Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Εμφιαλωμένο νερό: Ξαναρχίζει από το μηδέν η μάχη κορυφής το 2022

Εάν υπάρχει ένα προϊόν που αγαπούν να μισούν οι ιδιοκτήτες αλλά και οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ αυτό δεν είναι άλλο από το εμφιαλωμένο νερό: ογκώδες και βαρύ πιάνει αρκετό χώρο στα ράφια ενώ από άποψη αξίας είναι από τα πιο φθηνά προϊόντα που μπορείς να αγοράσεις κανείς. Αποτελεί όμως «αναγκαίο κακό» καθώς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας ενός σημαντικού μέρους των καταναλωτών. Μάλιστα το 2021 το εμφιαλωμένο νερό κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις του μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ τόσο εξαιτίας του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, της αύξησης του τουρισμού σε σχέση με το 2020 αλλά και λόγω της στροφής ενός μεγάλου μέρους των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Δυναμικός κλάδος

Σύμφωνα με τα στοιχεία δύο μελετών που έχει στην διάθεση του το powergame.grτόσο ο όγκος όσο και η αξία της κατηγορίας – αλλά και όλων των υποκατηγοριών – έχει αυξηθεί έως και τις αρχές Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Σε επίπεδο κυλιόμενου δωδεκάμηνου που λήγει στις 5 Δεκεμβρίου 2021 ο όγκος στο σύνολο (φυσικό μεταλλικό, επιτραπέζιο και ανθρακούχο) της κατηγορίας νερού αυξήθηκε κατά 7,6% και κατά 9,6% σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenΙQ. Η μεγάλη κατηγορία, αυτή του μεταλλικού και του επιτραπέζιου νερού «έτρεξε» με 7% σε όγκο και 8,4% σε αξία ενώ η πολύ μικρότερη αλλά πολύ πιο δυναμική κατηγορία του ανθρακούχου νερού είχε μια αύξηση 25% στον όγκο και 16% σε αξία.

Την ίδια τάση καταγράφει και η έρευνα της IRI για το κυλιόμενο δωδεκάμηνο που λήγει στις 30 Νοεμβρίου. Στο σύνολο της κατηγορίας ο όγκος αυξήθηκε κατά 3,56% και η αξία κατά 4,16%. Εδώ η πλέον δυναμική είναι η κατηγορία των βιταμινούχων νερών όπου αυξήθηκε κατά 44% και κατά 28,5% σε αξία. Πρόκειται για την νεότερη αλλά και την πλέον μικρή υποκατηγορία της αγοράς εμφιαλωμένου νερού.

Μερίδια αγοράς

Σε ότι αφορά τα μερίδια των εταιρειών αυτά θυμίζουν λίγο πολύ αποτελέσματα φοιτητικών εκλογών περασμένων δεκαετιών όπου όλοι έβγαιναν νικητές. Μπορεί στην προκειμένη περίπτωση τα μερίδια να μετρούνται από ανεξάρτητες εταιρείες και όχι από φοιτητικές παρατάξεις, όμως μία γεωγραφική διαφοροποίηση, ο υπολογισμός ή όχι μίας υποκατηγορίας προϊόντος ή μίας κατηγορίας σούπερ μάρκετ, μπορεί να δώσει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.

Χθες με βάση την ανακοίνωση που εξέδωσε η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος), σε επίπεδο όγκου στο 11μήνο του 2021 (στοιχεία NielsenIQ), βρίσκεται στην πρώτη θέση επώνυμης επιλογής μαζί με το νερό Ζαγόρι με μερίδιο 17,4%. Όπως σημειώνει η εταιρεία αυτό επετεύχθη καθώς «έτρεχε» με ρυθμούς ανάπτυξης 17,7% όταν ο κλάδος είχε αύξηση 5,8%. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το powergame.gr της ίδιας εταιρείας μετρήσεων αλλά διαφορετικού χρονικού διαστήματος (κυλιόμενου 12μήνου που λήγει στις 5/12/2021) η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική. Στην κατηγορία του φυσικού μεταλλικού και του επιτραπέζιου νερού πρώτη εμφανίζεται η Χήτος (Ζαγόρι) με μερίδιο 23,7% ακολουθούμενη από την ΗΒΕ (Βίκος) με μερίδιο 14,6%.

Εάν θα έπρεπε να απασχολεί κάτι τους δύο Ηπειρώτες που πρωταγωνιστούν στην αγορά εδώ και πάνω από 25 χρόνια δεν είναι τόσες οι διαφορές στα ποσοστά μεταξύ τους (σ. σ. που δεν είναι και οι μόνες διαφορές που έχουν) όσο οι νέοι παίκτες που μπαίνουν δυναμικά στην αγορά και ροκανίζουν τα μερίδια τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η AHB Group (νερό Θεόνη) μία εταιρεία που πραγματοποιούσε μόλις 1 εκατ. ευρώ τζίρο το 2013 και το 2020 ξεπέρασε τα 16 εκατ. ευρώ. Είναι και η εταιρεία που πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω τους φθάνοντας το 10% σε μερίδιο αγοράς.

Τα νέα δεδομένα του 2022

Με το μεγαλύτερο κόστος να αφορά τις συσκευασίες, το ενεργειακό και το μεταφορικό οι εταιρείες εμφιάλωσης νερού καλούνται να λύσουν τον γρίφο των νέων τιμολογίων τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr θα έχουν εφαρμογή από τα μέσα Ιανουαρίου. Καθώς οι αυξήσεις είναι της τάξης των μερικών λεπτών του ευρώ γίνεται προσπάθεια ώστε αυτές να μην περάσουν στους καταναλωτές αλλά να απορροφηθούν σε πρώτη φάση από τις βιομηχανίες και το λιανεμπόριο όπου είναι δυνατόν. Εάν δεν υπάρξει αποκλιμάκωση όσο πλησιάζουμε προς την άνοιξη όπου αυξάνεται και η κατανάλωση του προϊόντος δεν αποκλείεται να υπάρξει και δεύτερη αύξηση στα τιμολόγια.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι για ορισμένους ομίλους από την νέα χρονιά αλλάζει η διαπραγματευτική ισχύς τους και δεν αποκλείεται να δούμε ανατροπές στα ανταγωνιστικά λόγω τιμής προϊόντα. Συγκεκριμένα ο όμιλος Χήτου αναλαμβάνει από 1η Ιανουαρίου την διανομή των αναψυκτικών της Green Cola καθώς και των νερών Evian και Ferrarelle ενώ δυναμικά στο παιχνίδι θα μπει η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ η οποία απέκτησε σημαντικό ποσοστό στο νερό Δίρφυς. Παράλληλα από την νέα χρονιά αναμένεται να εισέλθουν νέοι παίκτες από την εγχώρια αγορά καθώς ολοκληρώνονται οι επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!