Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Υποβρύχιο Titan: Κορυφώνεται η αγωνία – Συνεχίζονται οι έρευνες

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες από τις ομάδες διάσωσης των ΗΠΑ, Καναδά και Γαλλίας ώστε να εντοπίσουν το υποβρύχιο Titan.

Σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή, η παροχή οξυγόνου μέσα στο υποβρύχιο θα εξαντληθεί στις 7:08 π.μ. ET Πέμπτης (περίπου στις 14:08 ώρα Ελλάδας), δήλωσε εκπρόσωπός της χθες το απόγευμα.

Οι θόρυβοι

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του OceanGate το υποβρύχιο Titan έχει παροχή οξυγόνου για 96 ώρες, με το Λιμενικό Σώμα να υπολογίζει την Τρίτη το πρωί πως βάσει των στοιχείων στο πενταμελές πλήρωμα του είχαν απομείνει 41 ώρες πριν εξαντληθούν τα αποθέματα οξυγόνου. Το γεγονός αυτό οδήγησε τις ομάδες διάσωσης να αυξήσουν τις προσπάθειες τους… σκανάροντας μια επιφάνεια διπλάσια από το Κονέκτικατ και βάθος άνω των 4.000 μέτρων.

Η έρευνα χθες επικεντρώθηκε σε μια περιοχή όπου τα καναδικά αεροσκάφη εντόπισαν «υποβρύχιους θορύβους». «Οι ήχοι προκάλεσαν ανακατευθύνσεις αναζητήσεων από τηλεκατευθυνόμενα οχήματα», δήλωσε η Αμερικανική Ακτοφυλακή νωρίς την Τετάρτη, σημειώνοντας ότι «η προσπάθεια μέχρι στιγμής έχει  αποφέρει αρνητικά αποτελέσματα».

«Δεν ξέρουμε τι είναι οι θόρυβοι για να είμαστε ειλικρινείς», είπε ο Πλοίαρχος της Πρώτης Ακτοφυλακής της Περιφέρειας Τζέιμι Φρέντερικ. «Στόχος θα είναι να συνεχίσουμε να ψάχνουμε σε εκείνες τις περιοχές όπου εντοπίστηκαν οι θόρυβοι…».

Το Ωκεανογραφικό Ίδρυμα «Woods Hole», προειδοποίησε ότι είναι «πολύ δύσκολο» να διακρίνει κανείς την πηγή των θορύβων στον απέραντο ωκεανό, ωστόσο τα ευρήματα έχουν σταλεί για ανάλυση και τα αποτελέσματα για την προέλευση των θορύβων αναμένονται σήμερα.

Στο σημείο ερευνών παραμένει και το Polar Prince, το ερευνητικό πλοίο υποστήριξης στην τουριστική αποστολή της Κυριακής που συνόδευε το εξαφανισμένο Titan.

«Ο εξοπλισμός που έχει κινητοποιηθεί για αυτό είναι ο καλύτερος στον κόσμο, ο πιο ικανός στον κόσμο», είπε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο πρόεδρος της Horizon Maritime, Σον Λιτ. «Πρέπει να διατηρούμε ελπίδες. Νομίζω ότι όπως γνωρίζετε, υπάρχει ακόμα διαθέσιμη υποστήριξη ζωής στο υποβρύχιο και θα συνεχίσουμε να διατηρούμε ελπίδα μέχρι το τέλος».

Τα δύο σενάρια

Ο Τζεφ Κάρσον, ένας ερευνητής βαθέων υδάτων, έδωσε δύο πιθανές εξηγήσεις για το χαμένο υποβρύχιο Titan. Η πρώτη είναι ότι μια μηχανική βλάβη μπορεί να εμπόδισε το σκάφος να ρίξει τα χαλύβδινα βάρη που το βοηθούν να ταξιδέψει στον πυθμένα του ωκεανού και η δεύτερη και πιθανότερη εξήγηση είναι ότι το υποβρύχιο έχει εμπλακεί ή πιαστεί κάτω από ένα κομμάτι του συντρίμμια του Τιτανικού.

«Οι επιβάτες μπορεί να έπεσαν σε κάποια κακή τύχη», είπε ο Κάρσον, ομότιμος καθηγητής Γης και Περιβαλλοντικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες επιστημονικές αποστολές στον πυθμένα του ωκεανού μέσω ενός υποβρυχίου που ονομάζεται Alvin.

Με βάση την εμπειρία του Κάρσον, οι συνθήκες μέσα στο υποβρύχιο είναι πιθανώς ψυχρές και περιορισμένες. Οι θερμοκρασίες στον πυθμένα του ωκεανού είναι ακριβώς πάνω από το μηδέν και το εσωτερικό του υποβρυχίου είναι πιθανό να στάζει υγρό από τη συμπύκνωση.

Σε περίπου 12.500 πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, τα υπολείμματα του Τιτανικού βρίσκονται σε ένα «πολύ απαγορευτικό» περιβάλλον, είπε ο Κάρσον και πρόσθεσε «σε τέτοιο βάθος επικρατεί νεκρική σιγή. Δεν υπάρχουν ρεύματα. Είναι απλώς ένα απίστευτο, σκοτεινό, ήσυχο μέρος».

