Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ryanair: Έχασε τρεις δικαστικές αγωγές κατά της ΕΕ

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία της Ryanair, έχασε ακόμη τρεις δικαστικές διαμάχες από τις 12 συνολικά αγωγές που έχει ξεκινήσει εναντίον των κρατικών πακέτων διάσωσης που δόθηκαν στις ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες της Finnair και SAS.

Ο ισχυρισμός της Ryanair ότι αυτές οι οικονομικές επιδοτήσεις σε ανταγωνιστικές εταιρείες αντίκειται στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων και είναι παράνομες, απορρίφθηκαν από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αεροπορική εταιρεία της Finnair δέχθηκε οικονομική ενίσχυση από τη φιλανδική κυβέρνηση ύψους 600 εκατ., ενώ στην περίπτωση της SAS δέχθηκε ισχυρές κρατικές ενισχύσεις από τη Δανία και τη Σουηδία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυτά τα κρατικά δάνεια στις αεροπορικές εταιρείες δεν αντίκεινται στο ευρωενωσιακό δίκαιο.

Η Ryanair, όπως και οι άλλες αεροπορικές εταιρείες είχαν τεράστιο οικονομικό πλήγμα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και πλέον παλεύει να επιστρέψει στην κερδοφορία και να καλύψει τα μεγάλα ελλείμματά της. Η Ryanair έχει ακόμη δικαστικές αγωγές και με άλλους ανταγωνιστές της, ανάμεσα σ’αυτους είναι η Deutsche Lufthansa και η Air France-KLM.

Η ιρλανδική αεροπορική χαμηλού κόστους θεωρεί ότι η βοήθεια παρέχει αθέμιτο πλεονέκτημα στους μεγάλους ανταγωνιστές της να μειώσουν ναύλους και να “καταπιούν” επιχειρηματικά ανταγωνιστές τους, όπως η ίδια.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η ιρλανδική εταιρεία δεν απέδειξε ότι η κρατική βοήθεια προς άλλες εταιρείες την εμποδίζει από το να αναπτύξει δραστηριότητα και να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς, π.χ. στη Δανία ή τη Σουηδία.

Ο εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ΕΕ είναι η δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τις αεροπορικές μεταφορές. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της κρατικής ενίσχυσης της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας στους ανταγωνιστές αντιβαίνουν στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου της ΕΕ. Οι σημερινές αποφάσεις ορίζουν τη διαδικασία ελευθέρωσης των αεροπορικών μεταφορών κατά 30 χρόνια, επιτρέποντας στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία να δώσουν στους εθνικούς τους αερομεταφορείς ένα ισχυρό προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους».

Θα ζητήσουμε τώρα από το Δικαστήριο της ΕΕ να ανατρέψει αυτές τις αθέμιτες επιδοτήσεις προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών. Για να εξέλθει η Ευρώπη από αυτήν την κρίση με μια λειτουργική ενιαία αγορά, πρέπει να επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις. Ο ανόθευτος ανταγωνισμός μπορεί να εξοικειώσει την αναποτελεσματικότητα και να ωφελήσει τους καταναλωτές μέσω χαμηλών ναύλων και επιλογών. Οι επιδοτήσεις, από την άλλη πλευρά, ενθαρρύνουν την αναποτελεσματικότητα και θα βλάψουν τους καταναλωτές για τις προσεχείς δεκαετίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!