Home Depot: Απογοήτευσαν οι πωλήσεις, οι καταναλωτές παγώνουν τις αγορές

Χαμηλότερες των προσδοκιών οι πωλήσεις της Home Depot, καθώς οι δασμοί και τα επιτόκια περιορίζουν τη ζήτηση

Ο CEO της Home Depot Έντουαρντ Ντέκερ

Η Home Depot κατέγραψε χαμηλότερη του αναμενόμενου αύξηση πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η αβεβαιότητα για τον πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια κρατούν τους καταναλωτές μακριά από μεγάλες αγορές.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων ειδών σπιτιού στον κόσμο ανακοίνωσε ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους, λιγότερο από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν πτώση έως και 5% στις προσυνεδριακές συναλλαγές. Η μετοχή της εταιρείας υστερεί έναντι του δείκτη S&P 500 φέτος.

Η Home Depot και άλλες εταιρείες έχουν σημειώσει επιβράδυνση των πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι Αμερικανοί αναβάλλουν την αγορά νέου σπιτιού ή την ανάληψη έργων ανακαίνισης σπιτιού που απαιτούν χρηματοδότηση. Οι ταχέως μεταβαλλόμενοι δασμοί της κυβέρνησης Τραμπ προσθέτουν επιπλέον προκλήσεις, με την αύξηση των τιμών σε μια σειρά προϊόντων και την αποδυνάμωση του καταναλωτικού κλίματος.

Η αβεβαιότητα ωθεί τους καταναλωτές να αναλαμβάνουν μικρά έργα και να αποφεύγουν τα μεγαλύτερα, μια τάση που επιταχύνθηκε στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του τριμήνου, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Richard McPhail σε συνέντευξή του. Σημείωσε όμως ότι 12 από τα 16 τμήματα εμπορίας σημείωσαν συγκρίσιμη αύξηση των πωλήσεων.

«Βλέπουμε ότι τα μεγαλύτερα έργα παραμένουν σε αναμονή, καθώς τα επιτόκια παραμένουν υψηλά και η οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζεται», είπε. «Οι πελάτες μας μας λένε ότι αναστέλλουν τα έργα τους. Δεν τα ακυρώνουν».

Η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει τα επίπεδα τιμών, επειδή τα περισσότερα από τα εισαγόμενα προϊόντα της έφτασαν πριν από την επιβολή των νέων δασμών. Αργότερα μέσα στο έτος, ορισμένα είδη θα γίνουν πιο ακριβά, δήλωσε ο McPhail. Η Home Depot προμηθεύεται περισσότερο από το 50% των ειδών της στις ΗΠΑ και δήλωσε ότι σχεδιάζει να διατηρήσει τις τιμές ανταγωνιστικές. Επανέλαβε επίσης τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος.

Η Home Depot δήλωσε ότι αναλύει πόσο ευαίσθητοι είναι οι πελάτες στις αυξήσεις των τιμών και διαφοροποιεί τις πηγές προμήθειας. Η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει στην επιχείρησή της που απευθύνεται σε μεγαλύτερους επαγγελματίες εργολάβους, οι οποίοι τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα από τους πελάτες που κάνουν μόνοι τους τις εργασίες.

Η ανταγωνιστική Floor & Decor Holdings δήλωσε πρόσφατα ότι οι αλλαγές στις τιμές που εφάρμοσε δεν ήταν σημαντικές το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά ότι αναμένει να λάβει περισσότερα μέτρα αργότερα φέτος.

Η Home Depot είναι η πρώτη μεγάλη αλυσίδα λιανικής πώλησης που ανακοινώνει τα κέρδη της, οπότε οι επενδυτές και οι αναλυτές θα εξετάσουν προσεκτικά τα στοιχεία σχετικά με τις αλλαγές στις τιμές και τις αγοραστικές συμπεριφορές. Μεταξύ των κύριων ερωτημάτων τους είναι το πόσο κόστος απορροφούν οι λιανοπωλητές και τι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές.