Στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στις mobile αγορές καταδεικνύουν τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Public από τις συναλλαγές στα καταστήματα της αλυσίδας και στο public.gr την περυσινή Black Friday.
Συγκεκριμένα, στις κορυφαίες επιλογές βρέθηκαν smartphones, τηλεοράσεις, έξυπνες οικιακές συσκευές και δημοφιλή gaming προϊόντα, ενώ σημαντική ζήτηση κατέγραψαν οι υπηρεσίες εγκατάστασης και απεγκατάστασης.
Τις «Public Black Friday» προσφορές 2024 αξιοποίησαν χιλιάδες άντρες και γυναίκες από όλη την Ελλάδα, με το ποσοστό μεταξύ των δύο φύλων να παραμένει ισορροπημένο. Η ηλικιακή ομάδα 35-54 ετών κυριάρχησε για μία ακόμη χρονιά, αποτελώντας την πλέον ενεργή ομάδα καταναλωτών.
Παράλληλα, οι νεότερες, τεχνολογικά εξοικειωμένες γενιές κατέγραψαν σημαντική άνοδο, ενισχύοντας τη μετατόπιση του κοινού προς τις online αγορές και το mobile shopping. Συγκεκριμένα, η τάση αυτή ενισχύθηκε περαιτέρω το 2024, με τις mobile αγορές να σημειώνουν νέο ρεκόρ, φτάνοντας σχεδόν το 84% των συνολικών ηλεκτρονικών αγορών, ενώ οι αγορές μέσω υπολογιστή παρουσίασαν ήπια πτώση, όπως και το 2023.
To 77% των αγορών στην Αθήνα
Οι τρεις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας -Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα- βρέθηκαν στην κορυφή των mobile αγορών, με την πρωτεύουσα να ξεχωρίζει, αντιπροσωπεύοντας το 77% των συνολικών αγορών μέσω τηλεφώνου. Παράλληλα, αυξημένο ενδιαφέρον σημειώθηκε και σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, όπως το Ηράκλειο, η Λάρισα, τα Ιωάννινα και ο Βόλος, αναδεικνύοντας τη δυναμική, πανελλαδική απήχηση της Black Friday και επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε γρήγορες και εύκολα προσβάσιμες μεθόδους αγοράς.
Στην κατηγορία τεχνολογίας, τα smartphones και τα αξεσουάρ κινητής παρέμειναν στις πρώτες θέσεις προτίμησης των καταναλωτών, με τα προϊόντα Xiaomi, Apple και Samsung να κυριαρχούν στην κατηγορία.
Ιδιαίτερη τάση αποτέλεσε η αύξηση των πωλήσεων στις τηλεοράσεις 55” έως 65″, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές συνδυάζουν υψηλή ανάλυση και σύγχρονη τεχνολογία εικόνας με την αναβάθμιση του προσωπικού τους χώρου ψυχαγωγίας. Στις κορυφαίες προτιμήσεις των καταναλωτών βρέθηκαν οι τηλεοράσεις Samsung, LG και Kydos.
Οικιακές συσκευές
Στις οικιακές συσκευές, ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση σημειώθηκε σε πλυντήρια, στεγνωτήρια Bosch, Midea και Tesla, σκούπες ρομπότ ή stick, Xiaomi, Dyson, Rohnson, καθώς και κλιματιστικά Omnys, Midea, Toyotomi, υπογραμμίζοντας την προτίμηση των καταναλωτών σε λύσεις που εξοικονομούν χρόνο και προσφέρουν πρακτικότητα στην καθημερινότητα. Παράλληλα, σημαντική αύξηση σημείωσαν οι υπηρεσίες εγκατάστασης και απεγκατάστασης, επιβεβαιώνοντας τη σημασία των ολοκληρωμένων λύσεων που αναζητούν πλέον οι καταναλωτές.
Στην ψυχαγωγία, το gaming συνέχισε να πρωταγωνιστεί. Τα Public ανέδειξαν ως κορυφαία σε πωλήσεις gaming software τα EA FC 25, Spiderman 2 και Ghost of Tsushima.
Εξίσου δυναμική παρουσία είχαν και τα παιχνίδια φυσικής μορφής (toys), καθώς πολλοί καταναλωτές αξιοποίησαν τη Black Friday για να κάνουν τις αγορές των Χριστουγεννιάτικων δώρων. Τα Top 4 παιχνίδια της χρονιάς: Panini – FIFA 365 2025 Adrenalyn Κάρτες, Lego Toys – Lego Friends Dog Rescue Van, Μαθαίνω & Δημιουργώ – Pen Studio και Plexi – Flexi.