Με αιχμή την υπογραφή του ΣΔΙΤ για το αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού, στο οποίο η ΑΒΑΞ συμμετέχει με 53 εκατ. ευρώ, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του Ομίλου ανήλθε στα 2,76 δισ. ευρώ μετά το πέρας του εξαμήνου. Παράλληλα, η εταιρεία αναμένει τα αποτελέσματα σημαντικού αριθμού διαγωνισμών που αφορούν ΣΔΙΤ, ιδιωτικά και δημόσια έργα στην Ελλάδα, αλλά και ενεργειακά έργα υψηλής εξειδίκευσης στο εξωτερικό, ενισχύοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της. Ήδη, στο πρώτο μισό του έτους είχαν προστεθεί νέες συμβάσεις συνολικής αξίας 255 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, εκτιμάται ότι περίπου το ήμισυ θα εκτελεστεί εντός του δεύτερου εξαμήνου, ενώ το υπόλοιπο θα μεταφερθεί για το 2026 και τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο, ο Όμιλος εξασφαλίζει σταθερή ροή εργασιών και ισορροπία ανάμεσα σε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις, ενισχύοντας την προβλεψιμότητα και τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων του.
Ο κλάδος κατασκευών παρουσίασε αυξημένη δραστηριότητα, με νέα έργα να εισέρχονται σε φάση εκτέλεσης και παλαιότερες συμβάσεις να περνούν σε στάδιο επιταχυνόμενης υλοποίησης. Η σημαντική βελτίωση του κατασκευαστικού κλάδου οδήγησε σε αύξηση του EBITDA του Ομίλου ΑΒΑΞ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, αντισταθμίζοντας πλήρως τις απώλειες που προέκυψαν από τη λήξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Συγκεκριμένα, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 70 εκατ. ευρώ, έναντι 54 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καταγράφοντας άνοδο κατά 16 εκατ. ευρώ ή 29%. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην ισχυρή αύξηση του κατασκευαστικού EBITDA (+36 εκατ. ευρώ), η οποία υπερκάλυψε τη μείωση κατά 21 εκατ. ευρώ που προήλθε από τον τομέα των παραχωρήσεων.
Σημαντική πρόοδος καταγράφηκε και σε μεγάλα έργα υποδομής, όπως οι παρεμβάσεις στο Ελληνικό, τα νέα νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η Γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών και το Flyover Θεσσαλονίκης, ενώ ξεκίνησε και η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλου – Άμφισσας. Παράλληλα, στον ενεργειακό και βιομηχανικό τομέα, η εταιρεία συνέχισε με ταχύ ρυθμό μεγάλα έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν ο σταθμός παραγωγής ισχύος 1.750 MW στη Ρουμανία, ο φωτοβολταϊκός σταθμός 125 MW στη Μεγαλόπολη, αλλά και η μονάδα 282 MW στην Bismayah του Ιράκ, η οποία παραδόθηκε τον Αύγουστο. Στον ίδιο τομέα, ο Όμιλος διεκδικεί νέα έργα διεθνώς, όπως σταθμούς παραγωγής, τερματικούς σταθμούς και υποδομές LNG, καθώς και αγωγούς φυσικού αερίου, ανταποκρινόμενος στην αυξημένη ζήτηση λόγω της ανάγκης απεξάρτησης των δυτικών οικονομιών από το ρωσικό φυσικό αέριο
Στις παραχωρήσεις, ο Όμιλος κατέγραψε μερίδιο κερδών από συγγενείς εταιρείες όπως η Ολυμπία Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Η λήξη, ωστόσο, της σύμβασης της Αττικής Οδού τον Οκτώβριο του 2024 περιόρισε τα έσοδα του εξαμήνου από συγγενείς επιχειρήσεις στα 7,5 εκατ. ευρώ, έναντι 22,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Παρά ταύτα, αναμένονται μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίων για το 2024. Η στρατηγική της ΑΒΑΞ στα δημόσια έργα παραμένει προσανατολισμένη στη συμμετοχή αποκλειστικά σε διαγωνισμούς με διασφαλισμένη χρηματοδότηση, κυρίως μέσω ευρωπαϊκών πόρων, ώστε να διασφαλίζεται η ρευστότητα και η βιωσιμότητα των έργων. Στην Ελλάδα, βασικός πελάτης είναι το Δημόσιο, ενώ στο εξωτερικό οι συνεργασίες γίνονται με ιδιωτικούς φορείς.
Από τον Φεβρουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2025, ο Όμιλος κατέγραψε μια σειρά από σημαντικά ορόσημα. Στις αρχές της χρονιάς υπέγραψε τη σύμβαση για την επέκταση του εργοστασίου Παπαστράτος, ύψους 30 εκατ. ευρώ, σε συνεργασία με την Philip Morris, ενώ τον Μάρτιο προχώρησε στη διάθεση του 4,4% των μετοχών σε θεσμικούς επενδυτές, ενισχύοντας τα ίδια κεφάλαια. Την άνοιξη, η ΑΒΑΞ υπέγραψε δύο συμβάσεις αποκατάστασης στη Θεσσαλία μετά την κακοκαιρία Daniel, ύψους 130 εκατ. ευρώ για το οδικό δίκτυο και 45 εκατ. ευρώ για το σιδηροδρομικό. Τον Μάιο ακολούθησε η σύμβαση για το νέο εργοστάσιο Σκλαβενίτης στη Μαγούλα, αξίας 35 εκατ. ευρώ. Το καλοκαίρι ήρθαν νέες παραδόσεις και επενδύσεις: τον Ιούλιο παραδόθηκε τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, έργο 155 εκατ. ευρώ, ενώ τον Αύγουστο υπογράφηκε το ΣΔΙΤ για το αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού, με συμμετοχή 53 εκατ. ευρώ από την ΑΒΑΞ, και ξεκίνησε η λειτουργία του εργοστασίου παραγωγής ενέργειας Bismayah Power Plant στο Ιράκ. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,07 ευρώ ανά μετοχή – υπερδιπλάσιο από το 2024 – και παρουσίασε σημαντική πρόοδο στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών, με το 75% της σήραγγας Κατεχάκη – Ευαγγελισμός ολοκληρωμένο και το 30% του τμήματος Βεΐκου – Ευαγγελισμός σε εξέλιξη.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο πρώτο εξάμηνο ανήλθε σε 467,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 61,7% σε σχέση με τα 289,1 εκατ. ευρώ του 2024. Το μεικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε 68,8 εκατ. ευρώ, με περιθώριο 14,7%, έναντι 49,4 εκατ. ευρώ και περιθωρίου 17,1% πέρυσι. Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης ανήλθαν σε 21,8 εκατ. ευρώ, ήτοι 4,7% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 17,7 εκατ. ευρώ και ποσοστού 6,1% το 2024, δείχνοντας βελτίωση της αποδοτικότητας. Το λειτουργικό αποτέλεσμα ανήλθε σε 52,1 εκατ. ευρώ, από 39,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σε 42,9 εκατ. ευρώ, από 27 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, έναντι 19,4 εκατ. ευρώ το 2024. Το EBITDA ενισχύθηκε στα 70,1 εκατ. ευρώ, από 54,2 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος μειώθηκε στα 9,2 εκατ. ευρώ, έναντι 12 εκατ. ευρώ πέρυσι, λόγω της μείωσης των επιτοκίων Euribor και του χαμηλότερου περιθωρίου δανεισμού από τις τράπεζες.