Η Kraft Heinz ανακοίνωσε ότι θα διασπαστεί σε δύο ξεχωριστές εταιρείες, μια δεκαετία μετά τη συγχώνευση που δημιούργησε έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς στον κλάδο τροφίμων παγκοσμίως.
Η πρώτη, με την προσωρινή ονομασία Global Taste Elevation Co., θα περιλαμβάνει έτοιμα γεύματα μακράς διάρκειας και μάρκες όπως Heinz, Philadelphia cream cheese και Kraft Mac & Cheese. Η δεύτερη, με την προσωρινή ονομασία North American Grocery Co., θα περιλαμβάνει μάρκες όπως Oscar Mayer, Kraft Singles και Lunchables. Τα επίσημα ονόματα θα ανακοινωθούν αργότερα.
Η Kraft Heinz είχε γνωστοποιήσει τον Μάιο ότι εξετάζει στρατηγική αναδιάρθρωση, υποδηλώνοντας πιθανή διάσπαση.
Όταν το 2015 η εταιρεία επιδίωξε να αξιοποιήσει το τεράστιο μέγεθός της, οι μεταβαλλόμενες διατροφικές συνήθειες των νοικοκυριών περιέπλεξαν τα σχέδια, καθώς οι καταναλωτές άρχισαν να στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές. Η Kraft Heinz και άλλοι παραγωγοί τροφίμων προσαρμόστηκαν, αλλά με αργούς ρυθμούς.
«Οι μάρκες της Kraft Heinz είναι εμβληματικές και αγαπημένες, αλλά η πολυπλοκότητα της σημερινής μας δομής καθιστά δύσκολη την αποτελεσματική κατανομή κεφαλαίων, την ιεράρχηση πρωτοβουλιών και την ανάπτυξη στις πιο υποσχόμενες περιοχές», δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Miguel Patricio.
Η πορεία προς τη συγχώνευση Kraft–Heinz ξεκίνησε το 2013, όταν ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Γουόρεν Μπάφετ συνεργάστηκε με την εταιρεία 3G Capital της Βραζιλίας για την εξαγορά της H.J. Heinz Co. έναντι 23 δισ. δολαρίων – το μεγαλύτερο deal στον κλάδο τροφίμων εκείνη την εποχή. Η 3G είναι γνωστή για την αυστηρή πολιτική μείωσης κόστους και τον «μηδενικό προϋπολογισμό», όπου κάθε δαπάνη πρέπει να δικαιολογείται εκ νέου ανά τρίμηνο.
Ο στόχος ήταν να επεκτείνει η Heinz τις πωλήσεις της σε σάλτσες και καρυκεύματα στα σούπερ μάρκετ. Οι νέοι ιδιοκτήτες προχώρησαν γρήγορα σε περικοπές και απολύσεις εκατοντάδων εργαζομένων. Την ίδια περίοδο, η Kraft, έπειτα από τον διαχωρισμό του 2011 που γέννησε τη Mondelez International, αναζητούσε νέο στρατηγικό εταίρο.
Το 2015, η συγχώνευση Kraft–Heinz δημιούργησε την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, με ετήσια έσοδα 28 δισ. δολάρια. Ο Μπάφετ και η 3G συνεισέφεραν από 5 δισ. δολάρια για ειδικό μέρισμα προς τους μετόχους της Kraft.
Ωστόσο, η νέα εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με δυσκολίες. Παρά τις απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και τις συνεχείς περικοπές, οι καταναλωτές εγκατέλειπαν όλο και περισσότερο τα υπερεπεξεργασμένα προϊόντα όπως το τυρί Velveeta και τα ροφήματα Kool-Aid. Η Kraft Heinz δυσκολεύτηκε επίσης να διαφοροποιηθεί από τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διαφορά τιμής ανάμεσα στην κέτσαπ Heinz και την αντίστοιχη της Walmart.
Το 2019 η εταιρεία υποχρεώθηκε να απομειώσει την αξία των εμπορικών σημάτων Oscar Mayer και Kraft κατά 15,4 δισ. δολάρια. Πολλοί επενδυτές απέδωσαν την κρίση όχι μόνο στο αυξημένο λειτουργικό κόστος και τα προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στη διοίκηση, κατηγορώντας την ότι η εμμονή στη μείωση δαπανών έπληξε την καινοτομία.
Το 2021 η Kraft Heinz πούλησε τις δραστηριότητες των ξηρών καρπών Planters και των φυσικών τυριών, δεσμευόμενη να επενδύσει σε ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands όπως τα P3 protein snacks και τα Lunchables. Παράλληλα, τα καθαρά έσοδα της εταιρείας μειώνονται κάθε χρόνο από το 2020, όταν είχαν προσωρινά ενισχυθεί λόγω της πανδημίας. Τον Απρίλιο, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για πωλήσεις και κέρδη, επικαλούμενη την αδύναμη κατανάλωση στις ΗΠΑ και την επίδραση των δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος, Carlos Abrams-Rivera, θα παραμείνει επικεφαλής της Kraft Heinz και θα αναλάβει CEO της North American Grocery Co. μετά τη διάσπαση. Το διοικητικό συμβούλιο συνεργάζεται με εταιρεία αναζήτησης στελεχών για να βρει τον νέο CEO της Global Taste Elevation Co..
Η Kraft Heinz δεν σχεδιάζει αλλαγή έδρας, που θα παραμείνει σε Σικάγο και Πίτσμπουργκ. Η ολοκλήρωση της διάσπασης αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.