Τους λόγους που προχωρούν τα ταξί σε νέα 4ωρη απεργία εξήγησε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, τόνισε ότι το ΣΑΤΑ «βάζει τέλος στη σιωπή», υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος δέχεται συστηματική πίεση προς όφελος πολυεθνικών και εταιρικών στόλων Ι.Χ. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι εταιρείες αυτές επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν μια υπηρεσία που, όπως ανέφερε, αποτελεί κοινωνικό αγαθό, με αποτέλεσμα να απειλείται η βιωσιμότητα των επαγγελματιών ταξιτζήδων. Ο πρόεδρος του συνδικάτου χαρακτήρισε την απεργία «προειδοποιητική», σημειώνοντας ότι οι κινητοποιήσεις αποτελούν την αρχή μιας ευρύτερης προσπάθειας.
«Έχουμε εξουσιοδότηση από τη Γενική Συνέλευση να φτάσουμε τον αγώνα μέχρι το τέλος, εφόσον χρειαστεί», τόνισε, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση προς την κυβέρνηση να διεξαχθεί άμεσος και ουσιαστικός διάλογος με την επίσημη εκπροσώπηση του κλάδου και όχι με «παράπλευρες ομάδες».
Ο κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για «πολιτικές παρεμβάσεις», σημειώνοντας πως είναι αδιανόητο να ζητείται από το συνδικάτο να επιτρέψει ή να αποθαρρύνει την ένταξη επαγγελματιών ταξί σε πολυεθνικές πλατφόρμες που, όπως είπε, «δεν εφαρμόζουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και διατηρούν φορολογικά μητρώα στο εξωτερικό». Τη στάση αυτή τη χαρακτήρισε «εκτροπή από δημοκρατικές διαδικασίες».
Όσον αφορά το ενδεχόμενο απεργοσπαστικών μηχανισμών, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο κλάδος θα κινηθεί ενωμένα, τονίζοντας: «Οι επαγγελματίες ταξί πάντα πειθαρχούν – δεν υπάρχουν απεργοσπάστες».
Σε ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) επισημαίνει πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπό την πολιτική ευθύνη του υπουργού Μεταφορών, κ. Κυρανάκη, και της υπουργού Τουρισμού, κας Κεφαλογιάννη, εφαρμόζει πολιτικές, οι οποίες πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα μας».
Καταγγέλλουν την Ομοσπονδία του κλάδου για «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη ομερτά», κάνοντας λόγο για «κρυφές συμφωνίες, απέναντι στην καταστροφική πολιτική που εξαντλεί τον κλάδο». Το ΣΑΤΑ σημειώνει πως εξακολουθεί να ζητά ουσιαστικό διάλογο με την κυβέρνηση και την υιοθέτηση μέτρων που θα εξασφαλίζουν αξιοπρέπεια, βιωσιμότητα και ανάπτυξη για τους οδηγούς ταξί.
Τα αιτήματα του κλάδου είναι:
- Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.
- ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ ΄Β 4564).
- Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) – Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
- Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς
- Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:
- Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
- Η ελάχιστη χρέωση για την χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη την χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια.
 
     
       
       
       
       
       
       
      