Unilever: Τι ζητάει από τα σούπερ μάρκετ για την Algida και ποιοι πρωταγωνιστούν στην αγορά παγωτού

Η Unilever δημιουργεί τη The Magnum Ice Cream Company. Τι αλλάζει στην Ελλάδα και πώς επηρεάζεται ο κλάδος του παγωτού

Unilever © EPA/MAURITZ ANTIN

Αυτήν την περίοδο η Unilever υλοποιεί από τις μεγαλύτερες εταιρικές αναδιαρθρώσεις των τελευταίων ετών, καθώς υλοποιεί την απόσχιση του κλάδου παγωτού, με στόχο τη δημιουργία μιας αυτόνομης, εξειδικευμένης εταιρείας, που θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα. Η διαδικασία απόσχισης, που θα υλοποιηθεί μέσω διάσπασης (demerger), αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, υπό την προϋπόθεση των αναγκαίων κανονιστικών εγκρίσεων.

Σύμφωνα με ενημέρωση που έστειλε η εταιρεία, και έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, προς μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα -με τις οποίες συνεργάζεται-, ο νέος παγκόσμιος όμιλος, που θα ονομάζεται The Magnum Ice Cream Company (TMICC), θα βασίζεται στην κληρονομιά του χαρτοφυλακίου παγωτών της Unilever. Στην Ελλάδα η νέα εταιρεία θα εκπροσωπείται από την Algida ICC Μονοπρόσωπη Α.Ε., η οποία θυμίζουμε πως συστάθηκε την 1η Απριλίου του 2025.

Οι διαδικασίες για να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στην Ελλάδα

Κατά την περίοδο μετάβασης, η Unilever στην Ελλάδα θα συνεχίσει να παρέχει στην TMICC υπηρεσίες Μάρκετινγκ και Επιχειρησιακής Υποστήριξης έως και το δεύτερο τρίμηνο του 2027, διασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Unilever ενημερώνει τα σούπερ μάρκετ ότι η TMICC, και ειδικότερα η Algida ICC για την ελληνική αγορά, θα χρειάζεται πρόσβαση σε επιχειρησιακά δεδομένα, εφαρμογές και συστήματα που σχετίζονται με τη δραστηριότητα του παγωτού, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνέχεια των εργασιών, όπως επισημαίνεται στην ίδια ενημέρωση.

Η απαιτούμενη συναίνεση στη χρήση δεδομένων

Η Unilever διευκρινίζει ότι θα διατηρήσει έως τον Ιούνιο του 2027 την ευθύνη για κάθε πρόσβαση και χρήση των συστημάτων και των υπηρεσιών που ήδη χρησιμοποιούνται, ενώ ζητάει από τους συνεργάτες της να μην εκφράσουν αντιρρήσεις στην επέκταση της πρόσβασης αυτής προς την Algida ICC. Εφόσον δεν υπάρξουν αντιρρήσεις έως το τέλος Νοεμβρίου 2025, θα θεωρηθεί ότι υπάρχει συναίνεση στη χρήση των δεδομένων.

Η ενημέρωση, την οποία υπογράφει ο Αντώνης Τσακιράκης, CD Operations & Retail Execution Lead της Unilever, υπογραμμίζει ότι η πρόσβαση στα δεδομένα και τα συστήματα των συνεργατών είναι κρίσιμη για τη «συνέχιση της συνεργασίας στον τομέα των παγωτών» και την απρόσκοπτη μετάβαση στο νέο εταιρικό σχήμα. Επί της ουσίας, τα δεδομένα στα οποία ζητάει να έχει πρόσβαση η Unilever είναι οι τζίροι ανά προϊόν.

Η απόσχιση του κλάδου παγωτού, όπου ανήκουν γνωστές επωνυμίες, όπως οι Magnum, Algida, Cornetto και Viennetta, εκτιμάται ότι θα επιτρέψει στη νέα εταιρεία να κινηθεί με μεγαλύτερη ευελιξία σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική και εποχική αγορά, ενισχύοντας την ανάπτυξη και την καινοτομία.

Οι καθυστερήσεις στην Αμερική

Εν τω μεταξύ, η Unilever ανακοίνωσε ότι αναβάλλει την προγραμματισμένη απόσχιση της μονάδας παγωτών Magnum, εξαιτίας της παράλυσης των αμερικανικών ομοσπονδιακών υπηρεσιών (shutdown), που έχει προκαλέσει εκτεταμένες αναταράξεις στις διεθνείς αγορές.

Η βρετανική πολυεθνική, γνωστή για τα προϊόντα Dove και Hellmann’s, διευκρίνισε ότι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC) δεν μπορεί αυτήν την περίοδο να εγκρίνει το απαραίτητο ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή των μετοχών της νέας εταιρείας The Magnum Ice Cream Company στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η κύρια εισαγωγή των μετοχών είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 10 Νοεμβρίου στο Άμστερνταμ, ενώ προβλέπονταν και δευτερεύουσες εισαγωγές σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο. Μετά την ολοκλήρωση της απόσχισης, η Unilever θα διατηρήσει ποσοστό 19,9% στη νέα αυτόνομη εταιρεία παγωτών, στην οποία εντάσσονται τα brands Magnum, Ben & Jerry’s και Cornetto.

Η καθυστέρηση αυτή αναδεικνύει τις σημαντικές επιπτώσεις του τριών εβδομάδων «λουκέτου» της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ, το οποίο έχει επηρεάσει τις δημόσιες εγγραφές (IPOs), τις αερομεταφορές και εκτιμάται ότι κοστίζει στην αμερικανική οικονομία έως και 15 δισ. δολάρια την εβδομάδα σε χαμένη παραγωγή.

Οι πρωταγωνιστές στην Ελλάδα στην κατηγορία του παγωτού

Να σημειωθεί πως η αγορά παγωτού στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας παρουσιάζει έντονο ανταγωνισμό, με μερικούς βασικούς παίκτες να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια πωλήσεων. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, που αφορούν τις 40 εβδομάδες του έτους, η συνολική αξία πωλήσεων για την κατηγορία των παγωτών ανήλθε σε 157,7 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9,32% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Ο ηγέτης της αγοράς παραμένουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label), τα οποία κατέχουν το 47,43% του συνόλου της αξίας πωλήσεων στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας τη διαρκώς αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για πιο οικονομικές επιλογές.

Η Froneri με μάρκες παγωτών όπως Nuii, Oreo, Nirvana, Magnum, Lacta, Boss και άλλες, ακολουθεί με 16,41% μερίδιο σε αξία, διατηρώντας σταθερή παρουσία και ελαφρά άνοδο πωλήσεων (+1,78%). Σημαντική θέση κατέχει και η Unilever με μάρκες όπως Algida, Magic, Cornetto και 17,22% μερίδιο, κινούμενη με αύξηση 16,21% στις πωλήσεις της, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική της στην αγορά.

Η Κρι Κρι συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της, με μερίδιο 9,32% και αύξηση 11,12%, ενώ η Global Synergy, εμπορική εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη έχει μερίδιο 2,35%, αλλά μείωση των πωλήσεων κατά 11,2% στις 40 εβδομάδες του 2025, αρχής γενομένης από την αρχή του έτους.

Υπολογίσιμη δύναμη είναι και η Haagen Dazs, με μερίδιο 1,63% και αύξηση πωλήσεων 1,67%, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η Mars με μερίδιο 1,05% και σταθερότητα στις πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο των 40 εβδομάδων της περσινής χρονιάς.

Η Ferrero, αν και με μικρότερο μερίδιο (0,55%), εμφάνισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων (+144,27%), γεγονός που δείχνει δυναμική είσοδο ή ανανέωση του χαρτοφυλακίου της.