Γ.Δ.
1448.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.58
CENER
0,00%
7.94
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
0,00%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
0,00%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.478
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.86
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.6
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
0,00%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.24
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
30.36
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.286
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.851
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.24
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
1.01
ΞΥΛΚ
0,00%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
0,00%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.896
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.18
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.775
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.8
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Bloomberg: Ριζικές αλλαγές στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου

Τις ώρες της μεγάλης αιχμής, από τη Διεθνή Γέφυρα του Μεξικού, η οποία ενώνει τη χώρα με το νότιο Τέξας, για να περάσει ένα φορτηγό με εμπορεύματα χρειάζεται τρεις με τέσσερις ώρες, όταν η απόσταση αυτή συνήθως διαρκεί ένα δεκάλεπτο. Το υπουργείο Μεταφορών της πολιτείας του Τέξας υπολογίζει πως το χρονικό διάστημα για τη διέλευση της γέφυρας, μια απόσταση 298 μέτρων, θα αυξηθεί στις οκτώ ώρες με 47 λεπτά, κατά μέσο όρο, μέχρι το 2050.

Ένας από τους βασικούς λόγους είναι πως στη Νουέβο Λεόν, μία από τις 31 πολιτείες του Μεξικού που βρίσκονται κοντά στα σύνορα με τις ΗΠΑ, δρομολογείται η ανέγερση εργοστασίων από την Kia Corp. και την Tesla. Η Νουέβο Λεόν έχει μετατραπεί σε πόλο έλξης για επενδύσεις από το εξωτερικό. Γι’ αυτόν τον λόγο αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της δημιουργίας μικρότερων εφοδιαστικών αλυσίδων.

Η γεωπολιτική αντιπαλότητα των ισχυρότερων κρατών του κόσμου, η κλιματική κρίση, που δυσχεραίνει τη μεταφορά εμπορευμάτων από κεντρικές αρτηρίες, όπως είναι ο Ρήνος στην Ευρώπη, και η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, αλλάζουν βαθμιαία, αλλά καίρια τα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο. Προϊόντα συνολικής αξίας 32 τρισ. δολαρίων μεταφέρονται ανά τον κόσμο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Σε εκτενές δημοσίευμα του Bloomberg Markets αναφέρεται πως τα εισαγόμενα προϊόντα από την Κίνα στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί κατά 150 δισ. δολάρια, με το Μεξικό να αναπληρώνει κάποιο μέρος από αυτό το κενό. Μετά τον εμπορικό πόλεμο που κήρυξε η κυβέρνηση του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο Τζο Μπάιντεν επιδιώκει με τον Νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού και τον Νόμο για τα Τσιπ και την Επιστήμη να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στον Αμερικανό καταναλωτή. Σε ανάλογες ενέργειες καταφεύγουν και άλλες χώρες, όπως η Γερμανία.

Στη Γαλλία η παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) αλλάζει, με αποτέλεσμα όσοι απασχολούνταν στις γραμμές συναρμολόγησης να αναλαμβάνουν την εποπτεία και τον χειρισμό ρομπότ, τα οποία επικεντρώνονται στην ολοκλήρωση των μπαταριών. Όσοι εργάζονταν σε αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λόγο για έναν «εντελώς διαφορετικό κόσμο», με διαφορετικό πρωτόκολλο, που θα πρέπει να αφομοιωθεί και να εφαρμοστεί πολύ, πολύ γρήγορα. Η Automotive Cells ή ACC, η οποία αναμένεται να παίξει κεντρικό ρόλο στα σχέδια της Ευρώπης να παράγει μπαταρίες για  EVs και έτσι να μην εξαρτάται ολοκληρωτικά από την Κίνα, διδάσκει τους εργαζομένους σε πιλοτικό εργοστάσιο, το οποίο στηρίζουν οι Mercedes-Benz και Stellantis. Απώτερος στόχος είναι να μεταφερθούν σταδιακά περίπου 2.000 εξειδικευμένοι εργάτες σε εργοστάσιο στην Ντουβρίν.

Η επιτακτική ανάγκη για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης και την προσέλκυση επενδύσεων στις εγχώριες οικονομίες έχει τροφοδοτήσει μια αντιπαλότητα μεταξύ κρατών που μοιράζονται πολλά κοινά σημεία. Η Γερμανία δρομολογεί πακέτο της τάξεως των 20 δισ. ευρώ για την τόνωση της εγχώριας παραγωγής τσιπ. Το Βερολίνο αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτές τις δαπάνες μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού «Νόμου για τα Τσιπ και την Επιστήμη», ο οποίος ενσωματώνει επιδοτήσεις σχεδόν 53 δισ. δολαρίων.

Στο λιμάνι του Μπρίντιζι της Ιταλίας, η κινητικότητα των φορτίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι μεγαλύτερη από ποτέ, καθώς η ΕΕ κυνηγά να εξασφαλίσει προμήθειες ενέργειας μετά την κατάρρευση των σχέσεων με τη Ρωσία. Όπως διαπιστώνουν αναλυτές στο Bloomberg, οι ροές του φυσικού αερίου ξεκινούσαν από τα βόρεια και κατέληγαν στα νότια. Σήμερα έχουν αντιστραφεί και τα φορτία καταφθάνουν από τις χώρες της βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Στο Μαρόκο παρατηρείται, επίσης, μεγάλη βιομηχανική δραστηριότητα, καθώς χιλιάδες Μαροκινοί εργάζονται στη Renault και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο αμερικανικός όμιλος αεροναυπηγικής Boeing προβλέπει πως θα απασχολεί 8.700 άτομα στη χώρα μέχρι το 2028.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και προμηνύουν αλλαγές που θα αποτυπωθούν στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου και τα στατιστικά των οικονομιών μέσα στα επόμενα χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!