Τα πρατήρια καυσίμων σταδιακά αλλάζουν πρόσωπο. Από απλά σημεία ανεφοδιασμού, μεταμορφώνονται σε πολυλειτουργικούς «κόμβους κινητικότητας», προσαρμοσμένους στις ανάγκες μιας νέας εποχής: της ενεργειακής μετάβασης, της ψηφιακής καθημερινότητας και των απαιτήσεων ενός καταναλωτή που κινείται με ταχύτητες διαφορετικές από το χθες. Δεν πρόκειται απλώς για τεχνική αναβάθμιση, αλλά για ριζική επανατοποθέτηση του ρόλου τους στον χάρτη των μετακινήσεων και της ενέργειας. Σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr, μέσα σε αυτό το σκηνικό μετάλλαξης, όπου η αυτοματοποίηση και η ψηφιοποίηση επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, η Ελλάδα ετοιμάζεται να δοκιμάσει το επόμενο βήμα: την πιλοτική εφαρμογή αυτόματων αντλιών καυσίμων, χωρίς προσωπικό. Ένα μοντέλο που ήδη κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη και τώρα χτυπά την πόρτα της εγχώριας αγοράς.
Ειδικότερα, πηγές αναφέρουν πως οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών εξετάζουν την τμηματική τοποθέτηση αυτόματων αντλιών σε υφιστάμενα πρατήρια, σε πρώτη φάση ως συμπληρωματική λειτουργία και όχι ως ολική αντικατάσταση του σημερινού μοντέλου εξυπηρέτησης. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια μαζική εφαρμογή που θα αλλάξει μονομιάς τον χαρακτήρα των πρατηρίων, αλλά για μια στοχευμένη παρέμβαση που έρχεται να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες: την ταχύτερη εξυπηρέτηση οδηγών εκτός ωραρίου, την αποσυμφόρηση σε περιόδους αιχμής και, κυρίως, τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης σε ένα κοινό όλο και πιο εξοικειωμένο με τις ψηφιακές συναλλαγές. Πληροφορίες λένε πως το μοντέλο των αυτόματων αντλιών αναμένεται να δοκιμαστεί πιλοτικά σε πρατήριο εκτός Αττικής.
Πρόκειται για μία ενέργεια που έρχεται να πλαισιώσει τον ευρύτερο μετασχηματισμό των πρατηρίων καυσίμων, τα οποία εγκαταλείπουν σταδιακά τον παραδοσιακό τους ρόλο και επανασυστήνονται ως πολύπλευροι κόμβοι καθημερινότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλυσίδα πρατηρίων Shell, που μετασχηματίζει ριζικά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, υιοθετώντας ένα πολυκαναλικό μοντέλο εξυπηρέτησης, που συνδυάζει ενέργεια, εμπειρία και αγορές. Η Coral, εταιρεία του Ομίλου Motor Oil, που διαχειρίζεται το σήμα Shell στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες, εφαρμόζει ένα στρατηγικό σχέδιο όπου το πρατήριο παύει να είναι απλώς σημείο ανεφοδιασμού και αναδεικνύεται σε προορισμό με προστιθέμενη αξία.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr