Γ.Δ.
1544.13 +0,95%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
+0,40%
5.02
CENER
+0,92%
9.89
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,12%
8.23
EVR
+1,37%
1.485
NOVAL
+0,40%
2.48
OPTIMA
0,00%
13
TITC
0,00%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,65%
1.852
ΑΒΕ
-1,28%
0.461
ΑΔΜΗΕ
-0,92%
2.685
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.335
ΑΛΦΑ
+1,63%
1.744
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,40%
10.85
ΑΣΚΟ
+0,30%
3.35
ΑΣΤΑΚ
+1,69%
7.22
ΑΤΕΚ
+9,72%
0.79
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+7,66%
2.39
ΒΙΟ
+1,91%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-0,79%
1.895
ΒΙΟΣΚ
-2,22%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-3,33%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.7
ΔΑΑ
+2,30%
8.546
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,70%
12.95
ΔΟΜΙΚ
-1,90%
2.845
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-1,60%
1.85
ΕΕΕ
0,00%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,73%
1.808
ΕΛΒΕ
+1,96%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.24
ΕΛΛ
+1,39%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.23
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.42
ΕΛΣΤΡ
-1,30%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,77%
1.836
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.205
ΕΤΕ
+2,04%
8.52
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.42
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.425
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.895
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.363
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+5,39%
5.28
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+2,00%
6.12
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,46%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
330
ΚΕΚΡ
+3,73%
1.39
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,90%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+1,60%
1.394
ΚΟΥΕΣ
+0,81%
6.24
ΚΡΙ
-0,32%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+2,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+1,43%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+3,13%
0.264
ΛΟΓΟΣ
-2,42%
1.61
ΛΟΥΛΗ
-0,33%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+2,46%
2.91
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΟΗ
+1,52%
21.38
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
-0,53%
2.815
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,32%
2.31
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+2,31%
34.5
ΝΑΚΑΣ
+4,05%
3.08
ΝΑΥΠ
-1,27%
0.78
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,36%
27.6
ΟΛΠ
+0,81%
31.1
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,67%
16.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,14%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.12
ΠΑΙΡ
+7,81%
1.035
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,60%
4.426
ΠΕΡΦ
-0,56%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,62%
4.08
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+1,43%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+3,52%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
+4,56%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,99%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+1,28%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.72
ΣΠΙ
+4,95%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+5,26%
0.2
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.96
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Γερμανία: Η Volkswagen που έμεινε από μπαταρία και οι εκλογές

Στη Γερμανία στα χαρακώματα βρίσκονται συνδικάτα και διοίκηση της Volkswagen για τον τέταρτο γύρο διαπραγματεύσεων. Εργοδοσία και συνδικάτα της Volkswagen προσέρχονται με όλα τους τα όπλα «ακονισμένα» τη Δευτέρα, σε διαβουλεύσεις για το μέλλον των εργοστασίων και των εργαζόμενων. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας επιμένουν στο σχέδιο μείωσης μισθών κατά 10% και στο κλείσιμο μονάδων παραγωγής. Οι εργαζόμενοι αποδέχονται απλώς το πάγωμα των αμοιβών και αντιδρούν στα σχέδια περικοπών θέσεων εργασίας.

Είναι ο τέταρτος γύρος των σχετικών διαπραγματεύσεων και καμία από τις δύο πλευρές δεν δείχνει διάθεση υποχώρησης. Οι προβλέψεις κατά συνέπεια δεν είναι καθόλου αισιόδοξες, αφού από τη μια η επιχείρηση αισθάνεται ότι έχει… ξεμείνει από μπαταρία και θα χρειαστεί δραστικά μέτρα για να μπορέσει να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των μετόχων της και οι απασχολούμενοι σε αυτή βλέπουν να γκρεμίζεται η ψευδαίσθηση της ασφάλειας σε ένα εργασιακό περιβάλλον, που το ένοιωθαν ως τώρα σαν δεύτερο σπίτι τους.

Παρέμβαση για Volkswagen με άρωμα εκλογών

Σε αυτό το πλαίσιο η νέα «φιλεργατική» παρέμβαση του καγκελάριου προκάλεσε αντιδράσεις και κριτική. «Το κλείσιμο εργοστασίων δεν είναι ο ορθός δρόμος» δήλωσε σε συνέντευξή του ο Όλαφ Σολτς, αποδίδοντας τα σημερινά σοβαρά οικονομικά αλλά και δομικά προβλήματα της εταιρείας-σύμβολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε λανθασμένες αποφάσεις της διοίκησης στο παρελθόν. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός επιλέγει να ταχθεί με την μεριά των εργαζόμενων, που αναμένεται για μια ακόμα φορά να πάρουν μέρος κατά δεκάδες χιλιάδες στην προειδοποιητική απεργία, στην οποία έχει καλέσει για τη Δευτέρα το συνδικάτο τους, μεταδίδει η Deutsche Welle.

