Γ.Δ.
1557.83 +0,86%
ACAG
-0,33%
5.98
AEM
-0,61%
4.4
AKTR
+0,10%
5
BOCHGR
+0,60%
5
CENER
+1,19%
9.37
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,37%
8.23
EVR
-0,66%
1.5
NOVAL
-1,01%
2.455
OPTIMA
+0,30%
13.28
TITC
+1,89%
45.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,64%
1.874
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-1,77%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+1,99%
0.77
ΑΛΜΥ
-1,20%
4.12
ΑΛΦΑ
+0,83%
1.76
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
10.5
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
-8,94%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟ
-0,35%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-1,39%
1.78
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,86%
18.66
ΔΑΑ
+0,12%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+0,45%
13.41
ΔΟΜΙΚ
+1,42%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,68%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+5,12%
1.95
ΕΕΕ
+2,42%
36.36
ΕΚΤΕΡ
+4,55%
2.07
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+1,37%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-1,83%
2.15
ΕΛΤΟΝ
+1,45%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,00%
2.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.14
ΕΤΕ
+0,70%
8.338
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.13
ΕΥΡΩΒ
+1,69%
2.413
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.79
ΙΑΤΡ
-0,48%
2.08
ΙΚΤΙΝ
+1,33%
0.344
ΙΛΥΔΑ
+5,26%
1.8
ΙΝΛΙΦ
+2,77%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.056
ΙΝΤΕΚ
+1,89%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,83%
1.11
ΙΝΤΚΑ
+0,51%
2.965
ΚΑΡΕΛ
-1,21%
326
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.285
ΚΕΠΕΝ
+5,17%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-0,67%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
+0,47%
6.39
ΚΡΙ
0,00%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,05%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,98%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,86%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+9,68%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+0,57%
1.77
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.21
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,06%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,31%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-1,73%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
20.92
ΜΟΝΤΑ
+1,11%
3.64
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.695
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,31%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,71%
2.3
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
33.78
ΝΑΚΑΣ
-1,23%
3.22
ΝΑΥΠ
-3,54%
0.762
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+3,29%
31.4
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,54%
16.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,74%
0.816
ΟΤΕ
+0,14%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.72
ΠΑΙΡ
-2,00%
0.98
ΠΑΠ
-3,19%
2.43
ΠΕΙΡ
+0,25%
4.411
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.06
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-2,86%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,61%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,89%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.349
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+0,35%
5.7
ΣΠΙ
+1,33%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,72%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+2,00%
7.65
ΦΡΙΓΟ
-2,91%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,19%
4.25
ΧΑΙΔΕ
+4,62%
0.68

Οι ευχαριστίες της Αιγύπτου και η δέσμευση αποζημίωσης στα 321 εγκλωβισμένα πλοία στο Σουέζ

Τις ευχαριστίες του σε όλους όσοι προσφέρθηκαν να συνδράμουν στις προσπάθειες αποκόλλησης «Ever Given» από την παλαιά Διώρυγα του Σουέζ μετέφερε ο πρόεδρος της Αρχής, Οσάμα Ραμπία, κατά τη διάρκεια μεγάλης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε πριν λίγο.

Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στις ΗΠΑ, την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ελλάδα, έριξε φως στις συνθήκες του ατυχήματος αλλά και στην πολιτική αποζημιώσεων όσων φορτηγών πλοίων έχουν εγκλωβιστεί στον κόλπο.

Ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά κανείς δεν αποκλείει ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».

Ο Οσάμα Ραμπία, ο οποίος τόνισε ότι το θέμα παρακολουθεί από πολύ κοντά ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, επεσήμανε ότι η προσάραξη του πλοίου έγινε στο 151ο χιλιόμετρο της Παλαιάς Διώρυγας του Σουέζ και όχι στο νέο Κανάλι της Διώρυγας, που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2015.

«Εάν το 400 μέτρων μήκους και 59 μέτρων πλάτους πλοίο περνούσε από το νέο Κανάλι δε θα υπήρχε ατύχημα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραμπία, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά μίλησε και για ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».

Γι’ αυτό, όπως τόνισε, συνεχίζονται όλες οι προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου αλλά την ίδια στιγμή ξεκινάει και μία έρευνα για τα αίτια του προβλήματος.

Άλλωστε, όπως επεσήμανε πριν από το «Ever Given» είχαν περάσει άλλα δώδεκα πλοία χωρίς να υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Ραμπία έκανε λόγο για μία μορφή αποζημιώσεων για τα 321 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στη Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία αξίζει να σημειωθεί ότι περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές ξένου συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία αποκομίζει 5,6 δισ δολάρια το χρόνο από τη διέλευση των πλοίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!