Συνάντηση Μητσοτάκη – Σκλαβενίτη: Επιχείρηση να πέσουν οι τόνοι μετά το πρόστιμο

Το πρόστιμο του 1,44 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει την έντονη ενόχληση της διοίκησης Σκλαβενίτη. Ποιος ήταν ο στόχος της συνάντησης

Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO της Σκλαβενίτης με φόντο σούπερ μάρκετ © Facebook / Powergame.gr

Ως μία προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι, μετά την επιβολή του προστίμου του 1,44 εκατ. ευρώ για παραβάσεις που αφορούσαν στις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογία, ερμηνεύεται από ανθρώπους με γνώση του θέματος η συνάντηση που είχε σήμερα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Σκλαβενίτη, Μάκη Σκλαβενίτη.

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι από πλευράς του πρωθυπουργού υπήρξε προβληματισμός για την έκταση που έλαβε το πρόστιμο στη μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα της χώρας, ο οποίος απασχολεί περίπου 40.000 εργαζόμενους (39.835 άτομα στο τέλος του 2024). Η πρωτοβουλία της συνάντησης έγινε με στόχο την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Η έντονη ενόχληση της διοίκησης Σκλαβενίτη για το πρόστιμο

Σε κάθε περίπτωση το θέμα της επιβολής του προστίμου προς τον Σκλαβενίτη, ενόχλησε έντονα τη διοίκηση του ομίλου, οι ιδιοκτήτες του οποίου αποφεύγουν να εκτίθενται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι η ανακοίνωση – απάντηση του Σκλαβενίτη για το θέμα του προστίμου θυροκολλήθηκε σε πολλά διαφορετικά σημεία των καταστημάτων του σε όλη την Ελλάδα, ενώ τυπώθηκε και σε μορφή φυλλαδίου προς διανομή από τα ταμεία των καταστημάτων της αλυσίδας.

Στο επίκεντρο η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης

Στο ευρύτερο πλαίσιο της συνάντησης, βρέθηκε στο επίκεντρο η διαφάνεια ως προς τη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού καθώς και η θέση της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης ως προς την ακρίβεια των κανόνων που εφαρμόζει. Η ΔΙΜΕΑ είναι η υπηρεσία που ερεύνησε τους κωδικούς προϊόντων σε κατάστημα του Σκλαβενίτη, οι οποίοι έφεραν στη συνέχεια και την επιβολή του προστίμου.

Επιπροσθέτως, στα όσα συζητήθηκαν ήταν και το θέμα της εμπιστοσύνης που θα πρέπει να καλλιεργηθεί μεταξύ κράτους, σούπερ μάρκετ και τελικών καταναλωτών. Επ’ αυτού αναφέρουμε ότι το σύνολο των σούπερ μάρκετ θεωρεί ότι έχει στοχοποιηθεί τόσο από την κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα με πρόστιμα που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, αλλά και από τα μέσα ενημέρωσης, όπου εκτιμούν ότι υπερπροβάλλουν τις αρνητικές πλευρές της δραστηριότητάς τους.

Να θυμίσουμε ότι η επιβολή του προστίμου στον Σκλαβενίτη έγινε μετά από τον έλεγχο της ΔΙΜΕΑ σε 36 ταμπελάκια στο κατάστημα της Νέας Χαλκηδόνας, αφενός για την ένδειξη «Α.Τ.» (αρχική τιμή) πάνω στα καρτελάκια τιμών, αφετέρου για τη χρήση ετικετών με τις τιμές, με κίτρινο χρώμα.