Η L’Oréal στο τραπέζι για την εξαγορά της Kering Beauty με 4 δισ.

Στροφή στρατηγικής από την Kering υπό τον νέο CEO. Η συμφωνία με τη L’Oréal μπορεί να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες. Εύθραυστες συζητήσεις

O πρόεδρος της L’Oréal, Jean-Paul Agon © loreal-finance.com

Ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας Kering SA φέρεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη L’Oréal για την πώληση της μονάδας καλλυντικών του, σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να αποτιμηθεί στα περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Όπως αναφέρθηκε, οι συζητήσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο και ενδέχεται να καταλήξουν σε επίσημη ανακοίνωση μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές προειδοποιούν ότι η συμφωνία δεν έχει ακόμα «κλειδώσει» και θα μπορούσε να καταρρεύσει.

Η Kering αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ η L’Oréal —γνωστή για τα brands Garnier και Maybelline New York— δεν απάντησε άμεσα στο σχετικό αίτημα του Bloomberg. Οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώνουν δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Η L’Oréal κα η πρώτη μεγάλη απόφαση της Kering

Πρόκειται για την πρώτη σημαντική στρατηγική κίνηση υπό την ηγεσία του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Kering, Luca de Meo, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα μόλις τον περασμένο μήνα, διαδεχόμενος τον François-Henri Pinault. Η θητεία του de Meo ξεκινά σε μια δύσκολη συγκυρία: ο όμιλος πολυτελείας βρίσκεται αντιμέτωπος με υποτονική ζήτηση από την Κίνα, καθώς και με τον κίνδυνο αυξημένων δασμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η πιθανή πώληση του beauty division σηματοδοτεί πρόθεση του νέου CEO να επικεντρωθεί στον επαναπροσδιορισμό του πυρήνα δραστηριοτήτων της εταιρείας. Η συνολική στρατηγική του de Meo αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα την άνοιξη του 2026, ωστόσο η ενδεχόμενη πώληση αποτελεί πρόγευση των προθέσεών του.

Kering: Μετά την κρίση, έρχεται η ανασυγκρότηση

Η διοικητική αλλαγή στην Kering ήταν αποτέλεσμα μιας σειράς προειδοποιήσεων για μειωμένα κέρδη, που οδήγησαν τον François-Henri Pinault να ανακοινώσει την αποχώρησή του. Ο Pinault είχε αναλάβει τα ηνία του ομίλου που ίδρυσε ο πατέρας του, François Pinault. Η οικογένεια διατηρεί σήμερα πλειοψηφική συμμετοχή στην Kering, με 42% των μετοχών και 59% των δικαιωμάτων ψήφου.

Η Kering, γνωστή για τα εμβληματικά της brands Gucci, Saint Laurent, Balenciaga και Bottega Veneta, ίδρυσε τη μονάδα καλλυντικών μόλις το 2023, στοχεύοντας να εδραιωθεί στον χώρο της υψηλής αισθητικής και των αρωμάτων.

Από το Creed στην αναστροφή πορείας

Η πρώτη σημαντική επένδυση του beauty division ήταν η εξαγορά του κατασκευαστή αρωμάτων Creed το 2023, έναντι ποσού που εκτιμάται στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε τότε ως το εφαλτήριο για τη δημιουργία μιας πολυτελούς πλατφόρμας καλλυντικών υπό την αιγίδα της Kering.

Ωστόσο, οι προκλήσεις που ακολούθησαν —τόσο σε επίπεδο αγοράς όσο και εταιρικής απόδοσης— φαίνεται ότι οδήγησαν την ηγεσία του ομίλου να επανεξετάσει τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Έτσι, παρά την πρόσφατη είσοδο στον χώρο, η εταιρεία φαίνεται διατεθειμένη να αποεπενδύσει, πιθανόν στοχεύοντας σε ενίσχυση ρευστότητας και εστίαση στον βασικό της τομέα: τη μόδα πολυτελείας.

Η L’Oréal ενισχύεται περαιτέρω στο luxury beauty

Από την πλευρά της, η L’Oréal, παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των καλλυντικών, ενδέχεται να ενισχύσει περαιτέρω το portfolio της στον τομέα luxury beauty, αποκτώντας assets που μέχρι πρότινος αναπτύσσονταν υπό την Kering. Με brands όπως Lancôme, YSL Beauty (ήδη σε licensing από την Kering) και Armani Beauty, η γαλλική πολυεθνική διαθέτει ήδη τεράστια εμβέλεια — αλλά η προσθήκη του Creed και της ομάδας του Kering Beauty θα μπορούσε να προσφέρει νέα δυναμική και δυνατότητες διείσδυσης σε niche αγορές.

Αν ολοκληρωθεί, η συμφωνία θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες εξαγορές στον χώρο των καλλυντικών των τελευταίων ετών, επιβεβαιώνοντας ότι ο κλάδος πολυτελείας αναδιατάσσεται — και οι παίκτες επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο τους στη μετα-covid εποχή.