Στον πάγο έχει μπει το ανακοινωθέν από τον εισηγμένο όμιλο AVE, deal, περί εξαγοράς του 40% της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar, συμφερόντων του Γιώργου Βερούκα. Έως και αυτή τη στιγμή, όπως πληροφορείται το powergame.gr δεν έχει κατατεθεί φάκελος γνωστοποίησης της συγκέντρωσης προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρά το γεγονός ότι η ανακοίνωση για την επιχειρηματική συμφωνία και η σχετική γνωστοποίηση τόσο στο επενδυτικό όσο και στο ευρύ κοινό, είχε γίνει στα μέσα του περασμένου Ιουνίου.
Πλέον, σχεδόν έξι μήνες μετά δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη μεταξύ των δύο πλευρών, οι οποίες τηρούν σιγήν ιχθύος για το θέμα. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το powergame.gr επιδίωξε να επικοινωνήσει με την Carrefour και τον όμιλο Ave, στον οποίο υπάγεται η δραστηριότητα της γαλλικής πολυεθνικής στην Ελλάδα, κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος, αναφέρουν ότι σε περίπτωση που τελικά δεν υλοποιηθεί η συμφωνία, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει πιθανές εξελίξεις ευρύτερα ως προς τη δραστηριοποίηση της Carrefour στην ελληνική αγορά.
Μακριά από τις αρχικές προσδοκίες η Carrefour στην Ελλάδα
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η δραστηριότητα της Carrefour αυτή τη στιγμή, δεν αποδίδει τα αρχικά αναμενόμενα, που υπήρχαν όταν η Retail & More, του ομίλου AVE, ανέλαβε να φέρει για μία ακόμα φορά τη γαλλική αλυσίδα στην Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι η άφιξη της Carrefour, στον νέο της κύκλο στη χώρα μας στη μετά Μαρινόπουλου εποχή, πραγματοποιήθηκε με την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της AVE και του γαλλικού ομίλου στις αρχές του 2022.
Έκτοτε, ο όμιλος AVE υπήρξε ιδιαίτερα φειδωλός ως προς τις εξαγγελίες του περί ανάπτυξης του δικτύου των καταστημάτων του, δεδομένου ότι η ελληνική αγορά είναι ιδιαιτέρως απαιτητική και ανταγωνιστική, ενώ και άλλα παραδείγματα δραστηριοποίησης πολυεθνικών αλυσίδων παλαιότερα, δεν απέδωσαν, με χαρακτηριστικότερα από αυτά, εκείνα της Spar αλλά και της Aldi. Όπου για παράδειγμα η Spar επανήλθε πριν λίγα χρόνια και εκείνη – χωρίς – επιτυχία στην Ελλάδα αρχικά μέσω του ομίλου σούπερ μάρκετ Αστέρας και στη συνέχεια πέρασε στα χέρια του Γιώργου Βερούκα, οποίος μάλιστα προχώρησε στη μετατροπή καταστήματος Bazaar, σε Spar, στην περιοχή Μακρυγιάννη στην Αθήνα.
Έως τώρα, μετά την αρχική ενημέρωση περί κατάθεσης μη δεσμευτικής πρότασης από τον όμιλο AVE και τη Retail & More προς τη Bazaar το περασμένο καλοκαίρι, δεν έχει υπάρξει καμία νεότερη ενημέρωση για την πορεία των συζητήσεων από πλευράς της εισηγμένης, προς τους μετόχους και επενδυτές. Αυτή τη στιγμή το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αριθμεί στην Ελλάδα περί τα 50 σημεία πώλησης σε διαφορετικές περιοχές, τα οποία στην πλειονότητά τους λειτουργούν μέσω franchise.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι υπάρχουν προμηθευτές στην αγορά, οι οποίοι δεν προχωρούν σε εμπορικές συμφωνίες με την Carrefour, καθώς εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τις μελλοντικές εξελίξεις σε σχέση με την επιχείρηση. Επισημαίνεται εκτός των άλλων ότι, η Carrefour, δεν διατηρεί αποθήκες για την εξυπηρέτηση της δραστηριότητάς της αλλά διοχετεύει τα προϊόντα της από τις αποθήκες που διατηρεί ο όμιλος Βερούκα, παρά την εκπεφρασμένη πρόθεση της διοίκησης της Retail & More για υλοποίηση επένδυσης σε ιδιόκτητες αποθήκες, η οποία ωστόσο δεν υλοποιήθηκε, τουλάχιστον έως αυτή τη στιγμή.
Το οικονομικό αποτύπωμα της Carrefour και του ομίλου Retail & More
Θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της Retail & More ξεπέρασε τα 10,9 εκατ. ευρώ το 2024, αυξημένος κατά 166% σε σχέση με τα 4,1 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, οι συγκεντρωτικές συνολικές ζημιές μετά φόρων έφτασαν πέρυσι τα 2,37 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 22%. Με την επιχείρηση να αιτιολογεί την αύξηση των ζημιών στις οικονομικές τις καταστάσεις, λέγοντας ότι: «Η εταιρεία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και για το λόγο αυτό το αποτέλεσμα προ φόρων της περιόδου ήταν ζημιογόνο και αντιστοιχεί σε 2,78 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, η ζημία αυτή καλύφθηκε στο σύνολο της από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, στη χρήση, ποσού 3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και προσπαθεί να οργανώσει και να στήσει τις δομές της ώστε σύμφωνα με το πλάνο της να μπει σε αποτελέσματα κερδοφορίας κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2025».