ΕΛΤΑ: Οι “ενοικιαζόμενοι” εργαζόμενοι, η εθελούσια και οι 4.100 θέσεις που χάθηκαν

Η ανακοίνωση της «Αντεπίθεσης Εργαζομένων», .μετά το κύμα λουκέτων στα ΕΛΤΑ. «Ετοιμάζουν εθελούσια έξοδο για εργαζόμενους άνω των 55 ετών»

Καταστήματα ΕΛΤΑ © ΓΙΕΝΑΝΤΑ/ΝΤΕΛΑΪ/EUROKINISSI

Εθελούσια έξοδος για εργαζόμενους των ΕΛΤΑ άνω των 55 ετών καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της η «Αντεπίθεση Εργαζομένων», μια αντικαπιταλιστική συνδικαλιστική ομάδα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. μετά το κύμα λουκέτων. Η «Αντεπίθεση Εργαζομένων», τόνισε ακόμα ότι  8.700 εργαζόμενους που ήταν το 2019,  σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι» (μηνιαίες συμβάσεις έργου με τον κατώτατο μισθό).

Η ανακοίνωση

46 καταστήματα ΕΛΤΑ πανελλαδικά έβαλαν λουκέτο την Δευτέρα 3 Νοέμβρη, έπειτα από ανακοίνωση της διοίκησης των ΕΛΤΑ. Ακόμα 158 πήραν τρίμηνη παράταση στην λειτουργία τους ύστερα από την κοινωνική κατακραυγή μετά την ανακοίνωση για το κλείσιμο τους όμως αναμένεται να οδηγηθούν σε κλείσιμο. Στην ίδια ανακοίνωση, η διοίκηση άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για συνεργασία με ιδιώτες εργολάβους στην επαρχία. Πρόκειται για την τρίτη φορά μέσα σε μια 5ετία που τα ΕΛΤΑ υποβαθμίζονται.

Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί την χειρότερη επίθεση στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Συνδυάζοντας το λουκέτο στα 204 καταστήματα με τις φήμες για παραχώρηση σε ιδιώτη του Κέντρου Διαλογής Αττικής, συμπληρώνεται η εικόνα άλλης μιας νεοφιλελεύθερης αρπαχτής. Ιδιοκτησία του λεγόμενου Υπερταμείου, τα ΕΛΤΑ αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα διαρκούς υποβάθμισης των δημόσιων υπηρεσιών με σκοπό το ξεπούλημα σε ιδιώτες- αρπαχτικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι ανταγωνιστές των ΕΛΤΑ λαμβάνουν χρηματοδότηση από το ταμείο ανάκαμψης, ενώ τα ΕΛΤΑ έχουν αφεθεί στη μοίρα τους.

Το βασικό ταχυδρομικό δίκτυο της χώρας, μέσω της διαχείρισής του με τους όρους της αγοράς, με διοικητικό συμβούλιο και διευθύνοντες συμβούλους- managers, οδηγείται διαρκώς σε μαρασμό.

Τα περισσότερα αν όχι όλα τα καταστήματά του παραμένουν υποστελεχωμένα. Το 2019 οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν περίπου 8.700 και σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι» (μηνιαίες συμβάσεις έργου με τον κατώτατο μισθό). Οι εργαζόμενοι των καταστημάτων που κλείνουν μένουν μετέωροι, ενώ ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ ετοιμάζεται τη Δευτέρα να προτείνει εθελουσία έξοδο σε όσους είναι άνω των 55 ετών. Το διαρκές ξεδόντιασμα των ΕΛΤΑ, εκτός των βασικών τους υπηρεσιών, θέτει σε κίνδυνο και τις συντάξεις των υπερήλικων συνταξιούχων, που τις λαμβάνουν ταχυδρομικά.

Χαρακτηριστικό του μπάχαλου που έχει δημιουργηθεί είναι και η αποποίηση ευθυνών από τη πλευρά της κυβέρνησης. Ο Κωστής Χατζηδάκης, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρωτεργάτης των ιδιωτικοποιήσεων, ρίχνει την ευθύνη στο διοικητικό συμβούλιο των ΕΛΤΑ, κομπάζοντας για την πατρότητα του ξεπουλήματος της Ολυμπιακής, της ΔΕΗ και του ΟΣΕ, ξεχνώντας βέβαια να αναφέρει ότι ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, αποτελεί εκλεκτός του. Οι νεοφιλελεύθεροι κανίβαλοι, οι υπεύθυνοι των δολοφονικών ιδιωτικοποιήσεων που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών, δεν θα διστάσουν μπροστά σε τίποτα μέχρι να ξεπουλήσουν μέχρι και την τελευταία βίδα της δημόσιας περιουσίας, και προφανώς με το αζημίωτο. Οι ενορχηστρωτές του ΟΠΕΚΕΠΕ, της συγκάλυψης, της ακρίβειας και της καταστολής πρέπει να φύγουν.

Μόνο με την αυτοοργάνωση των εργαζομένων, με τους αγώνες μας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, θα μπορέσουμε να υπερασπίσουμε τη δημόσια περιουσία και τις ιστορικές κατακτήσεις του εργατικού κινήματος.

Να μην κλείσει κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ

Καμία απόλυση των εργαζομένων

Άμεση ενίσχυση των ΕΛΤΑ με νέες προσλήψεις