Την επίσημη αντίδραση από πλευράς της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, του ομίλου που παράγει το εμφιαλωμένο φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, προκάλεσε η διαφήμιση μιας άλλης ελληνικής εταιρείας, της Όπτιμα, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, στην οποία ανήκει επίσης ο όμιλος Metro, υπό την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται τα καταστήματα σούπερ μάρκετ Metro Cash & Carry και My market.
Το διακύβευμα της επίσημης τοποθέτησης για το θέμα, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, αποτελεί το διαφημιστικό μήνυμα που προβάλλεται στην τηλεόραση από πλευράς της Όπτιμα, το οποίο αναφέρει ότι «αλλά τώρα, που ο Βίκος έβγαλε λευκό τυρί…». Αν και υφίστανται παράγοντες που «χωρίζουν» τις δύο εταιρείες, όπως το ότι δεν παράγουν συναφή προϊόντα ή ότι προέκυψε η διαφωνία για το νέο προϊόν της Όπτιμα, υπάρχει και αυτό που τις ενώνει: η κοινή εμπορική ονομασία Βίκος για το εμφιαλωμένο νερό της μιας και το τυρί της άλλης.
Σε επικοινωνία που είχε το powergame.gr με ανθρώπους της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, αναφέρουν ότι ο τρόπος με τον οποίο διαφημίζεται το προϊόν είναι λανθασμένος. Και προσθέτουν ότι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, το αρμόδιο όργανο ελέγχου της ορθότητας των διαφημιστικών μηνυμάτων στα εγχώρια μέσα ενημέρωσης.
Σε περίπτωση που το εν λόγω Συμβούλιο κρίνει ότι η διαφήμιση της Όπτιμα για το λευκό τυρί «Βίκος» δρα παραπλανητικά για τον Έλληνα καταναλωτή, κάτι που υποστηρίζει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων στην ανακοίνωσή της, δύναται να ζητήσει την τροποποίηση του διαφημιστικού μηνύματος. Στο ερώτημά μας, πάντως, προς τα στελέχη της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, που παράγει το νερό Βίκος, για το εάν υπάρχει ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη, επισημαίνουν ότι δεν είναι κάτι που για την ώρα έχει αποφασιστεί από τη διοίκηση της εταιρείας.
Τι απαντά η Όπτιμα για το τυρί Βίκος
Ταυτόχρονα, επικοινωνήσαμε και με την πλευρά της Όπτιμα, που πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν πως η ονομασία Βίκος για τα γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγει έχει κατοχυρωθεί ήδη προ περίπου δύο δεκαετιών στην αρμόδια αρχή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου. Επισημαίνουν ότι η χρήση της ονομασίας Βίκος αφενός συνδέεται με τοπωνύμιο, αφετέρου δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τα προϊόντα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, η οποία, όπως επισημαίνουν, παράγει νερό και αναψυκτικά και όχι τυροκομικά προϊόντα, όπως τα δικά της.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, προσθέτουν ότι δεν υφίσταται καμία συνάφεια ως προς τις κατηγορίες προϊόντων που εκπροσωπεί η μία ή η άλλη εταιρεία και επομένως δεν προκαλείται σύγχυση ή παραπλάνηση του καταναλωτή.
Οι ίδιες πηγές από πλευράς Όπτιμα σημειώνουν πως, παρά το γεγονός ότι η κατοχύρωση της ονομασίας «Βίκος» είχε γίνει πριν από αρκετά χρόνια από την εταιρεία, κρίθηκε ότι τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να βγει το πρώτο τυροκομικό προϊόν υπό τη συγκεκριμένη εμπορική ονομασία στην αγορά, ήτοι το λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα, το οποίο και διαφημίζεται στην τηλεόραση. Προσθέτουν, μάλιστα, ότι το προϊόν παράγεται από φρέσκο ελληνικό αγελαδινό γάλα στο εργοστάσιο που διατηρεί η εταιρεία στην Άρτα.
Για το θέμα, πάντως, στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, συμφερόντων της οικογένειας Σεπετά με έδρα τα Ιωάννινα, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η χρήση του ονόματος Βίκος κατά τον συγκεκριμένο τρόπο από άλλη εταιρεία για προϊόντα που ουδεμία σχέση έχουν με τη δική μας δραστηριότητα, αλλά πωλούνται στα ίδια κανάλια λιανικής πώλησης (supermarket), παραπλανά το καταναλωτικό κοινό, εκμεταλλεύεται αθέμιτα τη φήμη της μάρκας και δημιουργεί σύγχυση».
Η ίδια εταιρεία έσπευσε μέσα από την ανακοίνωσή της να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό ότι αφενός δεν έχει καμία σχέση με το τυρί Βίκος που παράγει η γαλακτοβιομηχανία Όπτιμα, αφετέρου ότι επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της.
Το προφίλ των δύο εταιρειών
Αναφέρουμε εδώ ότι η Όπτιμα διακινεί στην ελληνική αγορά τα προϊόντα με τις εμπορικές ονομασίες Ήπειρος, Λεβέτι, Λογάδι, Adoro, Κατίκι Δομοκού, Dirollo, Ταλαγάνι Αποστόλου. Αποτελεί έναν από τους κυρίαρχους παίκτες στα γαλακτοκομικά προϊόντα στην Ελλάδα με τζίρο 218,5 εκατομμύρια ευρώ το 2024, έναντι 202,3 εκατομμυρίων ευρώ το 2023 και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 5,58 εκατομμύρια ευρώ από 8,81 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα τις δύο χρονιές.
Από την πλευρά της, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον πρώτο παίκτη από πλευράς πωλήσεων στο εμφιαλωμένο νερό στη χώρα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της αγοράς, με τζίρο 131,77 εκατομμύρια ευρώ το 2024, από 118 εκατομμύρια το 2023, και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 16,32 εκατομμύρια ευρώ, από 12,78 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις που προαναφέρθηκαν.