Γ.Δ.
1428.39 +0,63%
ACAG
+0,17%
5.85
CENER
+0,51%
9.94
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
9.59
NOVAL
-0,57%
2.6
OPTIMA
0,00%
12.98
TITC
+1,38%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
+0,65%
0.468
ΑΔΜΗΕ
+0,44%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,18%
2.83
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.592
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.7
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+13,97%
5.22
ΑΤΤΙΚΑ
+1,72%
2.37
ΒΙΟ
+1,45%
5.6
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.895
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.785
ΒΙΟΤ
+1,55%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
+3,82%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,35%
17.28
ΔΑΑ
-0,39%
7.59
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+3,11%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+0,31%
3.22
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,36%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.515
ΕΕΕ
-0,60%
33
ΕΚΤΕΡ
-0,31%
1.9
ΕΛΒΕ
-1,75%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,50%
2
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,31%
1.95
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.005
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+2,18%
1.688
ΕΛΧΑ
+0,55%
1.844
ΕΠΙΛΚ
+0,84%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.275
ΕΤΕ
-0,49%
7.298
ΕΥΑΠΣ
+2,22%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+1,26%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+1,12%
1.992
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.485
ΙΑΤΡ
+4,00%
1.56
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+0,31%
1.62
ΙΝΚΑΤ
+2,47%
4.97
ΙΝΛΙΦ
+0,62%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+3,19%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+1,18%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,51%
3.025
ΚΑΡΕΛ
-0,62%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.43
ΚΕΠΕΝ
-8,13%
1.47
ΚΛΜ
+1,25%
1.62
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.449
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.25
ΚΡΙ
-2,99%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
+1,25%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,31%
7.49
ΛΑΜΨΑ
+2,19%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+1,73%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,80%
2.51
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,33%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-0,83%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+0,60%
3.36
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,56%
21.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.96
ΜΟΤΟ
-2,08%
2.585
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.59
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,87%
33.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-4,03%
0.858
ΞΥΛΚ
-1,36%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+0,49%
20.4
ΟΛΠ
+0,93%
27
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.824
ΟΤΕ
+1,65%
15.4
ΟΤΟΕΛ
-0,71%
11.12
ΠΑΙΡ
+1,63%
1
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,71%
3.82
ΠΕΡΦ
+6,94%
7.09
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,07%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.76
ΣΑΡ
+1,30%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.36
ΣΠΙ
+1,66%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.52
ΤΖΚΑ
-2,40%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-8,02%
0.172
ΦΡΛΚ
+0,63%
4.025
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Βρετανία: Η Uber δίνει περισσότερα δικαιώματα στους οδηγούς της

Η Uber η μεγάλη αμερικανική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών αποφάσισε να αναγνωρίσει περισσότερα δικαιώματα στους οδηγούς της στο Ηνωμένο Βασίλειο, δίνοντας την ελπίδα ότι και άλλες αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες θα ακολουθήσουν αυτή τη σπουδαία κίνηση.

Την ενέργεια μάλιστα αυτή της Uber επικρότησε η κυβέρνηση της Βρετανίας και πολλά βρετανικά συνδικάτα. Συγκεκριμένα ο υπουργός Επιχειρήσεων Κουάζι Κουάρτενγκ, μιλώντας στο Sky News, δήλωσε το εξής:

«Στη νέα της φάση, η οικονομία μας οφείλει να προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων, να έχει υψηλά πρότυπα και να ενθαρρύνει τις νέες τεχνολογίες».

Ο ίδιος πιστεύει ότι πρέπει να «χαιρετίσει» κανείς τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες βράδυ –για πρώτη φορά παγκοσμίως για τον αμερικανικό κολοσσό μίσθωσης οχημάτων με οδηγό.

Η Uber χορήγησε στους πάνω από 70.000 Βρετανούς οδηγούς της ένα υβριδικό καθεστώς «εργαζομένων», που τους επιτρέπει να έχουν τον κατώτατο μισθό, άδεια μετ’ αποδοχών και πρόσβαση σε συνταξιοδοτικό ταμείο. Έως σήμερα, ήταν ανεξάρτητοι, αυτοαπασχολούμενοι εργαζόμενοι και πολύ λιγότερο προστατευμένοι.

Η πλατφόρμα αναγκάστηκε να κινηθεί γρήγορα μόλις ένα μήνα μετά την ηχηρή της ήττα ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας που στις 19 Φεβρουαρίου έκρινε ότι οι οδηγοί μπορούν να θεωρηθούν «εργαζόμενοι» και άρα να απολαμβάνουν κοινωνικά δικαιώματα.

Η βρετανική νομοθεσία διαχωρίζει το καθεστώς των ανεξάρτητων ή αυτοαπασχολούμενων εργαζομένων από αυτό των εργαζομένων που μπορούν να λαμβάνουν τον κατώτατο μισθό και άλλα προνόμια και από αυτό των υπαλλήλων που έχουν κανονική σύμβαση εργασίας.

Ο πρώην οδηγός Τζέιμς Φάραρ, ένας από τους αυτούς που ξεκίνησαν αρχικά τη νομική μάχη κατά της Uber, δήλωσε ότι τα μέτρα ήταν «ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση». Ανησυχεί, ωστόσο, με το γεγονός ότι τα προνόμια αυτά χορηγούνται από τη στιγμή που ο οδηγός δέχεται να κάνει μια διαδρομή και όχι από τη στιγμή κατά την οποία συνδέεται με την εφαρμογή.

«Αυτό σημαίνει ότι το 40-50% του χρόνου εργασίας μας δεν πληρώνεται ούτε τελεί υπό προστασία», δήλωσε ο Φάραρ στο βρετανικό πρακτορείο PA.

Για το συνδικάτο GMB, ήταν απαραίτητο «να αναγκαστεί η Uber να λάβει τη σωστή απόφαση αλλά τελικά αποδέχθηκαν την κρίση του δικαστηρίου».

«Οι άλλες επιχειρήσεις της ‘gig economy’ (οικονομίας περιστασιακής απασχόλησης) πρέπει να το λάβουν υπόψιν. Είναι το τέλος του δρόμου για την ψεύτικη ανεξάρτητη απασχόληση», δήλωσε ο Μικ Ριξ, γενικός γραμματέας του συνδικάτου.

 

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!