Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Μετά τις τράπεζες, η Μελόνι συγκρούεται και με τις αεροπορικές

Την παρέμβαση των Βρυξελλών ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες, μετά το μέτρο που ενέκρινε η δεξιά κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, που στοχεύει στον περιορισμό της χρήσης των αλγορίθμων αυτόματης τιμολόγησης πτήσεων από αεροπορικές εταιρείες, ενώ απαγορεύει τη χρήση τους για εσωτερικές πτήσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από τη Ρώμη περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών των πτήσεων μεταξύ των νησιών της Ιταλίας και της ηπειρωτικής χώρας, αφού οι αεροπορικές εταιρείες υποστήριξαν ότι η κίνηση παραβιάζει τους κανόνες της ΕΕ περί ελεύθερου ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι FT, εκτός από τον έκτακτο φόρο στις τράπεζες, η δεξιά κυβέρνηση της Μελόνι παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα σχέδια για ανώτατα όρια τιμών στις πτήσεις μεταξύ της ηπειρωτικής Ιταλίας και των νησιών της, της Σικελίας και της Σαρδηνίας, μετά την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά 70% στις εν λόγω διαδρομές. Οι αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν οργισμένα στις προτάσεις της Μελόνι, οι οποίες συνιστούν μια πρωτότυπη προσπάθεια για την επιβολή ανώτατων ορίων στους ναύλους.

Ο εμπορικός οργανισμός Airlines for Europe (A4E) κάλεσε τις Βρυξέλλες «να ξεκαθαρίσουν στην Ιταλία ότι αυτή η παρέμβαση επηρεάζει την ελεύθερη και απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη», σύμφωνα με επιστολή που είδαν οι Financial Times. «Ανησυχούμε έντονα ότι αν αυτός ο νόμος υιοθετηθεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα φαινόμενο ντόμινο, που θα έχει αποτέλεσμα την υιοθέτηση παρόμοιων κανονισμών και από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Άνταλμπερτ Γιανς. Η θέσπιση ανώτατου ορίου ναύλων σε αυτά τα δρομολόγια θα «παραβίαζε» τα δικαιώματα των αεροπορικών εταιρειών περί ελεύθερου ανταγωνισμού, να καθορίζουν δηλαδή τις τιμές και τις υπηρεσίες τους όπως κρίνουν σκόπιμο.

Σύμφωνα με το σχέδιο για τα αεροπορικά εισιτήρια, οι τιμές κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής θα περιορίζονται στο 200% της μέσης ετήσιας τιμής, ενώ θα περιορίζεται η χρήση «αλγορίθμων προφίλ», που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις τιμές, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου της πρωθυπουργού. «Κάναμε μια παρέμβαση σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες», δήλωσε την Πέμπτη ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Αντόλφο Ούρσο, στην τηλεόραση TgCom24, λέγοντας ότι στα νησιά δεν υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός. «Το κράτος πρέπει να παρεμβαίνει όταν οι πολίτες υποφέρουν από ένα μέτρο που δεν ανταποκρίνεται στους κανόνες της αγοράς, είναι ενάντια και δεν προστατεύει τα δικαιώματά τους». Τα σχόλιά του ήρθαν ως απάντηση στον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Έντι Γουίλσον, ο οποίος κατήγγειλε έντονα την κίνηση αυτήν, λέγοντας στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι είναι «γελοία» και «παράνομη».

Ιταλοί αξιωματούχοι κατηγόρησαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για «διόγκωση» του θέματος και δήλωσαν ότι ήταν φυσιολογικό για την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι οι τιμές δεν αυξάνονται υπερβολικά μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της. Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι η απελευθέρωση των ευρωπαϊκών αιθέρων έχει ωφελήσει τους επιβάτες, αυξάνοντας τη συμβατικότητα και μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τους αεροπορικούς ναύλους μέσω του ανταγωνισμού. Ωστόσο, οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί απότομα -έως και 30%- σε όλη την Ευρώπη φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αερολιμένων, καθώς οι εταιρείες επωφελούνται από την έκρηξη της ζήτησης για ταξίδια αναψυχής μετά την πανδημία της Covid-19, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών και αύξησης του κόστους εργασίας και καυσίμων.

Οι «μετασεισμοί» στο ιταλικό πολιτικό σκηνικό με αφορμή την επίμαχη έκτακτη φορολόγηση ύψους 40% στα υπερκέρδη των τραπεζών και η σύγκρουση με τον επιχειρηματικό κόσμο έλαβε χθες νέες διαστάσεις. Το θέμα που εξακολουθεί να προκαλεί τριγμούς και στο εσωτερικό του συντηρητικού συνασπισμού της Τζόρτζια Μελόνι έδωσε την αφορμή στον αναπληρωτή πρωθυπουργό και ηγέτη της Forza Italia, Αντόνιο Ταγιάνι, να δηλώσει πως θέλει νέες τροποποιήσεις. Υπενθυμίζεται πως μετά τον σάλο που προκάλεσε το μέτρο, την πλήρη ευθύνη του οποίου ανέλαβε προσωπικά η Μελόνι, και την ελεύθερη πτώση του χρηματιστηρίου, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κάνει βήματα πίσω, διευκρινίζοντας ότι ο έκτακτος φόρος δεν θα υπερβαίνει το 0,1% των συνολικών assets του κάθε ιδρύματος. Η διορθωτική αυτή κίνηση σταθεροποίησε και πάλι την αγορά, όμως το θέμα δεν έχει λήξει, τουλάχιστον όχι πολιτικά.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Il Messagero», ο Αντόνιο Ταγιάνι ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του, ήτοι το κόμμα που δημιούργησε ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, δεν είναι ευχαριστημένο με την τροποποίηση του μέτρου και θέλει επιπλέον παρεμβάσεις, κυρίως σε σχέση με τις μικρές τράπεζες. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι θέλει οι μικρές τράπεζες που δεν βρίσκονται υπό την εποπτεία της ΕΚΤ να εξαιρεθούν από τον φόρο. «Το βασικό μας αίτημα είναι οι τράπεζες που δεν βρίσκονται υπό την [εποπτεία] της ΕΚΤ να εξαιρεθούν από τον φόρο». Η προσπάθεια του Ταγιάνι να αποστασιοποιηθεί από την εισφορά έρχεται μετά τη δήλωση της Μελόνι στο αν αναλαμβάνει «την πλήρη ευθύνη» για τον φόρο, ο οποίος θα εφαρμοστεί στα καθαρά έσοδα από τόκους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!