Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Η μεταμόρφωση του Μπέζος και το ακριβότερο γιοτ του πλανήτη

Με διαφορετικές «αναλήψεις», τις πρώτες δυο εβδομάδες του μήνα ο Τζεφ Μπέζος «σήκωσε» 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια, πουλώντας συνολικά – μόλις – 2 εκατομμύρια μετοχές της Amazon, από τις πλέον των 53 εκατομμυρίων που κατέχει. Με τη μετοχή του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου να έχει διπλασιαστεί από την πανδημία, οι αναλήψεις είναι εύκολες και όλο πιο συμφέρουσες για αυτόν.

Ο Τζεφ Μπέζος έχει σχέδια. Ο ιδρυτής της Amazon έχει ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει από τη διοίκηση της εταιρείας μέχρι το τέλος τους έτους. Η μεταμόρφωση του σε μεγιστάνα τύπου Marvel Comics ή Τζέιμς Μποντ  («μαικήνας» των διαστημικών ταξιδιών, προστάτης του κλίματος και φιλάνθρωπος) είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Για να ολοκληρωθεί η μεταμόρφωση χρειάζεται το ανάλογο ακριβότερο παιχνίδι που θα ολοκληρώσει την ενθρόνισή του ως το Μεγάλο Γκάτσμπι της εποχής μας, ένας πλωτός ανυπέρβλητος θρόνος για έναν εμβληματικό κροίσο. Αυτός χτίζεται αυτές τις εβδομάδες στην Ολλανδία. Η κωδική του ονομασία: Y721.

Το μεγαλύτερο ιστιοφόρο mega yacht του πλανήτη 

Το ναυπηγείο της Oceanco είναι απασχολημένο στο μεγαλύτερο και ακριβότερο πρότζεκτ που έχει αναλάβει – μέχρι πρότινος ήταν και από τα πλέον μυστικά: Το μήκος του νέου μεγαλύτερου ιστιοφόρου του πλανήτη θα είναι 417 πόδια, φθάνει σχεδόν το μισό του ύψους του Πύργου του Άιφελ.

Το κόστος του υπεβαίνει τα 500 εκατομμύρια δολάρια. Η αξία κάθε ενός από τα περιστρεφόμενα κατάρτια με τα ηλεκτρονικά αυτόματα αναδιπλούμενα ιστία είναι μεγαλύτερη κι από πύραυλο. Τα κομμάτια του κυκλοφορούν σε ποταμούς της βόρειας Ευρώπης αναμένοντας συναρμολόγηση. Το γιοτ θα παραδοθεί το 2022.

Θα έχει μια μεγάλη πισίνα στην πρύμνη, και όλες τις πολυτέλειες για τους 18 φιλοξενούμενους – αλλά και τις εγκαταστάσεις για το πλήρωμα των 40 ανθρώπων που θα τους εξυπηρετούν.

Το κόστος λειτουργίας του πλωτού ανακτόρου του Μπέζος εκτιμάται στα 60 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο!

Το νέο στολίδι των θαλασσών έχει ένα μειονέκτημα. Καθώς έχει τρία τεράστια ιστία δεν μπορεί να έχει ελικοδρόμιο, βασικό τζειμσμποντικό αξεσουάρ των σούπερ-γιοτ τελευταίας εσοδείας.

Η έλλειψη έπρεπε να καλυφθεί καθώς η νέα σύντροφος του Μπέζος, η παρουσιάστρια Λόριν Σάντσεζ, πιλοτάρει ελικόπτερα ως χόμπι. Έτσι το «μητρικό γιοτ» θα το συνοδεύει ένα άλλο μηχανοκίνητο γιοτ που θα έχει ελικοδρόμιο, αλλά και γκαράζ πολυτελών αυτοκινήτων, κρισ-κραφτ κι άλλα παιχνίδια θάλασσας αλλά και ένα υποβρύχιο.

Τα συνηθισμένα ζευγάρια αγοράζουν his and hers μπλουζάκια. Το ζεύγος Μπέζος απογειώνει το κόνσεπτ.

Δεν είναι ο μόνος

Με περιουσία που υπερβαίνει τα 190 δισεκατομμύρια δολάρια η χρηματοδότηση ενός γιοτ που κοστίζει περισσότερο από μισό δισ. δεν προκαλεί έκπληξη. Αλλά ο Τζεφ Μπέος δεν είναι ο μόνος.

Η κρίση του κορονοϊού έκανε πολλούς πλούσιους πολύ πλουσιότερους και «επέκτεινε» το μήκος των σούπεργιοτ που χτίζονται στους ανά τον κόσμο «ταρσανάδες πολυτελείας».

Η τεράστια ρευστότητα που έχουν, κυλάει προς τα πλωτά παιχνίδια. Και οι επιλογές των κορυφαίων εξ αυτών δίνουν παράδειγμα στους wannabes που θέλουν να τους μιμηθούν, και το κάνουν:

Η τάση στις παραγγελίες πλοίων πάνω από 30 μέτρα είναι έντονα αυξητική. Ενώ παλαιότερα προτιμούσαν να νοικιάσουν ένα τεράστιο γιοτ, και να αγοράσουν κάτι μικρότερο, τώρα οι παραγγελίες για θηρία που ξεπερνούν τα 50 μέτρα είναι πιο κοινές.

Τουρκία

Η Oceanco που χτίζει το γιοτ του Μπέζος έχει ήδη στα σκαριά ένα ακόμα μεγαλύτερο – αναφέρει στο σάιτ της – σε συνεργασία με τουρκικά ναυπηγεία.

Δεν προκαλεί έκπληξη. Τα εξειδικευμένα για σούπερ γιοτ ναυπηγεία στα κοντινά παράλια της Κωνσταντινούπολης, της Αττάλειας αλλά και του Αιγαίου, απέναντι από την Κω, χτίζουν τα τελευταία χρόνια χωρίς διακοπή super yachts για τους κροίσους του πλανήτη.

Μέσα στη γενικότερη οικονομική κρίση της γείτονος, ο κλάδος ανθεί και είναι τοποθετημένος αλλά και ώριμος ώστε να επωφεληθεί της αυξημένης ζήτησης.

Τα τουρκικά ναυπηγεία έχουν καταφέρει να βρουν μια θέση στην κορυφή κοντά στα αντίστοιχα ιταλικά, ολλανδικά και βρετανικά. Δέχονται δεκάδες παραγγελίες και παραδίδουν εκατοντάδες σκάφη το χρόνο: Το 2019 παρέδωσαν 441 σκάφη με συνολικό μήκος που ξεπερνά τα 8 χιλιόμετρα, κερδίζοντας την τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!