Απεργία ταξί: Έληξε η κινητοποίηση, κανονικά στους δρόμους

Δεν ισχύει η απεργία ταξί μετά την απόφαση του ΣΑΤΑ για αναστολή της κινητοποίησης. Η συνάντηση με Κυρανάκη και τα αιτήματα των οδηγών

Απεργία ταξί © EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Η απεργία ταξί κράτησε 24 ώρες, αντί για 48 ώρες, με τον ΣΑΤΑ να γνωστοποιεί ότι προχωρά σε αναστολή της κινητοποίησης. Κανονικά η απεργία των ταξί ήταν να ολοκληρωθεί το πρωί της Παρασκευής, ωστόσο μετά τη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του ΣΑΤΑ με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ελήφθη η απόφαση να μη συνεχιστεί η κινητοποίηση για δεύτερο 24ωρο.

«Η 48ωρη θα γίνει 24ωρη. 6 η ώρα το πρωί θα λήξει, για να δείξουμε και στον κόσμο και στην κοινωνία ότι εμείς δεν προστατεύουμε καμία διαπλοκή. Εμείς εκπροσωπούμε τον ταξιτζή που πονάει» δήλωσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος ΣΑΤΑ.

Έτσι, από τις 06:00 το πρωί σήμερα, Πέμπτη (6/11), τα ταξί κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους της Αθήνας, παραλαμβάνοντας και μεταφέροντας επιβάτες στον προορισμό τους.

Η συνάντηση με Κυρανάκη που έβαλε τέλος στην απεργία ταξί

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΑ, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδηγών, προκειμένου να συζητήσουν τα αιτήματά τους.

Για μια «γόνιμη συζήτηση, με καλή διάθεση» έκανε λόγο ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, χαρακτηρίζοντας «ευχάριστη έκπληξη» το γεγονός ότι «ο κ. Κυρανάκης μας δέχτηκε να μιλήσουμε, παρότι τον προηγούμενο καιρό έλεγε ότι “με τον Λυμπερόπουλο και το ΣΑΤΑ δεν συναντιόμαστε”».

Γιατί οι οδηγοί ταξί διαμαρτύρονται

Υπενθυμίζεται ότι η απεργία ταξί κηρύχθηκε ως αντίδραση στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των Κωνσταντίνου Κυρανάκη και Όλγας Κεφαλογιάννη, η οποία εισάγει σημαντικές αλλαγές στον κλάδο.

Οι οδηγοί ταξί διαμηνύουν ότι η συγκεκριμένη ΚΥΑ «βάζει ταφόπλακα στο επάγγελμα και χαρίζει την δημόσια επιβατική μεταφορά στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα». Παράλληλα, κάνουν λόγο για «απόπειρα εξόντωσης χιλιάδων επαγγελματιών», σχολιάζοντας την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση των ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Στα βασικά αιτήματα των οδηγών ταξί περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  1. Θέσπιση κατώτατης αποζημίωσης 150 ευρώ για τρίωρη προκράτηση ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ.,
  2. Παράταση του μέτρου για υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση «για όλους» τους επαγγελματίες και όχι μόνο για μεμονωμένους ιδιοκτήτες.
  3. Το ζήτημα με τις πλαστές άδειες (π.χ. απολυτήρια Γυμνασίου ή έλλειψη ελληνομάθειας).
λυμπεροπουλοσ απεργια ταξι

Θύμιος Λυμπερόπουλος στην απεργία ταξί © EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Σημειώνεται ότι χθες το πρωί, την ώρα που βρισκόταν σε εξέλιξη η απεργία ταξί, οι επαγγελματίες οδηγοί πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με τα οχήματά τους προς το υπουργείο Μεταφορών, ζητώντας άμεση συνάντηση με τον κ. Κυρανάκη.