Βεβαίως η στάση του Ολαφ Σολτς δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως άσχετη με την συγκεκριμένη προεκλογική συγκυρία και αυτό είναι κάτι στο οποίο «πάτησαν» ήδη οι επικριτές του. Ανάλογη «φιλεργατική» στάση έχουν υιοθετήσει το τελευταίο διάστημα και άλλα στελέχη του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος, όπως ο… σχετικός με το πρόβλημα υπουργός Εργασίας, Χουμπέρτους Χάιλ. Ο καγκελάριος πάντως βρήκε την ευκαιρία να ασκήσει κριτική και στην ΕΕ για τις τιμωρητικές της αποφάσεις ενάντια στις αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω καθυστερήσεων στην υλοποίηση αποφάσεων για την μείωση των εκπομπών ρύπων, λέγοντας ότι θα ήταν πολύ πιο αποδοτικό αυτά τα χρήματα να είχαν επενδυθεί στην έρευνα για την βελτίωση της ποιότητας της ηλεκτροκίνησης.

Πού φρέναρε η ηλεκτροκίνηση στη Volkswagen

Εδώ εστιάζεται και η κριτική ειδικών του κλάδου, τόσο απέναντι στην κυβέρνηση του Βερολίνου, όσο και απέναντι στις ίδιες τις βιομηχανίες, χωρίς πάντως να λείπουν και οι εντελώς αντικρουόμενες εξηγήσεις για τα προβλήματα της Volkswagen. Άλλοι δηλαδή την κατηγορούν ότι άργησε να κάνει γενναία βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, χάνοντας πολύτιμο έδαφος απέναντι στους ανταγωνιστές, κυρίως από την Κίνα. Άλλοι πάλι λένε ότι πόνταρε πολλά σε ένα κλάδο, που ήταν ακόμα σε νηπιακή ηλικία και κατέρρευσε από τη στιγμή που οι κυβερνήσεις, ανάμεσά τους και η γερμανική, τερμάτισαν τα προγράμματα σημαντικής επιδότησης των ηλεκτρικών οχημάτων και η αγορά έκανε κατακόρυφη βουτιά.

Στην ουσία αυτή ήταν μια επιδότηση, που γλύτωνε τον καταναλωτή από αρκετές χιλιάδες ευρώ, αλλά ενίσχυε και την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ εστιάζεται και ένα ακόμα σημείο κριτικής. Για παράδειγμα το περιοδικό Focus χαρακτήριζε την Volkswagen ως την δεύτερη μεγαλύτερη κρατική βιομηχανία μετά τους γερμανικούς σιδηροδρόμους.

Αυτό έχει να κάνει επίσης και με τις καλές σχέσεις, που πάντα διατηρούσαν πολιτικοί με κορυφαία στελέχη της εταιρείας, όπως ο πρώην καγκελάριος, επίσης σοσιαλδημοκράτης, Γκέρχαρντ Σρέντερ με τον άλλοτε πρόεδρο Φέρντιναντ Πιχ.

Από την άλλη το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας μετέχει με δικαίωμα βέτο για συγκεκριμένες αποφάσεις στο ΔΣ της επιχείρησης, κάτι που κάνει πολλούς να μιλούν τώρα για «υποκρισία» της πολιτικής συνολικά και του ίδιου του Σολτς προσωπικά. Ως παράδειγμα αναφέρεται η τοποθέτηση στο Συμβούλιο μιας πράσινης πολιτικού, άσχετης με το χώρο, ως εκπροσώπου του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, όπου βρίσκεται και η πόλη του Βόλφσμπουργκ, έδρα της Volkswagen.

Η Volkswagen θα χρωματίσει τις κάλπες

Προφανώς και η θέση του Όλαφ Σολτς είναι εξαιρετικά δύσκολη. Το να συνδεθεί η θητεία του με την συρρίκνωση της εταιρείας, την απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, την εκτόξευση της ανεργίας σε μια σειρά από πόλεις και μάλιστα στην τελική ευθεία της προεκλογικής περιόδου, είναι κάτι που, λόγω χαρακτήρα, πιθανότατα δεν θα ευχόταν ούτε στους αντιπάλους του. Δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι η εξέλιξη αυτού του σύγχρονου δράματος μπορεί να κρίνει τις εκλογές. Μέχρι στιγμής κανένα κόμμα δεν έχει τολμήσει να προβεί σε εύκολες υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους και οι τοποθετήσεις του ίδιου του Σολτς μοιάζουν περισσότερο με αόριστη ηθικολογία, παρά με σπάταλη υποσχεσιολογία.

Το σίγουρο είναι πως με βάση τα σημερινά δεδομένα μοιάζει αδύνατο να μην πονέσει η Volkswagen αλλά και οι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, που έχουν ταυτίσει μαζί της την ζωή τους.

Διαβάστε επίσης            

Lloyd’s List: Μαρινάκης, Φράγκου και οι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές της λίστας

Αλ Τζολάνι: Ο 42χρονος που θέλει να κυριαρχήσει στη Συρία

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τα στάδια, σε κίνδυνο το ΟΑΚΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!