Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ για τη λιποθυμία οδηγού στον ΗΣΑΠ

Για τον οδηγό που λιποθύμησε στον ΗΣΑΠ, η ΣΤΑΣΥ λέει ότι το κλιματιστικό χάλασε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου

ΗΣΑΠ @ EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Οι αντοχές των  επιβατών αλλά και των εργαζομένων εν μέσω παρατεταμένου  καύσωνα δοκιμάζονται καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, καθώς πολλά απ’ αυτά δεν διαθέτουν κλιματισμό. Τα Σωματεία Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, αποκάλυψαν ένα λιποθυμικό επεισόδιο ηλεκτροδηγού στη Γραμμή 1, μεταξύ Θησείου και Πειραιά, λόγω δυσλειτουργίας του κλιματισμού στον θάλαμο οδήγησης. «Παρά την έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος ακινητοποίησης του συρμού και την αποφυγή ατυχήματος, το περιστατικό αναδεικνύει τον οριακό χαρακτήρα της κατάστασης στο δίκτυο», αναφέρουν.

Όπως σημειώνουν, στο το μέτωπο της συντήρησης, η κατάσταση κρίνεται επισφαλής: μόλις δύο ψυκτικοί τεχνικοί είναι διαθέσιμοι καθημερινά για τη Γραμμή 1, ενώ εργολάβοι που έχουν την ευθύνη των συστημάτων κλιματισμού σε επιβατικούς χώρους φέρονται να απουσιάζουν, αφήνοντας το δίκτυο ουσιαστικά ακάλυπτο εν μέσω θερινής αιχμής.

Προσπάθεια αναβάθμισης των συρμών του 2002 από τη Siemens δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα τουλάχιστον δέκα συρμοί να παραμένουν παροπλισμένοι λόγω αδυναμίας επισκευής εξαρτήματος του κλιματιστικού συστήματος.

Όπως καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί του μετρό, αποτέλεσμα ήταν το απόγευμα της Πέμπτης οδηγός συρμού της Γραμμής 1, του ηλεκτρικού, ο οποίος κινείται σε υπέργειο δίκτυο, να υποστεί λιποθυμικό επεισόδιο εν μέσω δρομολογίου στο τμήμα Θησείο – Πειραιάς ύστερα από έντονη θερμική καταπόνηση από τη μη λειτουργία του κλιματιστικού στην καμπίνα ηλεκτροδήγησης.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το περιστατικό

Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του Μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24/07, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:

  • Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
  • Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
  • Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
  • Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
  • Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
  • Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών.