Γ.Δ.
1438.44 -0,88%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-1,84%
9.05
CNLCAP
-0,66%
7.5
DIMAND
-0,12%
8.21
NOVAL
+0,65%
2.788
OPTIMA
+0,84%
12.06
TITC
+0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.476
ΑΒΕ
-3,63%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.155
ΑΚΡΙΤ
+22,45%
0.9
ΑΛΜΥ
+2,36%
2.825
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.64
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,96%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+0,37%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,44%
16.48
ΔΑΑ
-0,52%
8.112
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-1,26%
10.97
ΔΟΜΙΚ
-7,24%
4.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,59%
1.545
ΕΕΕ
-0,87%
31.8
ΕΚΤΕΡ
-4,84%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-3,81%
2.27
ΕΛΛ
+1,09%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,62%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,78%
8.26
ΕΛΣΤΡ
-3,91%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,81%
1.736
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,90%
1.34
ΕΤΕ
-2,42%
7.978
ΕΥΑΠΣ
-0,95%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.148
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.05
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-0,94%
0.3675
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.108
ΙΝΤΕΚ
-2,01%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,30%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,46%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-4,60%
3.32
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-4,01%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,79%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-6,25%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,74%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.165
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.899
ΛΑΜΔΑ
-0,75%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
-10,39%
0.276
ΛΕΒΠ
+0,69%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-3,47%
2.78
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.775
ΜΙΝ
+0,81%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,95%
25.12
ΜΟΝΤΑ
-2,87%
3.39
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,59%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-0,27%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,08%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,63%
0.964
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-2,78%
21
ΟΛΠ
-0,98%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+1,50%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
-0,29%
13.68
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.58
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.085
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.76
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.38
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+9,52%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,45%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.655
ΣΑΡ
+0,72%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-0,54%
1.83
ΣΠΕΙΣ
-1,18%
6.72
ΣΠΙ
-2,02%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.76
ΤΖΚΑ
-4,33%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,70%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,82%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-10,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+0,88%
4.03
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.66

Εμφιαλωμένο νερό: Ξαναρχίζει από το μηδέν η μάχη κορυφής το 2022

Εάν υπάρχει ένα προϊόν που αγαπούν να μισούν οι ιδιοκτήτες αλλά και οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ αυτό δεν είναι άλλο από το εμφιαλωμένο νερό: ογκώδες και βαρύ πιάνει αρκετό χώρο στα ράφια ενώ από άποψη αξίας είναι από τα πιο φθηνά προϊόντα που μπορείς να αγοράσεις κανείς. Αποτελεί όμως «αναγκαίο κακό» καθώς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας ενός σημαντικού μέρους των καταναλωτών. Μάλιστα το 2021 το εμφιαλωμένο νερό κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις του μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ τόσο εξαιτίας του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, της αύξησης του τουρισμού σε σχέση με το 2020 αλλά και λόγω της στροφής ενός μεγάλου μέρους των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Δυναμικός κλάδος

Σύμφωνα με τα στοιχεία δύο μελετών που έχει στην διάθεση του το powergame.grτόσο ο όγκος όσο και η αξία της κατηγορίας – αλλά και όλων των υποκατηγοριών – έχει αυξηθεί έως και τις αρχές Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Σε επίπεδο κυλιόμενου δωδεκάμηνου που λήγει στις 5 Δεκεμβρίου 2021 ο όγκος στο σύνολο (φυσικό μεταλλικό, επιτραπέζιο και ανθρακούχο) της κατηγορίας νερού αυξήθηκε κατά 7,6% και κατά 9,6% σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenΙQ. Η μεγάλη κατηγορία, αυτή του μεταλλικού και του επιτραπέζιου νερού «έτρεξε» με 7% σε όγκο και 8,4% σε αξία ενώ η πολύ μικρότερη αλλά πολύ πιο δυναμική κατηγορία του ανθρακούχου νερού είχε μια αύξηση 25% στον όγκο και 16% σε αξία.

Την ίδια τάση καταγράφει και η έρευνα της IRI για το κυλιόμενο δωδεκάμηνο που λήγει στις 30 Νοεμβρίου. Στο σύνολο της κατηγορίας ο όγκος αυξήθηκε κατά 3,56% και η αξία κατά 4,16%. Εδώ η πλέον δυναμική είναι η κατηγορία των βιταμινούχων νερών όπου αυξήθηκε κατά 44% και κατά 28,5% σε αξία. Πρόκειται για την νεότερη αλλά και την πλέον μικρή υποκατηγορία της αγοράς εμφιαλωμένου νερού.

