Η Amazon ανταγωνίζεται το Starlink της SpaceX με το Amazon Leo

Με τη Starlink να κυριαρχεί με σχεδόν 9.000 δορυφόρους σε τροχιά, η Amazon επιδιώκει με το «Amazon Leo» να κατακτήσει μερίδιο της αγοράς

Η Amazon θέλει να φέρει ένα ταχύτερο ίντερνετ με το Amazon leo © x.com/Amazonleo

Η Amazon ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα την έναρξη μιας φάσης «επιχειρηματικής προεπισκόπησης» (business preview) για την ανανεωμένη υπηρεσία δορυφορικού διαδικτύου, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της προσπάθειάς της να ανταγωνιστεί ευθέως το κυρίαρχο Starlink της SpaceX.

Επιλεγμένες επιχειρήσεις θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το υλικό και το λογισμικό παραγωγής του συστήματος, το οποίο πρόσφατα μετονομάστηκε από Project Kuiper σε Amazon Leo. Το όνομα «Leo» παραπέμπει στη χαμηλή τροχιά της γης (Low Earth Orbit, LEO), όπου η Amazon σχεδιάζει να αναπτύξει έναν αστερισμό 3.236 δορυφόρων, με στόχο την παροχή internet υψηλής ταχύτητας και χαμηλής καθυστέρησης σε καταναλωτές, επιχειρήσεις και κυβερνήσεις.

Η εταιρεία έχει ήδη στείλει περισσότερους από 150 δορυφόρους σε τροχιά από τον Απρίλιο και στοχεύει να συλλέξει σχόλια μέσω του προγράμματος δοκιμών, ώστε να «προσαρμόσει λύσεις για συγκεκριμένους κλάδους» πριν από την ευρύτερη κυκλοφορία.

Η Amazon παρουσίασε τον τελικό σχεδιασμό του μοντέλου κεραίας «Ultra», το οποίο υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις: ταχύτητες λήψης έως 1 gigabit ανά δευτερόλεπτο και ταχύτητες μεταφόρτωσης έως 400 megabit ανά δευτερόλεπτο. Η εταιρεία χαρακτηρίζει την Ultra ως την «ταχύτερη εμπορική κεραία φάσης συστοιχίας στην παραγωγή».

Με τη Starlink να κυριαρχεί επί του παρόντος με σχεδόν 9.000 δορυφόρους σε τροχιά, η Amazon επιδιώκει να κατακτήσει μερίδιο της αγοράς, έχοντας ήδη υπογράψει συμφωνίες με μεγάλους πελάτες όπως η JetBlue, η L3Harris και το δίκτυο NBN της Αυστραλίας. Η εταιρεία αναμένεται να επεκτείνει σταδιακά το πρόγραμμα, καθώς προσθέτει κάλυψη και χωρητικότητα στο δίκτυο Leo, αν και η τιμολόγηση για τους καταναλωτές παραμένει ακόμη απροσδιόριστη.

Η παρουσίαση έρχεται καθώς η Blue Origin LLC, η νεοσύστατη εταιρεία στον τομέα του διαστήματος που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Amazon, Τζεφ Μπέζος, εντείνει τις προσπάθειές της να ανταγωνιστεί και την SpaceX. Η Blue Origin στις 13 Νοεμβρίου ανέκτησε για πρώτη φορά τον πύραυλο-ενισχυτή του New Glenn, ενός μεγάλου πυραύλου που αναμένεται να ανταγωνιστεί το Falcon 9 του Έλον Μασκ.