ΡΑΣ: Σχέδιο δράσεων για την ασφάλεια

Σχέδιο δράσεων για την ασφάλεια από τη ΡΑΣ με οδηγό τις συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Όσα αναφέρει η σχετική ανακοίνωση

Τρένο, σιδηρόδρομος © Eurokinissi / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ),  συνδιοργάνωσαν ενημερωτική συνάντηση εργασίας στα γραφεία της Αρχής με αντικείμενο συζήτησης την υιοθέτηση της επείγουσας σύστασης Ασφαλείας που απήθυνε πρόφατα  ο  ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς τους Σιδηροδρομικούς Φορείς, μετά από τα στοιχεία που ανέκυψαν κατά τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών από τον  ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η οποία είναι σε εξέλιξη.

Ο σκοπός της συνάντησης και οι συμμετέχοντες

Σκοπός της συνάντησης ήταν η ενημέρωση των φορέων στους οποίους απευθύνεται η προαναφερθείσα σύσταση. Ούτως ώστε, να υπάρξει απόκτηση κοινής και ξεκάθαρης κατανόησης των απαιτούμενων ενεργειών για καθέναν από τους αποδέκτες της σύστασης, αλλά και για να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα προς την κατεύθυνση  υλοποίησής της.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Διαχειριστή Υποδομής  ΟΣΕ, των Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων  HELLENIC TRAIN, ΣΤΑΣΥ, GFR-ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ, του Κατόχου Οχημάτων ΓΑΙΑΟΣΕ, και μέλη της Ομάδας «Support to Greece Task Force» από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA).

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ως η επίσημη αρχή για τη διεξαγωγή ερευνών σιδηροδρομικών ατυχημάτων σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, ξεκίνησε την ανεξάρτητη διερεύνηση του καταστροφικού ατυχήματος στα Τέμπη στις 15/03/2024. Μοναδικός σκοπός των ερευνών της ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι η πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων και συμβάντων και η βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν διαπιστώνει υπαιτιότητα, ευθύνη ή διεξάγει διώξεις. Ενώ η πλήρης διερεύνηση του ατυχήματος στα Τέμπη βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, έχουν συγκεντρωθεί αρκετά στοιχεία που δικαιολογούν την έκδοση αυτής της επείγουσας σύστασης.

Η Σύσταση Ασφαλείας

Η εν λόγω Σύσταση Ασφάλειας αφορά στην άμεση συνεργασία των εκπροσώπων του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα για την εφαρμογή:

Πρώτον: Μιας ασφαλούς μεθοδολογίας επικοινωνιών σχετιζόμενων με την ασφάλεια, μεταξύ των μηχανοδηγών και των ρυθμιστών σηματοδότησης (σταθμαρχών), η οποία σέβεται τις απαιτήσεις του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1693 της Επιτροπής, που τροποποιεί τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2019/773 σχετικά με την Τεχνική Προδιαγραφή Διαλειτουργικότητας για το υποσύστημα «διεξαγωγή και διαχείριση της κυκλοφορίας» του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ιδίως το Προσάρτημα Γ.

Δεύτερον: Ενός μέσου επικοινωνίας που επιτρέπει την άμεση επικοινωνία, ένας προς έναν, μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών, για κάθε επικοινωνία που σχετίζεται με την ασφάλεια, ήτοι την εφαρμογή του συστήματος ραδιοεπικοινωνίας GSM-R.

Η κατάρτιση και υποβολή Σχεδίου Δράσεων από τη ΡΑΣ

Μετά την ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσας συνάντησης, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεσμεύθηκε  να αναλάβει, ως ένα πρώτο βήμα, την κατάρτιση και την υποβολή ενός σχεδίου προτεινόμενων δράσεων, προς υποβοήθηση του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα, για την εξυπηρέτηση εφαρμογής της εν λόγω Σύστασης Ασφάλειας.