Μερίδια αγοράς

Σε ότι αφορά τα μερίδια των εταιρειών αυτά θυμίζουν λίγο πολύ αποτελέσματα φοιτητικών εκλογών περασμένων δεκαετιών όπου όλοι έβγαιναν νικητές. Μπορεί στην προκειμένη περίπτωση τα μερίδια να μετρούνται από ανεξάρτητες εταιρείες και όχι από φοιτητικές παρατάξεις, όμως μία γεωγραφική διαφοροποίηση, ο υπολογισμός ή όχι μίας υποκατηγορίας προϊόντος ή μίας κατηγορίας σούπερ μάρκετ, μπορεί να δώσει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.

Χθες με βάση την ανακοίνωση που εξέδωσε η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος), σε επίπεδο όγκου στο 11μήνο του 2021 (στοιχεία NielsenIQ), βρίσκεται στην πρώτη θέση επώνυμης επιλογής μαζί με το νερό Ζαγόρι με μερίδιο 17,4%. Όπως σημειώνει η εταιρεία αυτό επετεύχθη καθώς «έτρεχε» με ρυθμούς ανάπτυξης 17,7% όταν ο κλάδος είχε αύξηση 5,8%. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το powergame.gr της ίδιας εταιρείας μετρήσεων αλλά διαφορετικού χρονικού διαστήματος (κυλιόμενου 12μήνου που λήγει στις 5/12/2021) η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική. Στην κατηγορία του φυσικού μεταλλικού και του επιτραπέζιου νερού πρώτη εμφανίζεται η Χήτος (Ζαγόρι) με μερίδιο 23,7% ακολουθούμενη από την ΗΒΕ (Βίκος) με μερίδιο 14,6%.

Εάν θα έπρεπε να απασχολεί κάτι τους δύο Ηπειρώτες που πρωταγωνιστούν στην αγορά εδώ και πάνω από 25 χρόνια δεν είναι τόσες οι διαφορές στα ποσοστά μεταξύ τους (σ. σ. που δεν είναι και οι μόνες διαφορές που έχουν) όσο οι νέοι παίκτες που μπαίνουν δυναμικά στην αγορά και ροκανίζουν τα μερίδια τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η AHB Group (νερό Θεόνη) μία εταιρεία που πραγματοποιούσε μόλις 1 εκατ. ευρώ τζίρο το 2013 και το 2020 ξεπέρασε τα 16 εκατ. ευρώ. Είναι και η εταιρεία που πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω τους φθάνοντας το 10% σε μερίδιο αγοράς.

Τα νέα δεδομένα του 2022

Με το μεγαλύτερο κόστος να αφορά τις συσκευασίες, το ενεργειακό και το μεταφορικό οι εταιρείες εμφιάλωσης νερού καλούνται να λύσουν τον γρίφο των νέων τιμολογίων τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr θα έχουν εφαρμογή από τα μέσα Ιανουαρίου. Καθώς οι αυξήσεις είναι της τάξης των μερικών λεπτών του ευρώ γίνεται προσπάθεια ώστε αυτές να μην περάσουν στους καταναλωτές αλλά να απορροφηθούν σε πρώτη φάση από τις βιομηχανίες και το λιανεμπόριο όπου είναι δυνατόν. Εάν δεν υπάρξει αποκλιμάκωση όσο πλησιάζουμε προς την άνοιξη όπου αυξάνεται και η κατανάλωση του προϊόντος δεν αποκλείεται να υπάρξει και δεύτερη αύξηση στα τιμολόγια.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι για ορισμένους ομίλους από την νέα χρονιά αλλάζει η διαπραγματευτική ισχύς τους και δεν αποκλείεται να δούμε ανατροπές στα ανταγωνιστικά λόγω τιμής προϊόντα. Συγκεκριμένα ο όμιλος Χήτου αναλαμβάνει από 1η Ιανουαρίου την διανομή των αναψυκτικών της Green Cola καθώς και των νερών Evian και Ferrarelle ενώ δυναμικά στο παιχνίδι θα μπει η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ η οποία απέκτησε σημαντικό ποσοστό στο νερό Δίρφυς. Παράλληλα από την νέα χρονιά αναμένεται να εισέλθουν νέοι παίκτες από την εγχώρια αγορά καθώς ολοκληρώνονται οι επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!