Τον οδικό χάρτη για την επανατοποθέτηση της «νέας» Elpedison (με τα αποκαλυπτήρια της νέας εμπορικής επωνυμίας να αναμένονται πριν από το τέλος του έτους) περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, σε ενημερωτική συνάντηση στο περιθώριο της ΔΕΘ. Ο κ. Σιάμισιης επιβεβαίωσε τον στόχο για αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας στο 10%, με τον σχεδιασμό να ξεδιπλώνεται σε ένα καλύτερο περιβάλλον, αφού, όπως δήλωσε, «τα χειρότερα στην ενέργεια βρίσκονται πίσω μας, τα έχουμε δει». Σαν «πολιορκητικός κριός» δε θα λειτουργήσουν τα νέα προϊόντα και οι υπηρεσίες που σχεδιάζει, με έμφαση στους βιομηχανικούς και εμπορικούς καταναλωτές στη Μέση και Υψηλή Τάση, τα οποία θα χαρακτηρίζονται από καθετοποιημένη δομή και πελατοκεντρική προσέγγιση.
Την ίδια στιγμή, σταθερά στο «ραντάρ» της Helleniq Energy παραμένουν οι οικιακοί πελάτες, στους οποίους η Elpedison θα «επανασυστηθεί» με προϊόντα που προσφέρουν σταθερότητα και προβλεψιμότητα, ανεξάρτητα από το χρώμα των τιμολογίων Όπως ανέφερε ο κ. Σιάμισιης, στο «κάδρο» μπαίνουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας -μια νέα τάση της αγοράς που κερδίζει συνεχώς έδαφος-, ενώ κρίσιμος παράγοντας είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης, καθώς αποτελεί το δεύτερο κριτήριο που προσμετρούν οι πελάτες μετά την τιμή. «Στα πρατήρια, η ΕΚΟ και η BP δεν είναι οι πιο φθηνές εταιρείες, όμως κερδίζουν μερίδιο αγοράς εδώ και πέντε χρόνια, γιατί ο πελάτης θα πάρει αυτό το οποίο πληρώνει και θα έχει σωστή εξυπηρέτηση. Γι’ αυτό κερδίζουμε συνέχεια σε όγκους πωλήσεων, κερδοφορία και πώληση διαφοροποιημένων προϊόντων».
Στο πλαίσιο αυτό, στο «μέτωπο» της Elpedison σχεδιάζονται προγράμματα επιβράβευσης πελατών, αξιοποιώντας το επιτυχημένο προηγούμενο του loyalty scheme της EKO. Οσο για τις νέες υπηρεσίες, στο επίκεντρο θα βρεθεί η βελτιστοποίηση του προφίλ κατανάλωσης (κάτι που αφορά περισσότερο τις επιχειρήσεις), καθώς και λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σιάμισιης, «Το ζητούμενο είναι να προσφέρεις στον πελάτη αυτό που είναι καλό για τον ίδιο και όχι αυτό που είναι καλό για σένα»
Ερωτώμενος αν η Elpedison εξετάζει συμπράξεις με άλλες εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας στον απόηχο του deal της συγχώνευσης ΗΡΩΝ (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και NRG (Motor Oil), που «ανέβασε την τάση» της συγκέντρωσης στην αγορά, ο κ. Σιάμισης απάντησε ότι ξεκάθαρη προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η οργανική ανάπτυξη και η αξιοποίηση των μεγάλων περιθωρίων βελτίωσης που υφίστανται, προσθέτοντας ωστόσο ότι «μεσοπρόθεσμα δεν αποκλείουμε τίποτε». Σε ερώτηση για τα σχέδια για το FSRU και τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι απαιτείται τουλάχιστον ένα εξάμηνο για τη λήψη των σχετικών αποφάσεων.
Πηγαίνει πιο πίσω η απόφαση για γεώτρηση στο μπλοκ των Exxon και Helleniq Energy
Όσον αφορά τον χρόνο λήψης της επενδυτικής απόφασης για διερευνητική γεώτρηση στο θαλάσσιο οικόπεδο Νοτιοδυτικά της Κρήτης, το πιο ώριμο από τα δύο θαλάσσια οικόπεδα που διαχειρίζεται η Helleniq Energy, σε συνεργασία με την αμερικανική Exxon Mobil (που έχει και τον πρώτο λόγο ως operator, με μερίδιο 75% στο κοινοπρακτικό σχήμα), ο κ. Σιάμισιης ανέφερε ότι το πιθανότερο είναι ότι θα πάει πιο πίσω και δύσκολα θα ληφθεί εντός του 2026, για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, ότι απαιτείται εκ νέου επεξεργασία των τεχνικών δεδομένων, δηλαδή των ευρημάτων από τις δισδιάστατες και τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες που έχουν διενεργηθεί. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι η Exxon έχει ρίξει το βάρος της στα οικόπεδα της Κύπρου και της Αιγύπτου, όπου ήδη καταγράφονται σημαντικές ανακαλύψεις και τα προτεραιοποιεί σε σχέση με τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα, όπου στην καλύτερη περίπτωση θα έμπαιναν σε τροχιά εμπορικής εκμετάλλευσης σε βάθος πενταετίας ή και ακόμα πιο αργά.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr