Απεργία ταξί 9 και 10 Σεπτεμβρίου: Σηκώνουν χειρόφρενο οι οδηγοί, τα αιτήματα

Στη μεταφορά επιβατών με βαν ιδιωτικής χρήσης αντιτίθενται, μεταξύ άλλων, οι οδηγοί ταξί που προχωρούν σε 48ωρη απεργία

Απεργία ταξί © EUROKINISSI

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι οδηγοί ταξί, από τις 6 το πρωί της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης 11 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας στην Κοινή Υπουργική Απόφαση της 20ής Αυγούστου, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά επιβατών με βαν ιδιωτικής χρήσης. Ο κλάδος θεωρεί ότι η ρύθμιση αυτή ανοίγει τον δρόμο για αθέμιτο ανταγωνισμό και υπονομεύει το επάγγελμα του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ανακοίνωσε ότι θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά μεταφορές από και προς νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα, με ειδικά οχήματα «επιφυλακής» που θα φέρουν διακριτή σήμανση. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 10 το πρωί έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ, με τους επαγγελματίες να κάνουν λόγο για «αγώνα επιβίωσης».

Απεργία ταξί: Τα αιτήματα των οδηγών

Στην ανακοίνωσή του, το ΣΑΤΑ καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι «μεθοδεύει τη μεταφορά του έργου στα χέρια των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων», χαρακτηρίζοντας την ΚΥΑ «εξόφθαλμα φωτογραφική». Όπως σημειώνεται, ο κλάδος δεν θα ανεχτεί την «ταπείνωση και τον αφανισμό του», ενώ καλεί σε μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.

Οι οδηγοί ταξί ζητούν:

  • Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025.
  • Τερματισμό της ασυδοσίας των πολυεθνικών και των ψηφιακών πλατφορμών.
  • Στήριξη του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού και όχι διάλυση του κλάδου.
  • Επίλυση χρόνιων προβλημάτων που έχουν οξυνθεί με την κυβερνητική πολιτική.
  • Δικαιοσύνη, ισότητα και σεβασμό στους εργαζόμενους του κλάδου.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στα θέματα της καθημερινότητας, όπως οι λεωφορειολωρίδες, οι επικείμενες αλλαγές στη φορολογία και η υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων με ηλεκτρικά από το 2026, που, όπως σημειώνουν οι επαγγελματίες, «σφίγγουν ακόμη περισσότερο τον κλοιό».

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ

Αναλυτικά, στη σχετική ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ αναφέρει: «Ο κλάδος των ταξί βρίσκεται απέναντι σε μια ακόμα βίαιη επίθεση από την κυβέρνηση και τα οικονομικά συμφέροντα που εξυπηρετεί. Με την απαράδεκτη και εξόφθαλμα φωτογραφική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπ’ αριθ. 134328/20-8-2025, επιχειρείται η οριστική μετατόπιση του μεταφορικού έργου στα καρτέλ των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό την εξόντωση του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού ταξί.

Η κυβέρνηση, συνεπής στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, νομοθετεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των ανθρώπων του μεροκάματου, απορρίπτοντας τον κοινωνικό διάλογο και το Σύνταγμα. Δεν θα ανεχτούμε την ταπείνωση και τον αφανισμό μας.

Το Σ.Α.Τ.Α απαντά δυναμικά και συλλογικά. Έπειτα από την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 2ης Σεπτεμβρίου 2025 αποφασίστηκε ομόφωνα (πλην του Κώστα Δήμου) η κήρυξη 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μαζική, δυναμική συμμετοχή, στις κινητοποιήσεις.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025

  • Τερματισμό της ασυδοσίας των πολυεθνικών και των ψηφιακών πλατφορμών
  • Στήριξη του επαγγελματία οδηγού ταξί – Όχι στη διάλυση του κλάδου
  • Δικαιοσύνη, Ισότητα, Σεβασμό στους ανθρώπους που εργάζονται στους δρόμους
  • Άμεση επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του Ταξί που δημιούργησε η κυβέρνηση με την πολιτική της
  • Λεωφορειολωρίδες – Υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από 1/1/2026 – Αθέμιτος Ανταγωνισμός – Φορολογικό, σφίγγουν τον κλοιό καθημερινά

Ο αγώνας αυτός δεν είναι μόνο για τους ταξιτζήδες. Είναι αγώνας για τη Δημοκρατία, για την αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα στην εργασία. Είναι αγώνας και για το επιβατικό κοινό.

Είμαστε όλοι ΕΔΩ! Καμία ανοχή στην κοροϊδία! Καμία υποχώρηση στην ισοπέδωση!

“Ένας κλάδος, μία φωνή – Όλοι μαζί στον αγώνα για το ταξί!”

Το Σ.Α.Τ.Α. απευθύνει κάλεσμα ενότητας και μάχης προς όλα τα σωματεία ταξί της χώρας.
Η επίθεση που δεχόμαστε ως κλάδος δεν έχει σύνορα – δεν κάνει διακρίσεις.
Είτε Αθήνα, είτε Θεσσαλονίκη, είτε Πάτρα, είτε νησιά: ο στόχος είναι κοινός – η υπεράσπιση του επαγγέλματος.

Ήρθε η ώρα να πολεμήσουμε ενωμένοι.
Να γίνουμε μία γροθιά, μία φωνή, μία δύναμη».

Αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ στα Παραπολιτικά 90,1: Ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης

Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης, εξήγησε ότι η νέα ρύθμιση επιτρέπει στα ιδιωτικά βαν να κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο με μια απλή σύμβαση, κάνοντας τη δουλειά των ταξί χωρίς τις ίδιες υποχρεώσεις. Όπως είπε, οι επαγγελματίες ταξί υφίστανται εξαντλητικούς ελέγχους και κανονισμούς, ενώ οι υποχρεώσεις τους σε κόστος και ώρες εργασίας είναι τεράστιες: «Απαιτούνται τουλάχιστον 12 ώρες δουλειάς για να βγει το μεροκάματο – το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να αντέχει για πολύ».

Παράλληλα, τόνισε πως έχουν καταγραφεί και τραγικά περιστατικά οδηγών που έχασαν τη ζωή τους στο τιμόνι, λόγω εξουθένωσης. Όπως είπε, «η ουσία της ΚΥΑ είναι να μειώσουν το έργο από τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς και να το παραδώσουν σε εταιρείες».

Το ΣΑΤΑ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης, εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση από την κυβέρνηση. «Ζητάμε να αποσυρθεί η ΚΥΑ και να ανοίξει διάλογος. Διαφορετικά θα προχωρήσουμε σε νέες μορφές αγώνα», δήλωσε ο κ. Μαυρίκης.

Το σωματείο απευθύνει κάλεσμα σε ενότητα και συντονισμό προς όλους τους οδηγούς ταξί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και νησιά.