Διαβάστε επίσης:           

Ακίνητα: Οι περιοχές με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών

Στο ναδίρ η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας μεταξύ των χωρών της ΕΕ

ΡΑΑΕΥ: Συμπληρωματική διαβούλευση για τον ΕΣΜΗΕ

ΟΛΘ
-0.60%
33.10
ΑΣΤΑΚ
-1.61%
7.34
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.98%
28.78
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
8.47%
6.40
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
-0.41%
7.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
1.70
ΜΥΤΙΛ
0.18%
43.98
ΑΤΡΑΣΤ
-1.88%
8.34
ΚΡΙ
0.22%
17.90
ΡΕΒΟΙΛ
0.93%
1.64
ΠΛΑΘ
0.26%
3.88
ΑΤΤ
0.00%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.77%
6.55
ΒΙΟΚΑ
-1.87%
1.84
ΔΟΜΙΚ
0.27%
1.87
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.62%
4.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.24%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
-0.11%
9.31
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.15%
1.77
ΕΚΤΕΡ
1.44%
2.12
OPTIMA
1.22%
18.18
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-0.26%
2.67
ΙΛΥΔΑ
-1.11%
2.67
ΕΤΕ
1.79%
10.54
ΠΑΙΡ
3.21%
0.84
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.86%
1.17
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.05
ΓΕΒΚΑ
-0.69%
1.43
ΕΛΧΑ
1.61%
2.22
ΕΛΠΕ
0.26%
7.71
ΕΛΣΤΡ
-1.76%
2.23
ΠΕΤΡΟ
0.21%
9.44
ΛΑΝΑΚ
1.69%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
1.38%
5.86
ΜΕΒΑ
-0.95%
5.20
ΦΑΙΣ
-0.55%
3.59
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.42%
1.21
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.05%
19.35
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-0.91%
2.18
ΝΑΥΠ
0.00%
0.69
ΣΑΡ
2.04%
13.98
ΕΒΡΟΦ
-0.75%
1.98
ΕΛΛ
0.00%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.94%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.91
ΦΡΙΓΟ
-1.38%
0.29
BOCHGR
0.91%
6.66
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.87%
1.31
ΟΠΑΠ
0.29%
20.46
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.15%
1.31
ΒΙΟΣΚ
1.19%
1.70
ΙΚΤΙΝ
0.72%
0.35
ΜΠΡΙΚ
1.14%
2.66
ΑΛΜΥ
1.41%
5.04
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.72
ΑΒΕ
-0.43%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-0.94%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.67%
5.92
ΙΝΛΙΦ
1.95%
5.22
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.85%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.48%
6.30
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
3.30%
2.19
ΞΥΛΚ
0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.50%
0.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
0.68%
11.80
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.85%
3.58
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-1.54%
2.55
ΦΡΛΚ
0.25%
4.03
ΕΥΑΠΣ
0.63%
3.21
ΝΑΚΑΣ
1.34%
3.02
ΕΧΑΕ
-0.68%
5.86
DIMAND
0.48%
8.46
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
0.39%
1.30
ΔΑΑ
2.69%
9.92
QLCO
-1.08%
5.94
ΜΙΓ
7.58%
3.69
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.93%
2.16
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-3.78%
13.25
ΙΝΤΚΑ
-1.27%
3.10
ΜΕΡΚΟ
7.60%
36.80
ΠΡΟΦ
0.52%
5.85
ΚΥΡΙΟ
0.00%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-0.25%
3.95
TITC
-1.07%
41.50
ΕΣΥΜΒ
0.51%
1.19
ACAG
0.89%
5.67
ΣΠΕΙΣ
3.40%
6.70
ΑΡΑΙΓ
-0.16%
12.34
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
-1.16%
2.99
ΜΕΝΤΙ
1.65%
2.46
ΟΤΕ
-1.42%
16.64
ΛΕΒΚ
-3.51%
0.22
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΒΙΟ
-0.52%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-0.30%
2.66
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
9.96%
0.53
AKTR
-1.30%
5.32
ΜΟΤΟ
1.09%
2.78
ΕΕΕ
-0.04%
46.96
EVR
-2.31%
1.69
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
22.84
ΜΙΝ
0.87%
0.46
ΠΑΠ
0.36%
2.77
ΛΑΜΔΑ
0.00%
6.54
ΟΛΠ
0.88%
45.90
ΚΟΡΔΕ
-0.48%
0.42
ΚΟΥΑΛ
2.09%
1.17
ΠΕΙΡ
1.86%
5.81