Σε δίκη η Tesla για παραπλάνηση καταναλωτών με το Autopilot

Δικαστήριο αποφασίζει για το αν η Tesla παραπλάνησε τους καταναλωτές με τα αυτοκίνητα αυτόματου οδηγού. Τι πιστεύει ο Μασκ για τα οχήματα

Ρομποταξί Tesla © Tesla

Μια ομοσπονδιακή δίκη ενώπιον ενόρκων ξεκινά σήμερα στο Μαϊάμι με την Tesla να αντιμετωπίζει τις κατηγορίες από το Υπουργείο Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια ότι η εταιρεία έχει υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου και της τεχνολογίας πλήρους αυτόνομης οδήγησης, έχοντας παραπλανήσει τους καταναλωτές.

Τα διακυβεύματα είναι μεγάλα σε μια ακρόαση στο Όκλαντ που ξεκινά σήμερα (Δευτέρα, 21/7) και θα διαρκέσει για πέντε μέρες, καθώς η ρυθμιστική αρχή επιδιώκει να αναστείλει ή να ανακαλέσει την άδεια αντιπροσωπείας της Tesla στην περιοχή, η οποία της επιτρέπει να πουλάει οχήματα στην πιο πυκνοκατοικημένη πολιτεία.

Η ακρόαση ενώπιον δικαστή της διοικητικής αρχής πραγματοποιείται καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ βρίσκεται στη μέση μιας δίκης με ενόρκους στο Μαϊάμι σχετικά με το εάν το Autopilot ευθύνεται εν μέρει για τη σύγκρουση του 2019 στην οποία εμπλέκεται ένας αφηρημένος οδηγός Tesla Model S και η οποία σκότωσε έναν πεζό. Η Tesla αρνήθηκε κάθε αδίκημα στην υπόθεση.

Ο Μασκ έχει στοιχηματίσει το μέλλον της εταιρείας του στην αυτόνομη οδήγηση και βρίσκεται στη διαδικασία έναρξης μιας επιχείρησης ρομποτικών ταξί, την οποία έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό. Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει χαρακτηρίσει τα Tesla τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

Τα ατυχήματα με αυτόματο πιλότο έχουν διερευνηθεί επανειλημμένα από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας, με αποκορύφωμα την ανάκληση 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το 2023 , μετά από διαπίστωση ότι το πρόγραμμα υποβοήθησης οδηγού δεν κατάφερε να διασφαλίσει την προσοχή των οδηγών. Αρκετές αγωγές για θανατηφόρα ατυχήματα έχουν προγραμματιστεί για δίκη το επόμενο έτος, γεγονός που θα κρατήσει στο προσκήνιο τα ζητήματα ασφάλειας.

Η ρυθμιστική αρχή της Καλιφόρνια λέει ότι η Tesla παραβίασε την πολιτειακή νομοθεσία κάνοντας «αναληθείς ή παραπλανητικές» δηλώσεις το 2021 και το 2022, ενώ διαφήμιζε τα οχήματά της με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, περιγράφοντάς τα ως «ικανά να πραγματοποιούν ταξίδια μικρών και μεγάλων αποστάσεων χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια από τον οδηγό».

Μια άλλη καταγγελία που κατατέθηκε τον Νοέμβριο του 2023 ανέφερε ότι τα οχήματα Tesla που ήταν εξοπλισμένα με τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού «δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως αυτόνομα οχήματα».  Παρ’ όλα αυτά η Tesla ξεκαθαρίζει σχετικά με τα συστήματά της: «Η Tesla επανειλημμένα και ρητά καθιστά σαφές ότι τα οχήματά της δεν είναι αυτόνομα και απαιτούν ενεργή επίβλεψη από τον οδηγό». Αυτό ανέφερε η εταιρεία σε έγγραφο που υπέβαλε τον Φεβρουάριο του 2024.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατηγοριοποιεί τα συστήματα αυτοματισμού σε οχήματα σε επίπεδο 0 έως 5, με βάση τις διαθέσιμες λειτουργίες. Οι λειτουργίες επιπέδου 0 απλώς μεταδίδουν πληροφορίες στον οδηγό, όπως ήχους προειδοποιήσεων όταν οδηγείτε εκτός λωρίδας κυκλοφορίας. Ο αυτόματος πιλότος της Tesla ταξινομείται ως επίπεδο 2 επειδή απαιτεί συνεχή παρέμβαση και επίβλεψη από τον οδηγό.

Εκπρόσωποι του DMV και της Tesla αρνήθηκαν να σχολιάσουν πριν από την ακρόαση στο Όκλαντ.