Γ.Δ.
1454.77 +0,48%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+0,94%
7.51
CNLCAP
+2,22%
6.9
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+4,28%
10.72
TITC
-0,18%
28.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,07%
1.506
ΑΒΕ
+0,81%
0.495
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-1,10%
0.9
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.6685
ΑΝΔΡΟ
+1,47%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+0,57%
12.4
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-0,81%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,10%
8
ΑΤΤ
+0,44%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,87%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-0,75%
2.63
ΒΙΟΣΚ
-1,23%
1.205
ΒΙΟΤ
-7,30%
0.254
ΒΙΣ
-2,75%
0.177
ΒΟΣΥΣ
-1,60%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,50%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,69%
16.32
ΔΑΑ
+0,26%
8.47
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,88%
11.52
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
4.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,67%
4.38
ΕΛΒΕ
+4,51%
5.1
ΕΛΙΝ
+0,83%
2.43
ΕΛΛ
-0,69%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,58%
2.585
ΕΛΠΕ
+1,08%
8.4
ΕΛΣΤΡ
-1,61%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,20%
1.966
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.143
ΕΠΣΙΛ
+5,52%
10.14
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.24
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-1,55%
5.71
ΕΥΡΩΒ
+2,80%
2.04
ΕΧΑΕ
-0,57%
5.2
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.45
ΙΛΥΔΑ
-1,52%
1.625
ΙΝΚΑΤ
+0,99%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.83
ΙΝΛΟΤ
-0,68%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,72%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,36%
4.48
ΙΝΤΕΤ
+6,07%
1.31
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
+1,48%
2.74
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,31%
1.59
ΚΕΠΕΝ
+4,40%
1.9
ΚΛΜ
0,00%
1.595
ΚΟΡΔΕ
-0,74%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.414
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
5.61
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,82%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
+1,17%
0.865
ΛΑΜΔΑ
-1,00%
6.96
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+0,91%
1.11
ΛΕΒΚ
+5,11%
0.37
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+3,27%
2.84
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+1,55%
3.93
ΜΕΝΤΙ
+1,37%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,30%
4
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,86%
27.3
ΜΟΝΤΑ
+1,66%
3.07
ΜΟΤΟ
-1,98%
2.97
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,71%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
38.68
ΝΑΚΑΣ
+5,88%
2.88
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.02
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,20%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+0,40%
24.85
ΟΛΥΜΠ
-0,34%
2.89
ΟΠΑΠ
+0,24%
16.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,34%
0.875
ΟΤΕ
-0,69%
14.32
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.9
ΠΑΙΡ
+0,41%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,95%
4.078
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.64
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.065
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,34%
4.43
ΡΕΒΟΙΛ
+1,85%
1.655
ΣΑΡ
+2,04%
12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,53%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-1,46%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+3,98%
7.84
ΣΠΙ
-1,30%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,87%
18.14
ΤΖΚΑ
-3,88%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,34%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+2,49%
0.37
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,91%
0.32
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.155
ΧΑΙΔΕ
+3,05%
0.675

Πρόστιμο – μαμούθ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given

Αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων επιδίκασαν οι δικαστικές αρχές της Αιγύπτου να πληρώσει η πλοιοκτήτρια Shoei Kisen Kaisha στην εταιρεία διαχείρισης της διώρυγας του Σουέζ (SCA) για τις απώλειες και δαπάνες που ανέκυψαν από την προσκόλληση και εν συνεχεία αποκόλληση του Ever Given. Το κοντέινερ πλοίο της Shoei Kisen Kaisha έχει, μάλιστα, κατασχεθεί στην Αίγυπτο μέχρι να καταλήξει η εταιρεία και η SCA σε συμφωνία. Aκινητοποιήθηκε επί μια εβδομάδα τον περασμένο μήνα, μπλοκάροντας πλήρως μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς στο παγκόσμιο εμπόριο. Στο πακέτο της αποζημίωσης που επιδικάστηκε περιλαμβάνονται δαπάνες της επιχείρησης αποκόλλησης του Ever Given, το οποίο είναι από ένα από μεγαλύτερα κοντέινερ πλοία στον κόσμο. Απεγκλωβίστηκε στις 29 Μαρτίου και μετακινήθηκε στην θαλάσσια περιοχή της Μεγάλης Πικρής Λίμνης (Great Bitter Lake).

Οι διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι νομικοί σύμβουλοι της Shoei Kisen Kaisha εξετάζουν την απαίτηση αποζημίωσης. Ο επικεφαλής της SCA, Οσάμα Ράμπια, σχολίασε στην αιγυπτιακή τηλεόραση πως οι διαπραγματεύσεις διαρκούν περισσότερο απ΄όσο αναμένονταν. Μια από τις ασφαλιστικές εταιρείες, η βρετανική U.K P&I Club ανακοίνωσε πως «παρά το μέγεθος της απαίτησης, οι κάτοχοι του εμπορευματοφόρου πλοίου διαπραγματεύονται καλόπιστα με την SCA». Πρόσθεσε πως έγινε μια «γενναιόδωρη προσφορά», συμπεριλαμβανομένων 300 εκατ. δολαρίων σε μπόνους για την επιχείρηση διάσωσης και ακόμη 300 εκατ. δολαρίων για την απώλεια φήμης. Όμως φαίνεται πως δεν υπήρξε ανταπόκριση. Σύμφωνα με υπολογισμούς της SCA, οι απώλειες που υπέστη σε τέλη διέλευσης από τη διώρυγα φθάνουν τα 15 εκατ. δολάρια ανά ημέρα.

Η ζημιά από την ακινητοποίηση του Ever Given

Με μήκος 400 μέτρων, όσο είναι το ύψος του Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ στη Νέα Υόρκη, και εμπορεύματα περίπου 200.000 τόνων, η ακινητοποίηση του Ever Given προκάλεσε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν διάφορα αγαθά από πετρέλαιο και φυσικό αέριο μέχρι τρόφιμα, ηλεκτρονικά είδη ή ακόμη και τσιπ.  Από τις 23 μέχρι τις 29 Μαρτίου, η προσκόλληση του Ever Given κατά μήκος της διώρυγας είχε μπλοκάρει τη διέλευση πάνω από 500 πλοίων, με κόστος 400 εκατ. δολαρίων ανά ώρα ή περίπου 9,6 δις δολαρίων ανά ημέρα στο παγκόσμιο εμπόριο. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού ήταν μια διεθνής επιχείρηση καθώς η Αίγυπτος δέχτηκε τη συνδρομή διαφόρων χωρών. Επιπλοκές από την κατάσχεση του Ever Given έχουν προκληθεί και για την εταιρεία ναύλωσης Evergreen Marine, η οποία δήλωσε πως εξετάζεται η δικαστική εντολή και η δυνατότητα διαφορετικής μεταχείρισης του πλοίου από τα εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!