας για τα πλοία, ανέφεραν πηγές δυτικών ασφαλιστικών εταιρειών.

«Φαντάζομαι ότι αυτό το κεφάλαιο (της RNRC) δεν είναι αμιγώς ναυτιλιακό και έτσι θα μπορούσε να καεί πολύ γρήγορα», δήλωσε μια δυτική πηγή της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Ανώτατο όριο τα 3,1 δισ. δολάρια για κάθε περιστατικό

Το πρόγραμμα αντασφαλιστικής συγκέντρωσης του διεθνούς ομίλου ασφαλιστών P&I, ο οποίος καλύπτει την ασφάλιση P&I για το 90% περίπου των ποντοπόρων πλοίων, έχει ανώτατο όριο τα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια για κάθε περιστατικό.

Δύο πηγές της αγοράς δεξαμενοπλοίων ανέφεραν ότι η κεφαλαιοποίηση της RNRC θα της δώσει την δυνατότητα να λειτουργήσει ως αντασφαλιστής για τα ρωσικά πλοία στη διεθνή αγορά χωρίς την εμπλοκή δυτικών εταιρειών.

Μια πηγή δήλωσε ότι παρόμοιες ασφαλιστικές εγγυήσεις είχαν δοθεί από τις ιρανικές αρχές όταν οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες δεν ήταν σε θέση να ασφαλίσουν δεξαμενόπλοια με ιρανικό πετρέλαιο εν μέσω κυρώσεων.

Οι ρωσικές εγγυήσεις ήταν πιθανό να ικανοποιήσουν τις χώρες που εξακολουθούν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο, δήλωσε άλλη μια από τις δυτικές πηγές της ασφαλιστικής βιομηχανίας, αφού οι Ηνωμένες Πολιτείες απαγόρευσαν τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να εισαγάγει σταδιακά την απαγόρευση.

Οι περισσότερες ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου, ιδίως εκείνες που πραγματοποιούνται με δεξαμενόπλοια της Sovcomflot, προορίζονται για τα ασιατικά λιμάνια, κυρίως της Ινδίας και της Κίνας, οι οποίες δεν έχουν επιβάλει απαγόρευση συνεργασίας με τη Sovcomflot.

Οι ινδικές αρχές έχουν ήδη πιστοποιήσει την Ingosstrakh ως ασφαλιστική εταιρεία για τη μεταφορά πετρελαίου, πράγμα που σημαίνει ότι τα πλοία που ασφαλίζει η εταιρεία μπορούν να εισέρχονται σε ινδικά λιμάνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!