«Ο σιδηρόδρομος δεν είναι απλώς υποδομή, είναι στρατηγική επιλογή και στόχος της κυβέρνησης είναι εντός της θητείας της, όχι μόνο να τον ανατάξει, αλλά να τον καταστήσει οικονομικά βιώσιμο και ασφαλή» επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, γνωστοποιώντας ότι το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του ΟΣΕ αναμένεται να ψηφιστεί εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων.
Μιλώντας από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε στις 27/6 στη Θεσσαλονίκη η Voria.gr, με θέμα «Η επόμενη ημέρα για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας», ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «η Ελλάδα πρέπει να είναι ισχυρή και αυτό περνάει μέσα από την άμυνα, τη γεωπολιτική σταθερότητα και μια στιβαρή οικονομία» και τόνισε ότι η αναβάθμιση των υποδομών είναι πυλώνας αυτής της στρατηγικής.
Μιλώντας για το νέο σιδηροδρομικό πλαίσιο, επισήμανε ότι η ψήφισή του από τη Βουλή θα ανοίξει το δρόμο για την προσέλκυση στελεχών από την αγορά, την ψηφιοποίηση των λειτουργιών και την ασφάλεια των μεταφορών.
«Η ανάταξη του σιδηροδρόμου βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της ελληνικής κυβέρνησης», επισήμανε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «στρατηγικός μας στόχος είναι να μπουν περισσότερα τρένα στις γραμμές, με ασφαλείς και εκσυγχρονισμένες υποδομές».
Μέχρι το 2026 «η χώρα μας θα έχει στείλει το μήνυμα ότι μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερους όγκους μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και στη σιδηροδρομική ενοποίηση της Β.Ελλάδας με τα Βαλκάνια, δίνοντας βάθος στον βόρειο διάδρομο εξαγωγών και άμυνας, από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο και προς Βουλγαρία και Ρουμανία.
Επικείμενη η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας railway.gov.gr
Κατά την τοποθέτησή του ο ίδιος γνωστοποίησε την επικείμενη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας railway.gov.gr, που θα επιτρέπει real-time παρακολούθηση των δρομολογίων με ακρίβεια εκατοστών – εργαλείο κρίσιμο για την ασφάλεια και την αξιοπιστία του συστήματος.
Για το Flyover, επιβεβαίωσε ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και το έργο θα παραδοθεί για χρήση εντός της κυβερνητικής θητείας, ενώ όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη έχει πλέον μετρό. Ο ίδιος ζήτησε «συγγνώμη» για την πρόσφατη διακοπή λειτουργίας λόγω τεχνικού προβλήματος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ, προανήγγειλε περαιτέρω επέκταση και ανανέωση του στόλου του έως το 2027.
Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Β. Ελλάδας με το βλέμμα στο μέλλον
«Δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε με εργαλεία του χθες για τις προκλήσεις του αύριο. Η τεχνητή νοημοσύνη, η υπολογιστική έρευνα, η μικροηλεκτρονική αλλάζουν τα πάντα. Χρειαζόμαστε σύνδεση της γνώσης με την αγορά, με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη», επισήμανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, Σταύρος Καλαφάτης, στο πλαίσιο συζήτησης που έγινε στην πρώτη ενότητα της ημερίδας.
Στο πλαίσιο αυτό εξήγησε ότι το στοίχημα δεν είναι η έρευνα για την έρευνα, αλλά αυτή να έχει θετικό αντίκτυπο για τον πολίτη, είτε αφορά την καθημερινότητα, είτε την ανάπτυξη της οικονομίας και επικαλούμενος παραδείγματα εφαρμοσμένης καινοτομίας, μίλησε για την τεχνική λύση για τη ροή κυκλοφορίας στο Flyover της Θεσσαλονίκης, τη μελέτη για ενοποίηση σηματοδοτών στην πόλη και την πρόβλεψη για συνεργασία ερευνητικών κέντρων με δήμους και επιχειρήσεις, για άμεσες τεχνολογικές λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.
Έτσι, ο ίδιος μίλησε για τη νέα κουλτούρα που πρέπει να εμπεδωθεί: «Έρευνα και καινοτομία παντού, όχι μόνο στην Αθήνα, όχι μόνο για τους ειδικούς». Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι μέσα από ένα νέο εθνικό σχεδιασμό, το υπουργείο Ανάπτυξης προωθεί τη σύμπραξη ερευνητικών φορέων, δήμων, περιφερειών και επιχειρήσεων, με σκοπό τη μετατροπή της γνώσης σε προϊόν ή υπηρεσία, τη δημιουργία τοπικών οικοσυστημάτων καινοτομίας και τη στήριξη νέων επιχειρηματιών και επιστημόνων στον τόπο τους.