Δεν εξετάζει καμία ενεργή εξαγορά αυτή την περίοδο ο όμιλος Σκλαβενίτη, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία οι οποίες τονίζουν ότι ένα τέτοιο βήμα «χρειάζεται πολύ σοβαρή μελέτη» και σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει στο πλάνο η απόκτηση μιας μεγάλης αλυσίδας της τάξεως των 100 έως 150 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία συνεχίζει να διατηρεί ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με μικρούς τοπικούς επιχειρηματίες που απευθύνονται σε αυτήν, με τη λογική ότι όταν μία επιχείρηση δεν αντέχει τις πιέσεις της αγοράς, ο Σκλαβενίτης μπορεί να παίξει ρόλο στη διάσωσή της. «Αν μπορούμε να σώσουμε μια εταιρεία που έρχεται σε εμάς επειδή δεν αντέχει, εκεί έχουμε ρόλο», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.
Ενίσχυση των παραγόμενων προϊόντων στη βιομηχανία
Στο επίπεδο της βιομηχανικής παραγωγής ο όμιλος διατηρεί ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνει τα κατεψυγμένα προϊόντα, τα είδη αρτοζαχαροπλαστικής και παγωτού, καθώς και τη Γλάρος στα χαρτικά. Η εταιρεία δεν σχεδιάζει επέκταση σε περαιτέρω κατηγορίες, αλλά σκοπεύει να ενισχύσει το υπάρχον κωδικολόγιο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επένδυση των έτοιμων γευμάτων, μια κατηγορία που θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς, όπως εξηγούν, «το ελληνικό νοικοκυριό αλλάζει και τα νέα παιδιά δεν μπαίνουν στην κουζίνα».
Το 2026 η πιλοτική εφαρμογή του νέου μοντέλου για τη «Σπιτική Κουζίνα»
Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός γύρω από τα εστιατόρια έτοιμου φαγητού «Σπιτική Κουζίνα» – και δεδομένου ότι ο όμιλος δημιουργεί εργοστάσιο έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα – εξελίσσεται σε τρία επίπεδα. Αρχικά, η εταιρεία εξετάζει την επέκταση της παρουσίας της μέσα στα καταστήματά της, με μεγαλύτερη ποικιλία και πιθανώς με ξεχωριστό σημείο ή brand εντός των χώρων. Παράλληλα, μελετάται η δυνατότητα τα παραγόμενα γεύματα να διατίθενται και εκτός του δικτύου Σκλαβενίτης.
Την ίδια στιγμή βρίσκεται υπό αξιολόγηση η δημιουργία ενός αυτόνομου δικτύου καταστημάτων, πέραν των 27 που υφίστανται σήμερα, με τη διοίκηση να αναζητά, τόσο το όνομα, όσο και το ακριβές concept. Οι πρώτες πιλοτικές προσπάθειες αναμένεται να παρουσιαστούν το πρώτο τρίμηνο του 2026, καθώς η εταιρεία θέλει πρώτα να εξετάζει την ανταπόκριση που θα υπάρξει, πριν οριστικοποιήσει την τελική μορφή του εγχειρήματος.
Σημαντική επένδυση αποτελεί και το εργοστάσιο παραγωγής έτοιμων γευμάτων, το οποίο προγραμματίζεται να είναι έτοιμο στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Ολοκληρώνεται το 2027 η επένδυση στο πρώην εργοστάσιο της Πίτσος
Σε ό,τι αφορά το φιλόδοξο επενδυτικό project στο πρώην εργοστάσιο της Πίτσος στην περιοχή του Ρέντη, τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2027. Το νέο συγκρότημα θα λειτουργήσει ενιαία και θα φιλοξενεί περίπου 20 χώρους εστίασης, για τους οποίους θα προσκληθούν μελλοντικά ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένας ξεχωριστός χώρος για μικρούς παραγωγούς, με 8 έως 10 περίπτερα που θα παραχωρούνται δωρεάν ώστε το κοινό να μπορεί να δοκιμάζει τα προϊόντα τους. Το εγχείρημα αυτό λειτουργεί ως μικρό «τεστ αγοράς», με την προοπτική επιτυχημένα προϊόντα να βρίσκουν θέση και στα ράφια των σούπερ μάρκετ του ομίλου. Το τρόφιμο θα βρίσκεται στο επίκεντρο του συνόλου του project. Σε επίπεδο λειτουργίας, το ωράριο του νέου εμπορικού κέντρου θα είναι διαφορετικό από εκείνο του καταστήματος σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, που θα λειτουργεί εντός του χώρου.
Το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία είναι η δημιουργία ενός προορισμού που θα προσελκύσει επισκέπτες από όλη την Αττική -ακόμη και από περιοχές όπως η Κηφισιά- σε μια γειτονιά του Ρέντη που σήμερα παραμένει υποβαθμισμένη. «Πιστεύουμε ότι η μελλοντική ανάπτυξη της Αθήνας βρίσκεται προς αυτή την πλευρά», σημειώνουν οι πηγές από πλευράς της επιχείρησης.
Τι συμβαίνει με την επέκταση στο εξωτερικό
Αναφορικά με την παρουσία στο εξωτερικό και την ενδεχόμενη επέκταση στην Πολωνία, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι βρίσκεται αποκλειστικά σε στάδιο μελέτης. «Για τα επόμενα δύο χρόνια δεν θα συζητάμε κάτι πρακτικό», τονίζουν, υπενθυμίζοντας ότι ο κύκλος επενδύσεων που υλοποιείται αυτή την περίοδο πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί. Έχει ήδη προσληφθεί διευθυντής διεθνούς δραστηριότητας -θυμίζουμε ότι έχει αναλάβει διευθυντής διεθνούς ανάπτυξης ο Νίκος Τσακαλάκος-, ο οποίος μελετά τις προοπτικές στην Πολωνία και παρακολουθεί την εξέλιξη του εγχειρήματος στην Κύπρο. Ωστόσο καμία άλλη αγορά δεν εξετάζεται προς το παρόν, αν και δεν αποκλείεται να προκύψουν ενδιάμεσα ευκαιρίες.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το πρόστιμο του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν επηρέασε τον τζίρο της. Το πρόστιμο έχει βεβαιωθεί, ωστόσο η Σκλαβενίτης έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη και δεν το έχει καταβάλει ακόμη.