Η μεγάλη επιχείρηση διάσωσης

Πέντε ερευνητικά πλοία της αμερικανικής ακτοφυλακής αναζητούν το «Τιτάν», τα οποία θα διπλασιαστούν φτάνοντας τα 10. Στις έρευνες συμμετέχουν και δύο ROV, ενώ αναμένεται να προστεθούν και άλλα τηλεχειριζόμενα οχήματα στη γιγαντιαία επιχείρηση.

«Είναι εξαιρετικά δύσκολες αυτές οι στιγμές για τις οικογένειες των εγκλωβισμένων στο υποβρύχιο. Επικοινωνούμε συνεχώς μαζί τους. Δεν πρέπει να χάσουμε την ελπίδα μας. Οι έρευνες συνεχίζονται. Είμαστε στη μέση της αναζήτησης και εξετάζουμε όλους τους παράγοντες. Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να πάρουμε μια δύσκολη απόφαση. Εάν συνεχίσουμε μπορεί να φτάσουμε σε αυτήν την απόφαση και τότε θα μιλήσουμε με τις οικογένειες και στη συνέχεια δημοσίως» δήλωσε ο εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής.

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ διαθέτει ROV που μπορεί να επιχειρήσει όχι μόνο για να εντοπίσει αλλά και για να ανασύρει το Titan καθώς το έχει κάνει ήδη στην περίπτωση του μαχητικού που συνετρίβη σε βάθος 3.780 μέτρων στη θάλασσα της Νότιας Κίνας το 2022. Τότε το μη επανδρωμένο όχημα είχε καταφέρει να δέσει έναν γάντζο που είχε ρίξει πλοίο στην επιφάνεια της θάλασσας.

Στην επιχείρηση διάσωσης που συντονίζουν η αμερικανική ακτοφυλακή, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και η ακτοφυλακή του Καναδά συμμετέχουν το πλοίο Deep Energy που διαθέτει μηχανισμούς υποβρύχιας σάρωσης, το Polar Prince, το πλοίο από το οποιο έφυγε το βαθυσκάφος Titan. Στην περιοχή βρίσκονται ένα καναδικό πολεμικό πλοίο με υπερβαρικό θάλαμο για έξι άτομα και το γαλλικό πλοίο Atalante. Το αμερικανικό ναυτικό έστειλε, επίσης, το Flyaway Deep Ocean Salvage System, που είναι σχεδιασμένο να ανακτά βαριά αντικείμενα από τα βάθη του ωκεανού όπως αεροσκάφη ή μικρά σκάφη.

Από αέρος συμμετέχουν δύο αεροπλάνα C-130 των ΗΠΑ καθώς και δύο αεροπλάνα από τον Καναδά ενώ ROV που έχει προσφέρει η βρετανική εταιρεία Magellan που ειδικεύεται σε έρευνες σε μεγάλα βάθη βρίσκονται κυρίως στην Ευρώπη και θα χρειαστεί χρόνος να φτάσουν στο σημείο που χάθηκαν τα ίχνη του Titan.

Οι πέντε επιβαίνοντες

Ένας Αμερικανός, ένας Γάλλος, ένας Βρετανός και δύο Πακιστανοί είναι οι πέντε επιβαίνοντες ενός τουριστικού υποβρυχίου που κατέβηκε για να επισκεφθεί το ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 4.000 μέτρων στο βόρειο Ατλαντικό.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκεται ένας πάμπλουτος βρετανός επιχειρηματίας, ο 58χρονος Χάμις Χάρντινγκ, ο οποίος είχε ανακοινώσει μέσω του Instagram τη συμμετοχή του σ’ αυτή την ακραία και ασυνήθιστη εξόρμηση.

Ο πρώην δύτης και απόστρατος αξιωματικός του γαλλλικού Πολεμικού Ναυτικού Πολ-Ανρί Ναρζολέ, 77 ετών, ειδικός στο ναυάγιο του Τιτανικού, συμμετέχει επίσης στο ταξίδι, σύμφωνα με την οικογένειά του.

Μέσα στο υποβρύχιο βρίσκονται ακόμη γι’ αυτή την αποστολή, κάθε θέση στην οποία κοστίζει 250.000 δολάρια, ο Πακιστανός μεγιστάνας Σαχζάντα Νταγούντ, 48 ετών και αντιπρόεδρος του ομίλου Engro, και ο γιος του, ο Σουλεϊμάν, 19 ετών, ανακοινώθηκε απ’ αυτή την πολύ πλούσια οικογένεια.

Η επιχείρηση OceanGate Expeditions, που είναι οργανώτρια του ταξιδιού -ο Αμερικανός επικεφαλής της Στόκτον Ρας βρίσκεται επίσης μέσα στο υποβρύχιο-, διαβεβαίωσε πως «κινητοποιεί όλες τις επιλογές για να φέρει σε ασφάλεια το πλήρωμα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!