Motor Oil: Γιατί δρομολογεί συγχώνευση των θυγατρικών Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ μέσα στο 2026

Η Motor Oil δρομολογεί συγχώνευση Θαλής–ΗΛΕΚΤΩΡ το 2026, ενισχύοντας τον πυλώνα της κυκλικής οικονομίας και τα περιβαλλοντικά έργα

Πέτρος Τζαννετάκης © Motor Oil/Powergame.gr

Το επόμενο μεγάλο οργανωτικό βήμα στον ταχέως αναπτυσσόμενο πυλώνα της κυκλικής οικονομίας ετοιμάζει ο Όμιλος Motor Oil, δρομολογώντας –σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr- τη συγχώνευση των θυγατρικών Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ μέσα στο 2026. Οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε επίπεδο σχεδιασμού, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου και ισχυρού σχήματος περιβαλλοντικών υπηρεσιών, το οποίο θα λειτουργεί υπό κοινή στρατηγική ομπρέλα και θα ενισχύει περαιτέρω τη θέση του Ομίλου σε έναν τομέα που εξελίσσεται σε βασικό μοχλό ανάπτυξης.

Η κίνηση αυτή, όπως σχολιάζουν άτομα με γνώση του θέματος, εντάσσεται σε μια απολύτως «λογική» επιχειρηματική εξέλιξη, καθώς οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συμπληρωτικά πεδία της ίδιας αλυσίδας αξίας. Από τη διαχείριση στερεών αποβλήτων και την ενεργειακή αξιοποίηση έως την επεξεργασία λυμάτων και τα έργα υδάτινων πόρων, Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ έχουν ήδη διαμορφώσει από κοινού το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο έργων κυκλικής οικονομίας στη χώρα. Το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο των δύο βραχιόνων προσεγγίζει τα 600 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας έργα σε απορρίμματα, λύματα και υποδομές νερού, με ισχυρή παρουσία τόσο σε ΣΔΙΤ όσο και σε συμβάσεις μακροχρόνιας λειτουργίας.

Το timing της συγχώνευσης δεν είναι τυχαίο. Η κυκλική οικονομία έχει αναδειχθεί στον τρίτο, στρατηγικό πυλώνα της Motor Oil, αποκτώντας καθοριστικό βάρος δίπλα στα καύσιμα και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Όπως έχει επισημάνει η διοίκηση του Ομίλου τον Νοέμβριο, στο πλαίσιο ενημέρωσης αναλυτών, η Ελλάδα την επόμενη δεκαετία θα χρειαστεί επενδύσεις «σχεδόν 15 δισ. ευρώ» σε υποδομές απορριμμάτων, επεξεργασίας λυμάτων και διαχείρισης υδάτινων πόρων, κεφάλαια που χαρακτηρίζονται κρίσιμα και μετασχηματιστικά για τη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς στόχους και τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης. Σε αυτό το περιβάλλον, η ενοποίηση των δύο εταιρειών έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη κλίμακας, τεχνογνωσίας και επιχειρησιακής συνοχής.

Όπως είχε τονίσει ο αναπληρωτής CEO, Πέτρος Τζαννετάκης, η κυκλική οικονομία έχει εξελιχθεί στον τρίτο βασικό πυλώνα του Ομίλου, έναν ισχυρό και σταθερό κινητήρα ανάπτυξης για τη Motor Oil, προσφέροντας ταμειακές ροές που δεν εξαρτώνται από τις διακυμάνσεις των διεθνών εμπορευμάτων. Ταυτόχρονα, δημιουργεί συνέργειες με το διυλιστήριο και τα ενεργειακά έργα του Ομίλου, καθώς διερευνώνται τρόποι μετατροπής των αποβλήτων σε ενεργειακές ροές, ενισχύοντας τη συνολική ανθεκτικότητα και διαφοροποίηση του επιχειρηματικού μοντέλου.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr