Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ανακοινώνει ότι ο Γενικός Οικονομικός Διευθυντής κ. Σπύρος Στάμου αποχωρεί από την Εταιρεία στις 10 Οκτωβρίου 2025. Η ΟΛΘ Α.Ε. θα ήθελε να ευχαριστήσει τον κ. Στάμου για το έργο του ως Γενικού Οικονομικού Διευθυντή και θα επανέλθει με νέα ανακοίνωση αναφορικά με την αντικατάστασή του.
ΟΛΘ: Υπογράφεται η σύμβαση με ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ για τον 6ο προβλήτα
Μέχρι τις 10-15 Σεπτεμβρίου, το αργότερο, θα έχει υπογραφεί η ανάθεση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στον προσωρινό ανάδοχο, την κ/η ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ, η οποία ήδη εκτελεί σειρά προκαταρκτικών εργασιών, προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται αυτό το στρατηγικής σημασίας-έργο για τον ΟΛΘ.
Ήδη από τους δικηγόρους και των δύο πλευρών «χτενίζεται» το σχέδιο της σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ ΑΕ και κοινοπραξίας και στις επόμενες μία-δύο εβδομάδες θα μπουν και οι υπογραφές, οπότε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το πλέον σημαντικό αναπτυξιακό έργο υποδομής, για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο σχεδιάζεται τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια. Ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης ανοίγει με την ολοκλήρωση μιας αναλυτικής διαδικασίας, με το λεγόμενο value engineering, με την οποία παραμετροποιήθηκαν όλα τα υποέργα και οι εργασίες, προκειμένου να εντοπισθούν τα περιθώρια εξοικονόμησης πόρων, δίχως να αλλοιωθεί στο παραμικρό το τεχνικό έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, η τελική προσφορά της κοινοπραξίας ήταν στα 224 εκατ. ευρώ, αλλά μετά την αναψηλάφηση όλων των στοιχείων του κόστους, η δαπάνη για το έργο μειώνεται κατά 25-28 εκατ., το οποίο σημαίνει ότι η ανάθεση θα γίνει για κάτι λιγότερο από 200 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για το έργο του 6ου προβλήτα είχε επαναπροκηρυχθεί από την ΟΛΘ ΑΕ τον Νοέμβριο του 2023 και η κ/ξ ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος τον Απρίλιο του 2024. Μετά την έγκριση του επικαιροποιημένου master plan και της ΣΜΠΕ της ΟΛΘ ΑΕ ( ΦΕΚ Α’18/10-2-2025) και, την άδεια, στη συνέχεια, από το ΥΠΕΝ, για την έναρξη κατασκευής του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα ( construction permit), υπογράφηκε στις 22 Ιουλίου 2025, μία σύμβαση ύψους 3 εκατ. ευρώ, με την οποία ανατέθηκε στην κοινοπραξία, η εκτέλεση προκαταρκτικών εργασιών.
Η χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης δεν προβληματίζει τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς η Εταιρεία είναι αδάνειστη και «έχει στη μπάντα», διαθέσιμα στις Τράπεζες, περί τα 120-125 εκατ. Όλες οι συστημικές τράπεζες μα και άλλα τραπεζικά ιδρύματα, προθυμοποιούνται να προσφέρουν δανειακά κεφάλαια, είτε κοινοπρακτικά, είτε κατά αυτοτελώς, καθώς μάλιστα η Εταιρεία έχει υψηλή κερδοφορία. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη του 2024 , μετά από φόρους, ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά +38%.
Το διάστημα αυτό, από πλευράς της ΟΛΘ ΑΕ, διαμορφώνεται το πλάνο χρηματοδότησης του έργου, που θα αντλεί για μία τριετία περί τα 70 εκατ. ευρώ ανά έτος, για την υλοποίησή του.