Spotify: Νέα αύξηση στις τιμές των πακέτων

Σημαντικές επενδύσεις σε νέα χαρακτηριστικά ετοιμάζει η Spotify για να δικαιολογήσει τις αυξήσεις στις τιμές της

Spotify © Pexels

Η Spotify ετοιμάζεται να προχωρήσει σε νέες αυξήσεις τιμών για τους συνδρομητές της, καθώς η πλατφόρμα συνεχίζει να επενδύει σε νέες λειτουργίες και θέτει ως στρατηγικό στόχο το φιλόδοξο ορόσημο του 1 δισ. χρηστών. Ο Άλεξ Νόρστρεμ, συμπρόεδρος και επικεφαλής εμπορικής στρατηγικής της εταιρείας, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αυξήσεις «είναι πλέον μέρος της εργαλειοθήκης μας», μετά από πολλά χρόνια σταθερών χρεώσεων.

Η Spotify προχώρησε για πρώτη φορά σε αυξήσεις συνδρομών μόλις πριν από δύο χρόνια, κίνηση που τότε χαιρετίστηκε από τους επενδυτές, οι οποίοι ζητούσαν μεγαλύτερη έμφαση στην κερδοφορία αντί μόνο στην αύξηση των χρηστών. Οι ανατιμήσεις, σε συνδυασμό με μειώσεις κόστους, οδήγησαν στην επίτευξη του πρώτου ετήσιου κέρδους της εταιρείας το 2024.

Νέα χαρακτηριστικά και επενδύσεις στην πλατφόρμα

Σύμφωνα με τον Νόρστρεμ, κάθε αύξηση θα συνοδεύεται από επιπλέον αξία για τον χρήστη, είτε με νέα χαρακτηριστικά είτε με αναβαθμισμένες υπηρεσίες. H τιμή θα ανέβει από 10,99 σε 11,99 ευρώ (ή 14,05 δολάρια) σε περιοχές όπως η Ευρώπη, η Ασία, η Λατινική Αμερική και άλλες. Στα πρόσφατα παραδείγματα περιλαμβάνονται η ενσωμάτωση ακουστικών βιβλίων και podcast, η ανάπτυξη του «AI DJ» που δημιουργεί προσωποποιημένες λίστες, καθώς και νέες επιλογές στις μεταβάσεις κομματιών για πιο προσαρμοσμένη εμπειρία ακρόασης.

Η Spotify επενδύει επίσης σε τεχνητή νοημοσύνη ώστε να προσφέρει δημιουργικά εργαλεία χαμηλότερης δυσκολίας και υψηλότερης αλληλεπίδρασης, ενώ ποντάρει στην «στρατηγική πανταχού παρουσίας» για την ενσωμάτωση της υπηρεσίας σε περισσότερες συσκευές.

Spotify: Εντυπωσιακή αύξηση χρηστών, αλλά και ζημίες

Παρά τις αυξήσεις, η βάση συνδρομητών συνεχίζει να μεγαλώνει. Η εταιρεία κατέγραψε άνοδο 12% στους επί πληρωμή συνδρομητές, φτάνοντας τα 276 εκατομμύρια μέσα σε έναν χρόνο, ενώ οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες ξεπέρασαν τα 696 εκατομμύρια, αυξημένοι κατά 11% και υψηλότερα των προσδοκιών. Ωστόσο, η Spotify εμφάνισε καθαρή ζημία στο δεύτερο τρίμηνο του 2025.

Ο Νόρστρεμ εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η πλατφόρμα μπορεί να προσεγγίσει το 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως, τονίζοντας ότι «μόλις πάνω από το 3% του παγκόσμιου πληθυσμού μας πληρώνει σε μηνιαία βάση… υπάρχει τεράστιος δρόμος για περαιτέρω ανάπτυξη».

Σχέδια για «superfan» πακέτο

Η Spotify εξετάζει την εισαγωγή ενός νέου premium πακέτου για «υπερ-οπαδούς» καλλιτεχνών, το οποίο θα κοστίζει περίπου 6 δολάρια επιπλέον το μήνα. Το συγκεκριμένο project, που έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των μεγάλων δισκογραφικών, θεωρείται από πολλούς ως πιθανή νέα πηγή ανάπτυξης για τη μουσική βιομηχανία, αν και η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει λεπτομέρειες.

Η στρατηγική της εταιρείας συνδυάζει ανατιμήσεις με νέες εμπειρίες χρήσης, στοχεύοντας να ενισχύσει την «αξία» που λαμβάνουν οι συνδρομητές. «Θέλουμε ο καταναλωτής να κερδίζει», είπε χαρακτηριστικά ο Νόρστρεμ, εκτιμώντας ότι η συνεχιζόμενη καινοτομία θα στηρίξει την περαιτέρω ανάπτυξη, παρά το αυξημένο κόστος για τους χρήστες.