Γ.Δ.
1381.07 0,00%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.71
OPTIMA
0,00%
10
TITC
0,00%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.485
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.55
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.06
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.52
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8305
ΕΧΑΕ
0,00%
4.96
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
23.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
0,00%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.757
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.52
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

G20: Πιέσεις των Ευρωπαίων για επικύρωση της παγκόσμιας φορολογικής συμφωνίας

Αν και το χάσμα ανάμεσα στη Δύση και τον παγκόσμιο Νότο για τους πολέμους στην Ουκρανία και τη Γάζα επισκιάζει τις εργασίες των υπουργών Οικονομικών των G20 στο Σαν Πάολο, δεν είναι τα μόνα προβλήματα που ταλανίζουν τη διεθνή κοινότητα. Μεγάλα εμπόδια εγείρονται για την υλοποίηση της παγκόσμιας φορολογικής συμφωνίας και ειδικότερα ενός εκ των δύο πυλώνων, που απαιτεί από τους πολυεθνικούς ομίλους να πληρώνουν φόρους εκεί που δραστηριοποιούνται και όχι σε κάποιον φορολογικό παράδεισο.

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προσπαθούν να συμπεριλάβουν στο κοινό ανακοινωθέν των G20 μια δέσμευση για την τήρηση προθεσμίας που λήγει τέλη Ιουνίου. Σύμφωνα με τους Financial Times, απώτερος στόχος τους είναι να αναφερθεί «μια έγκαιρη συμφωνία για την πολυμερή σύμβαση με σκοπό να υπογραφθεί οριστικά έως τα τέλη Ιουνίου του 2024».

Οι Ρεπουμπλικανοί, όμως, αρνούνται να δώσουν το πράσινο φως στο αμερικανικό Κογκρέσο, μπλοκάροντας την υλοποίηση του 1ου πυλώνα της παγκόσμιας φορολογικής συμφωνίας. Για να ανοίξει ο δρόμος στις ΗΠΑ θα πρέπει να εγκριθεί από τα δύο τρίτα της Γερουσίας. Oι Δημοκρατικοί ελέγχουν μόνον 51 από τις 100 έδρες. Εάν δε ο Ντόναλντ Τραμπ εκλεχθεί πρόεδρος των ΗΠΑ στις εκλογές του Νοεμβρίου, τότε το ζήτημα κινδυνεύει να τεθεί στο περιθώριο. Σε αυτήν τη φάση ισχύει μόνον ο 2ος πυλώνας της παγκόσμιας φορολογικής συμφωνίας, δηλαδή ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής του 15% στους πολυεθνικούς ομίλους.

Η παγκόσμια φορολογική συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε προ τριετίας από 135 χώρες υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ, περιπλέκεται πιο πολύ από την πρωτοβουλία των αναπτυσσόμενων χωρών να μεταφέρουν τις διαπραγματεύσεις στον ΟΗΕ, διότι θεώρησαν πως εκεί θα μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή. Η Βραζιλία, η οποία διατηρεί την εκ περιτροπής προεδρία των G20, έχει καλέσει αξιωματούχους του ΟΟΣΑ και του ΟΗΕ.

«Είναι σαν την τέλεια καταιγίδα. Ο ΟΟΣΑ δεν μπορεί να φέρει την αποστολή εις πέρας, διότι οι ΗΠΑ δεν επικυρώνουν τον 1ο  πυλώνα και έτσι η παγκόσμια συμφωνία για τη φορολόγηση των πολυεθνικών ομίλων δεν μπορεί να υλοποιηθεί πλήρως», δήλωσε ανεπίσημα μια ευρωπαϊκή πηγή των Financial Times. Αισιόδοξη είναι, ωστόσο, η Μανάλ Κόργουιν, αρμόδια για φορολογικά θέματα στον ΟΟΣΑ. «Υπάρχει η δυναμική και η θέληση για να ολοκληρωθούν οι εργασίες».

FFIS: Λάθος η πρωτοβουλία για την επιτάχυνση των διασυνοριακών συναλλαγών από τους G20

Πέραν τούτου, ο ζήλος των G20 να επισπεύσουν τις ψηφιακές πληρωμές, παγκοσμίως, θα επιδεινώσει τη διαφάνεια των συναλλαγών, θα διευκολύνει το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και την αποφυγή των κυρώσεων που έχει επιβάλει η Δύση εις βάρος της Ρωσίας, προειδοποιούν αναλυτές στο ερευνητικό πρόγραμμα Future of Financial Intelligence Sharing (FFIS) της Βρετανίας. Ωστόσο, το Συμβούλιο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Financial Stability Board, FSB), το οποίο εποπτεύει το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και κάνει συστάσεις για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, έχει χαράξει έναν «οδηγό» για την επιτάχυνση των διασυνοριακών συναλλαγών.

Είναι μια πρωτοβουλία που προωθείται από τους G20. Μάλιστα, στηρίζεται από περίπου 40 κεντρικές τράπεζες, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αλλά το FFIS επισημαίνει πως η λήψη μέτρων για την επιτάχυνση των διασυνοριακών συναλλαγών μπορεί να έχει «αρνητική επίπτωση στην ασφάλεια των καταναλωτών, την αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή των νόμων και την εθνική ασφάλεια ως προς την επιβολή κυρώσεων», όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα των Financial Times.

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Αγγλίας, η αξία των διασυνοριακών συναλλαγών -συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς κεφαλαίων μεταξύ χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, εμπόρων και των εμβασμάτων- προβλέπεται να φθάσει τα 250 τρισ. δολάρια έως το 2027, από 150 τρισ. δολάρια που ίσχυαν μια δεκαετία πριν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!