H Zara μπαίνει στο παιχνίδι των άτοκων δόσεων στην Ελλάδα, τι σημαίνει για την αγορά

Η Zara εγκαινιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δυνατότητα αγορών με άτοκες δόσεις μέσω του eshop της σε συνεργασία με την Klarna

Κατάστημα Zara στο Μινιόν © facebook.com/MINIONPolykatastima

Η Zara εγκαινιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δυνατότητα αγορών με άτοκες δόσεις μέσω του eshop της, σε συνεργασία με την Klarna, τη σουηδική fintech που ειδικεύεται στις υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later».

Η συγκεκριμένη κίνηση αποκτά από μόνη της ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι η Zara, ως ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών μόδας και ένδυσης παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, κάνει τη συγκεκριμένη κίνηση.

Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι η Zara ήταν ίσως η μοναδική έως τώρα από τους μεγάλους παίκτες της λιανικής στη χώρα μας που δεν παρείχε τη δυνατότητα άτοκων δόσεων προς τους καταναλωτές.

Δυνατότητα αγορών σε δόσεις μέσω του e-shop

Η συνεργασία αφορά αποκλειστικά το ηλεκτρονικό κατάστημα της Zara αυτήν τη στιγμή. Ο όμιλος ΙΤΧ Hellas που φιλοξενεί τη Zara, καθώς και άλλα δημοφιλή εμπορικά σήματα στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Pull and Bear) αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στη λιανική μόδας στην Ελλάδα. Στη χρήση που έληξε στο τέλος Ιανουαρίου του 2025, κατέγραψε αύξηση 10% στον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε στα 798,1 εκατ. ευρώ, έναντι 725,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 46,9 εκατ. ευρώ, έναντι 37,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση άνω του 23%.

Μέσω της Klarna, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν το μοντέλο Pay in 3, πληρώνοντας μια αγορά σε τρεις άτοκες δόσεις με χρεωστική κάρτα, χωρίς επιβάρυνση με τόκους. Παράλληλα, ο έμπορος -στην προκειμένη περίπτωση η Zara- λαμβάνει ολόκληρο το ποσό της συναλλαγής άμεσα, ενώ η Klarna αναλαμβάνει τη διαχείριση των δόσεων.

Διαθέσιμη είναι επίσης η επιλογή Pay in 30, που επιτρέπει την πληρωμή του συνολικού ποσού μέσα σε 30 ημέρες.

Η παρουσία της Klarna στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η Klarna συνεργάζεται ήδη με περισσότερους από 5.500 εμπόρους, μεταξύ των οποίων Κωτσόβολος, Temu, H&M, IKEA, Public και πλήθος fashion brands. Οι ενεργοί χρήστες της στη χώρα ανέρχονται σε 550.000-600.000, εκ των οποίων περίπου 200.000 χρησιμοποιούν μηνιαίως την εφαρμογή της Klarna.

Το 75% των χρηστών είναι Gen Z ή Millennials, ενώ το 58% είναι γυναίκες. Σε ό,τι αφορά την παρουσία της Klarna στη χώρα μας, αυτήν τη στιγμή λειτουργεί ως υποκατάστημα της σουηδικής μητρικής εταιρείας, με προοπτική δημιουργίας θυγατρικής το προσεχές χρονικό διάστημα, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει και τις νέες υπηρεσίες που θα ενταχθούν στην γκάμα της.

Σύμφωνα με τον κύριο Πίτσαβο, το 2026 αναμένεται χρονιά νέων υπηρεσιών στην Ελλάδα, με την έλευση της Klarna Card, η οποία θα είναι χρεωστική κάρτα με δυνατότητα τριών άτοκων δόσεων. Στον προγραμματισμό είναι και το λανσάρισμα του Klarna Balance. Πρόκειται για την υπηρεσία της Klarna που λειτουργεί σαν ψηφιακό πορτοφόλι (wallet), δηλαδή ένας λογαριασμός με διαθέσιμο υπόλοιπο μέσα στην εφαρμογή της Klarna.

Όταν ο χρήστης κάνει επιστροφή ενός προϊόντος, τα χρήματα μπορούν να επιστραφούν στο Klarna Balance αντί για την κάρτα του. Το ποσό αυτό μένει διαθέσιμο μέσα στην εφαρμογή και ο χρήστης μπορεί να το χρησιμοποιήσει σε επόμενες αγορές μέσω Klarna ή να το μεταφέρει πίσω στον τραπεζικό του λογαριασμό όποτε θέλει. Μία ακόμα υπηρεσία που αναμένεται να εισαγάγει στην Ελλάδα το 2026 είναι το Klarna Cashback.

Κάθε φορά που κάνει κάποιος μια αγορά μέσω της Klarna, είτε με άτοκες δόσεις είτε με άμεση πληρωμή, λαμβάνει επιστροφή χρημάτων (cashback) ως ποσοστό επί της αξίας της αγοράς. Τα χρήματα αυτά δεν δίνονται σε «πόντους», αλλά σε ευρώ, τα οποία προστίθενται αυτόματα στο Klarna Balance. Από εκεί, μπορεί είτε να τα κρατήσει για μελλοντικές αγορές είτε να τα μεταφέρει στον τραπεζικό του λογαριασμό. Παγκοσμίως η Klarna εξυπηρετεί 111 εκατομμύρια καταναλωτές σε 45 αγορές, πραγματοποιώντας πάνω από 2,9 εκατομμύρια συναλλαγές την ημέρα.