ΜΕΤΚΑ: Aνεκτέλεστο έργων 1,6 δισ., σταθερή αύξηση κερδοφορίας σε βάθος τριετίας

Η ΜΕΤΚΑ υπογράφει άμεσα με την ΟΛΘ ΑΕ. Μεγάλο ενδιαφέρον για έργα σιδηροδρομικά, οδικούς άξονες και κτιριακά με ΣΔΙΤ

O αντιπροέδροw και CEO της ΜΕΤΚΑ, Ντίνος Μπενρουμπή © powergame.gr

Με υπόλοιπο ανεκτέλεστων έργων 1,6 δισ. ευρώ η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, η κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου Metlen, αναμένει στα επόμενα έτη μία σταθερά αυξητική πορεία στην κερδοφορία της, στρέφει το ενδιαφέρον της στα σιδηροδρομικά έργα, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες, μαζί με την ΤΕΚΑΛ, υπογράφει τη σύμβαση με την ΟΛΘ ΑΕ για την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με δηλώσεις στο powergame.gr του αντιπροέδρου και δ/νοντος συμβούλου της ΜΕΤΚΑ, Ντίνου Μπενρουμπή, η κοινοπραξία θα αναλάβει το έργο του 6ου προβλήτα, μετά από το value engineering και τη μείωση της αρχικής της προσφοράς κατά αρκετές δεκάδες εκατομμυρίων, για ποσό περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη εκτελεί πρόδρομες εργασίες στον ΟΛΘ.

Προχωράνε τα έργα στο Ελληνικό

Η ΜΕΤΚΑ, που εκτελεί δύο έργα στο Ελληνικό, παραδίδει την πρώτη φάση των έργων στο Sports Park και μέχρι τον Ιανουάριο του 2026 θα παραδώσει ολοκληρωμένο το έργο, που έχει αναλάβει μαζί με την ΑΚΤΩΡ. Σε ό,τι αφορά στο έτερο έργο, στο εμπορικό κέντρο Galleria Riviera, έχουν κατασκευαστεί οι σκελετοί (μπετά) των δύο εκ των τριών κτιρίων και, σε αυτή τη φάση, σκυροδετείται το τρίτο κτίριο.

Μάλιστα, την πορεία των εργασιών έλεγξαν ο Ιάπωνας αρχιτέκτονα Kengo Kuma με τους συνεργάτες του, οι οποίοι δεν υπέβαλαν παρατηρήσεις οπότε οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά και θα ολοκληρωθούν στον προβλεπόμενο χρόνο.

Το ανεκτέλεστο της ΜΕΤΚΑ (εκτελούμενα και προς συμβασιοποίηση έργα) είναι ισοκατανεμημένο σε τρεις μεγάλες κατηγορίες έργων, στα ιδιωτικά, τα έργα ΣΔΙΤ και τα καθαρώς δημόσια έργα.

Σε ό,τι ειδικότερα αφορά στα σιδηροδρομικά έργα, ο κ. Μπενρουμπή αρχικά αναφέρθηκε στο έργο που έχει αναλάβει να εκτελέσει η ΜΕΤΚΑ, ως τμήμα των έργων αποκατάστασης του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία. Η εταιρεία, που ανέλαβε την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών- Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Δομοκός – Κρανώνας, έχει εγκαταστήσει το εργοτάξιό της και οι εργασίες εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς, το έργο, δε, θα παραδοθεί το 2026.

Έργα για το Σιδηρόδρομο

«Το έργο, έχουμε δεσμευτεί απέναντι στην κυβέρνηση αλλά και στον ελληνικό λαό, ότι θα είναι έτοιμο μέσα στο 2026, εντός των ορίων που έχουν τεθεί από το RRF. To έργο πάει πολύ καλά, έχουμε εξελιχθεί σε αρκετά ισχυρή σιδηροδρομική δύναμη και προμηθευτήκαμε και νέα μηχανήματα για σιδηροδρομικά έργα», τόνισε ο κ. Μπενρουμπή.

Η ΜΕΤΚΑ ενδιαφέρεται για τρία από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα προτεραιότητας της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ και συγκεκριμένα για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Πύθιο- Ορμένιο στον Έβρο και, για το έργο αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκης- Προμαχώνας ( από Μουριές ως Προμαχώνα), με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

Σημειώνεται ότι τα δύο πρώτα από τα τρία παραπάνω έργα, θα γίνουν μετά από ανταγωνιστικό διάλογο, στον οποίο συμμετείχε η ΜΕΤΚΑ μαζί με την ΑΚΤΩΡ.

Fly Over, στο 32% το φυσικό αντικείμενο

Σε ό,τι αφορά στο έργο του Fly Over – Aναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, που εκτελούν ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ, το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 32%. Ο ανάδοχος, έχει φέρει και το δεύτερο καλούπι, το μπλε μετά το κόκκινο, το οποίο μόλις συναρμολογηθεί θα χρησιμοποιηθεί για τη σκυροδέτηση της υπερυψωμένης γέφυρας, oπότε θα διπλασιαστεί η ταχύτητα εκτέλεσης του fly over, με στόχο, το όλο έργο να παραδοθεί το Μάϊο του 2027.

Σε ό,τι αφορά στην καθυστέρηση που υπήρξε αρχικά στο Fly Over, αυτή οφειλόταν στο ότι δεν παραδίδονταν οι χώροι για τα εργοτάξια, είτε λόγω απαλλοτριώσεων, είτε λόγω προσφυγών. Η ΜΕΤΚΑ, δεν αντιμετώπισε πρόβλημα έλλειψης ανθρωπίνου δυναμικού και μάλιστα αύξησε τους μηχανικούς της, από 223 στις αρχές του 2023, σε 850 σήμερα, υπογραμμίσθηκε από τον κ. Μπενρουμπή.

Το ΣΔΙΤ για τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία

Η ΜΕΤΚΑ ( μαζί με ΑΤΕΣΕ), έχει αρχίσει να υλοποιεί τη σύμβαση για την κατασκευή (και συντήρηση) 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία, με μοναδική εξαίρεση το ΕΠΑΛ Συκεών. Η σύμβαση για αυτά τα 17 σχολεία, σε καθαρή παρούσα αξία (npv), ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρω.

H METKA, όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπενρουμπή, ενδιαφέρεται για όλα τα έργα, αλλά εκτιμά ότι στα επόμενα χρόνια, θα μειώνονται τα δημόσια έργα, καθαρώς για λόγους χρηματοδότησης, ενώ θα αυξάνονται τα έργα ΣΔΙΤ και τα ιδιωτικά.

Τα δύο μεγάλο οδικά

Πέραν των σιδηροδρομικών έργων, η Εταιρεία περιμένει να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες μέσα στον Σεπτέμβριο, για τα δύο μεγάλα οδικά έργα στη Βόρειο Ελλάδα, που θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ, συγκεκριμένα το Δράμα – Αμφίπολη (248,5 εκατ). και το Θεσσαλονίκη- Έδεσσα ( 400 εκατ. ). Σε αυτά τα δύο έργα η ΜΕΤΚΑ συμμετέχει από κοινού με την ΑΚΤΩΡ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, για το εάν υπάρχουν σκέψεις εισαγωγής της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο, ο κ. Μπενρουμπή παρέπεμψε σε παλιότερη δήλωση του προέδρου του Ομίλου, ότι μία τέτοια σκέψη είναι στο πίσω μέρος του μυαλού του κ. Μυτιληναίου. Προς το παρόν, όμως, το μυαλό του Ευάγγελου Μυτιληναίου, δείχνει να είναι και, είναι, στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και στο FTSE 100.