Μετασχηματίζουν ριζικά τον ρόλο τους στην ελληνική αγορά τα πρατήρια Shell, αφήνοντας πίσω τον παραδοσιακό χαρακτήρα του σταθμού ανεφοδιασμού και περνώντας σε μια νέα εποχή: αυτή του πολυκαναλικού προορισμού ενέργειας, αγορών και εμπειρίας. Η Coral, εταιρεία του ομίλου Motor Oil, που έχει τα δικαιώματα του σήματος Shell για την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες, αναπτύσσει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, στο οποίο το πρατήριο παύει να είναι απλώς σημείο διέλευσης και γίνεται κόμβος καθημερινών υπηρεσιών. Οι συμπληρωματικές δραστηριότητες μετατρέπονται σε διακριτή πηγή εσόδων, σηματοδοτώντας μια ισορροπημένη μετατόπιση του επιχειρηματικού βάρους από την αντλία στο ταμείο του smart shop.
Πράγματι, σε αυτό το νέο μοντέλο οι πηγές εσόδων διευρύνονται σημαντικά: καφές, τρόφιμα, mini markets, πλυντήρια, φαρμακεία, υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ψηφιακές πλατφόρμες επιβράβευσης διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο, στο οποίο το πρατήριο δεν είναι απλώς στάση, αλλά προορισμός. Η Coral εφαρμόζει ήδη τη στρατηγική αυτήν, αξιοποιώντας τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις και επενδύοντας σε νέες συνεργασίες, εξαγορές και επιχειρησιακά σχήματα, σηματοδοτώντας την είσοδο σε μια εποχή όπου το «καύσιμο» δεν θα είναι μόνο αυτό που φτάνει στο ρεζερβουάρ.
Στην Ελλάδα η Coral διαθέτει 790 πρατήρια, από τα οποία τα 470 είναι ιδιολειτουργούμενα. Σε όλα τα ιδιόκτητα πρατήρια υπάρχει mini market, 220 διαθέτουν πλυντήριο και 130 προσφέρουν καφέ και τρόφιμα -σε πολλές περιπτώσεις γεύματα που παρασκευάζονται επιτόπου. Στο σύνολο των νέων σημείων που προστίθενται στο δίκτυο, προβλέπεται εξαρχής η ύπαρξη εγκαταστάσεων για μικρή λιανική. Σύμφωνα με την εταιρεία, περισσότεροι από 200.000 πελάτες εξυπηρετούνται καθημερινά από το δίκτυο, ενώ περίπου 40% επιλέγουν τα καύσιμα Shell V-Power.
Η στρατηγική μετατροπής των πρατηρίων σε προορισμούς -και όχι απλώς σε σταθμούς καυσίμων- ενισχύεται από τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης. Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν στα σημεία φόρτισης περισσότερο χρόνο, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την ανάπτυξη παράπλευρων υπηρεσιών. Η Coral, σε συνεργασία με την εταιρεία nrg, αναπτύσσει σημεία φόρτισης, ενώ προωθεί το «refresh όχι μόνο του οχήματος, αλλά και του ίδιου του πελάτη μέσα από μία ευρύτερη εμπειρία φιλοξενίας και εξυπηρέτησης.
Και αν στην Ελλάδα το πρατήριο γίνεται σημείο για καφέ και αγορές, στην Κροατία ο πήχης έχει ήδη ανέβει. Εκεί κάποια πρατήρια Shell λειτουργούν ως… γαστρονομικοί προορισμοί, με chef’s signature μενού, εμπνευσμένα εστιατόρια και ζεστούς χώρους που θυμίζουν lounge bar. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε και ο marketing manager της Coral, Κώστας Καραγιάννης «η αγορά εκεί είναι διαφορετική. Είναι όμως ένα εγχείρημα που τυγχάνει ευρείας αποδοχής». Υπάρχουν σκέψεις το concept αυτό να έρθει και στην Ελλάδα σε επιλεγμένα σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr