Γ.Δ.
1004 +1,02%
CENER
+1,43%
3.54
CNLCAP
0,00%
7.7
DIMAND
+0,36%
14
TITC
-1,53%
14.2
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
+16,00%
5.8
ΑΒΑΞ
+1,22%
0.91
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
-1,46%
1.886
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-10,71%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,49%
2.06
ΑΛΦΑ
+2,68%
1.188
ΑΝΔΡΟ
+2,40%
6.4
ΑΝΕΚ
0,00%
0.19
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,45%
6.29
ΑΣΚΟ
+2,38%
2.15
ΑΣΤΑΚ
+1,03%
7.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,44%
4.6
ΑΤΤ
-3,66%
0.1474
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,46%
4.38
ΒΙΟΚΑ
+0,63%
1.6
ΒΙΟΣΚ
+2,50%
0.696
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.31
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.08
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.2
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,83%
12.08
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+2,04%
7.245
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,52%
0.802
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,60%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.842
ΕΕΕ
+0,32%
21.99
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.525
ΕΛΒΕ
+2,10%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.418
ΕΛΙΝ
0,00%
1.91
ΕΛΛ
+0,89%
17
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,81%
2.18
ΕΛΠΕ
+1,23%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,91%
2.21
ΕΛΧΑ
+1,28%
1.74
ΕΝΤΕΡ
+2,37%
3.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+0,30%
6.62
ΕΣΥΜΒ
+0,96%
0.63
ΕΤΕ
+3,75%
4.316
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.56
ΕΥΔΑΠ
+0,88%
6.85
ΕΥΡΩΒ
+1,56%
1.174
ΕΧΑΕ
+1,06%
3.82
ΙΑΤΡ
+0,60%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,72%
0.561
ΙΛΥΔΑ
-0,43%
1.15
ΙΝΚΑΤ
+2,28%
1.616
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+1,05%
3.86
ΙΝΛΟΤ
+4,84%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+5,63%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,47%
1.07
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
1.85
ΚΑΜΠ
+0,80%
2.52
ΚΑΡΕΛ
+1,96%
312
ΚΕΚΡ
-1,08%
1.286
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.3
ΚΛΜ
-1,76%
0.67
ΚΟΡΔΕ
-3,00%
0.485
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.492
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
0,00%
6.3
ΚΤΗΛΑ
+3,75%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,45%
1.125
ΛΑΒΙ
+3,41%
0.455
ΛΑΜΔΑ
+5,33%
6.125
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.936
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
-0,82%
2.41
ΛΥΚ
+11,59%
2.6
ΜΑΘΙΟ
+6,43%
0.745
ΜΕΒΑ
+3,01%
2.74
ΜΕΝΤΙ
-2,70%
3.6
ΜΕΡΚΟ
-3,69%
47
ΜΙΓ
+5,88%
0.045
ΜΙΝ
0,00%
0.45
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,54%
22.1
ΜΟΝΤΑ
+0,29%
0.696
ΜΟΤΟ
+2,20%
2.32
ΜΟΥΖΚ
-0,29%
0.694
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
16.51
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,44%
2.24
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
+3,33%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,14%
23.12
ΝΑΚΑΣ
-2,54%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+2,78%
0.222
ΞΥΛΠ
-2,80%
0.208
ΟΛΘ
+0,42%
23.9
ΟΛΠ
+0,70%
17.22
ΟΛΥΜΠ
+4,85%
2.16
ΟΠΑΠ
+1,82%
13.46
ΟΤΕ
0,00%
14.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.3
ΠΑΙΡ
+3,21%
0.9
ΠΑΠ
+2,48%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,19%
1.8155
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.12
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.33
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,13%
15.5
ΠΡΔ
-1,67%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+0,93%
1.08
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,79%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,22%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
+0,40%
1.26
ΣΑΡ
-1,96%
7.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.18
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.304
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.36
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.32
ΣΠΙ
+0,95%
0.636
ΣΠΥΡ
+5,56%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,58%
20.5
ΤΖΚΑ
+0,26%
1.895
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,98%
1.03
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.22
ΦΙΕΡ
-2,23%
0.438
ΦΛΕΞΟ
-1,83%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.1
ΦΡΛΚ
+2,35%
3.7
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,96%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πρόστιμο – μαμούθ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given

Αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων επιδίκασαν οι δικαστικές αρχές της Αιγύπτου να πληρώσει η πλοιοκτήτρια Shoei Kisen Kaisha στην εταιρεία διαχείρισης της διώρυγας του Σουέζ (SCA) για τις απώλειες και δαπάνες που ανέκυψαν από την προσκόλληση και εν συνεχεία αποκόλληση του Ever Given. Το κοντέινερ πλοίο της Shoei Kisen Kaisha έχει, μάλιστα, κατασχεθεί στην Αίγυπτο μέχρι να καταλήξει η εταιρεία και η SCA σε συμφωνία. Aκινητοποιήθηκε επί μια εβδομάδα τον περασμένο μήνα, μπλοκάροντας πλήρως μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς στο παγκόσμιο εμπόριο. Στο πακέτο της αποζημίωσης που επιδικάστηκε περιλαμβάνονται δαπάνες της επιχείρησης αποκόλλησης του Ever Given, το οποίο είναι από ένα από μεγαλύτερα κοντέινερ πλοία στον κόσμο. Απεγκλωβίστηκε στις 29 Μαρτίου και μετακινήθηκε στην θαλάσσια περιοχή της Μεγάλης Πικρής Λίμνης (Great Bitter Lake).

Οι διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι νομικοί σύμβουλοι της Shoei Kisen Kaisha εξετάζουν την απαίτηση αποζημίωσης. Ο επικεφαλής της SCA, Οσάμα Ράμπια, σχολίασε στην αιγυπτιακή τηλεόραση πως οι διαπραγματεύσεις διαρκούν περισσότερο απ΄όσο αναμένονταν. Μια από τις ασφαλιστικές εταιρείες, η βρετανική U.K P&I Club ανακοίνωσε πως «παρά το μέγεθος της απαίτησης, οι κάτοχοι του εμπορευματοφόρου πλοίου διαπραγματεύονται καλόπιστα με την SCA». Πρόσθεσε πως έγινε μια «γενναιόδωρη προσφορά», συμπεριλαμβανομένων 300 εκατ. δολαρίων σε μπόνους για την επιχείρηση διάσωσης και ακόμη 300 εκατ. δολαρίων για την απώλεια φήμης. Όμως φαίνεται πως δεν υπήρξε ανταπόκριση. Σύμφωνα με υπολογισμούς της SCA, οι απώλειες που υπέστη σε τέλη διέλευσης από τη διώρυγα φθάνουν τα 15 εκατ. δολάρια ανά ημέρα.

Η ζημιά από την ακινητοποίηση του Ever Given

Με μήκος 400 μέτρων, όσο είναι το ύψος του Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ στη Νέα Υόρκη, και εμπορεύματα περίπου 200.000 τόνων, η ακινητοποίηση του Ever Given προκάλεσε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν διάφορα αγαθά από πετρέλαιο και φυσικό αέριο μέχρι τρόφιμα, ηλεκτρονικά είδη ή ακόμη και τσιπ.  Από τις 23 μέχρι τις 29 Μαρτίου, η προσκόλληση του Ever Given κατά μήκος της διώρυγας είχε μπλοκάρει τη διέλευση πάνω από 500 πλοίων, με κόστος 400 εκατ. δολαρίων ανά ώρα ή περίπου 9,6 δις δολαρίων ανά ημέρα στο παγκόσμιο εμπόριο. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού ήταν μια διεθνής επιχείρηση καθώς η Αίγυπτος δέχτηκε τη συνδρομή διαφόρων χωρών. Επιπλοκές από την κατάσχεση του Ever Given έχουν προκληθεί και για την εταιρεία ναύλωσης Evergreen Marine, η οποία δήλωσε πως εξετάζεται η δικαστική εντολή και η δυνατότητα διαφορετικής μεταχείρισης του πλοίου από τα εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!