Οι πωλήσεις της LVMH αυξήθηκαν κατά 1% το τρίτο τρίμηνο, χάρη στη βελτίωση της ζήτησης στην Κίνα, προσφέροντας κάποια ανακούφιση στον τομέα των πολυτελών αγαθών, ο οποίος αντιμετωπίζει παρατεταμένη ύφεση.
Η αύξηση που ανακοίνωσε η LVMH την Τρίτη αντιπροσωπεύει το πρώτο τρίμηνο ανάπτυξης φέτος για τον μεγαλύτερο όμιλο πολυτελών αγαθών στον κόσμο, ο οποίος θεωρείται ηγέτης του τομέα με δραστηριότητες που εκτείνονται στη μόδα, τα αλκοολούχα ποτά και το λιανικό εμπόριο.
Η LVMH σε δήλωσή της ανέφερε ότι οι τάσεις στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, μια αγορά που κυριαρχείται από την Κίνα, παρουσίασαν «αξιοσημείωτη» βελτίωση εννέα μήνες μετά την έναρξη του οικονομικού έτους.
«Η ηπειρωτική Κίνα παρουσίασε θετική πορεία το τρίτο τρίμηνο», δήλωσε η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cecile Cabanis, σε τηλεφωνική συνδιάσκεψη με αναλυτές.
Η Cabanis προειδοποίησε ότι η LVMH αντιμετωπίζει δυσκολίες στο τέταρτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών και της συνεχιζόμενης οικονομικής αβεβαιότητας, αλλά δήλωσε ότι ο όμιλος είναι αισιόδοξος για τη νέα δημιουργική κατεύθυνση που ακολουθούν οι μάρκες του.
Η βιώσιμη οικονομική βελτίωση θα «πάρει χρόνο» με «σταδιακή διαδοχική βελτίωση», πρόσθεσε η Cabanis.
Άλμα 7,5% στις μετοχές της LVMH
Οι μετοχές της LVMH στις ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο 7,5% την Τρίτη. «Τα αποτελέσματα δείχνουν έναν συνδυασμό αυτοβοήθειας και ελαφρώς πιο θετικής ζήτησης από την Κίνα, πιθανώς σε μια πορεία ανάκαμψης σε σχήμα U», ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein, σημειώνοντας «ισχυρή υπεραπόδοση» σε όλους τους τομείς.
Οι πωλήσεις στο τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών, στο οποίο ανήκουν οι κορυφαίες μάρκες Louis Vuitton και Dior και το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερα από τα δύο τρίτα των κερδών, μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ενημέρωση για τις συναλλαγές ξεπέρασε την πρόβλεψη της Visible Alpha που αναφέρθηκε από την HSBC, η οποία προέβλεπε σταθερές συνολικές πωλήσεις και μείωση 4% για το τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών.
Οι τριμηνιαίες πωλήσεις του ομίλου που ελέγχεται από τον Γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, ο οποίος κατέχει επίσης μάρκες όπως η κοσμηματοπωλεία Tiffany, η σαμπάνια Moet & Chandon και η αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών Sephora, αυξήθηκαν κατά 1% σε 18,28 δισεκατομμύρια ευρώ (21,17 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η μείωση στον σημαντικότατο τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών του ομίλου κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου σηματοδότησε βελτίωση σε σχέση με τη μείωση 9% που καταγράφηκε μετά το δεύτερο τρίμηνο.
Θετικά σημάδια στην αγορά πολυτελείας παρά την ύφεση
Ο τομέας των προϊόντων πολυτελείας έχει υποστεί μια παρατεταμένη ύφεση μετά το τέλος της μεταπανδημικής άνθισης. Οι αυξήσεις των τιμών, που τροφοδότησαν τα κέρδη εταιρειών όπως η Louis Vuitton και η Dior τα τελευταία χρόνια, έχουν επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για τσάντες, ειδικά από τους λιγότερο εύπορους πελάτες.
Οικονομικοί παράγοντες, όπως οι δασμοί του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, η συνεχιζόμενη κρίση στον τομέα των ακινήτων στην Κίνα και η πρόσφατη αύξηση των τιμών του χρυσού και του ασημιού, που οδήγησαν σε αύξηση του κόστους παραγωγής κοσμημάτων, έχουν επιδεινώσει την κατάσταση.
Ωστόσο, η ενημέρωση από τον πρώτο σημαντικό παράγοντα στον κλάδο των πολυτελών προϊόντων αξίας 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων που δημοσίευσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου έρχεται σε μια περίοδο που όλο και περισσότεροι επενδυτές έχουν θετική στάση απέναντι στον κλάδο.
Οι αναλυτές έχουν δημοσιεύσει μια σειρά από αισιόδοξες αναφορές, λέγοντας ότι η ώθηση των εμπορικών σημάτων για πιο προσιτά προϊόντα και αυτό που η Morgan Stanley ονόμασε «έκρηξη δημιουργικότητας» από νέους σχεδιαστές στα περισσότερα οίκους μπορεί να σημαίνει ότι το χειρότερο έχει περάσει.
Η LVMH προέβη πρόσφατα σε μια σειρά αλλαγών στο προσωπικό, καθώς ο Αρνό μετακίνησε ορισμένους από τους συνεργάτες και σχεδιαστές του ενόψει του δύσκολου επιχειρηματικού κλίματος, μεταξύ άλλων στις εταιρείες Dior, Celine, Loewe και, πιο πρόσφατα, Fendi.
Η ανάκαμψη ανέβασε την LVMH, η οποία έχασε προσωρινά την πρωτιά της ως η πιο πολύτιμη εταιρεία της Γαλλίας από την αντίπαλό της Hermes φέτος, ξανά στην κορυφή, καθώς οι αναλυτές άρχισαν να βλέπουν θετικά σημάδια για τις πωλήσεις πολυτελών προϊόντων πέρα από την πολύ υψηλή κατηγορία.