Γ.Δ.
1423.82 +0,44%
ACAG
-1,53%
6.45
CENER
+0,84%
7.19
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+2,66%
8.11
TITC
-0,19%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-0,75%
1.598
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.28
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,00%
1.6315
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,48%
12.46
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,89%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+1,13%
2.69
ΒΙΟΣΚ
-0,40%
1.24
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,11%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,95%
16.96
ΔΑΑ
-0,54%
8.534
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,92%
11.68
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.97
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,89%
2.6
ΕΛΛ
+1,30%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.635
ΕΛΠΕ
-1,29%
8.41
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
+1,50%
2.03
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
-0,27%
7.32
ΕΥΑΠΣ
+0,87%
3.47
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-0,11%
1.786
ΕΧΑΕ
+1,10%
5.51
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-0,20%
0.503
ΙΛΥΔΑ
-3,71%
1.815
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
5.32
ΙΝΛΙΦ
-1,21%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+3,37%
1.166
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.36
ΙΝΤΚΑ
-0,27%
3.67
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-3,19%
1.365
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+8,67%
1.63
ΛΑΒΙ
0,00%
0.884
ΛΑΜΔΑ
-0,59%
6.685
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,66%
0.386
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,81%
27.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+1,63%
3.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+0,76%
26.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+1,04%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
35.82
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+2,32%
28.65
ΟΛΥΜΠ
-2,74%
2.84
ΟΠΑΠ
+3,01%
16.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,01%
0.898
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
+0,37%
1.35
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,67%
3.896
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,37%
4.43
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,09%
0.439
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+18,61%
0.956
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,80%
18.06
ΤΖΚΑ
-4,01%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-4,15%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,94%
4.225
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Δυνατότητα διεκδίκησης αποζημίωσης από Αττική Οδό και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Να διεκδικήσουν αποζημιώσεις τόσο από την Αττική Οδό όσο και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν όσοι ταλαιπωρήθηκαν στην κακοκαιρία.

Όπως επισημαίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, οι καταναλωτές και συγκεκριμένα ο κάθε επιβάτης ξεχωριστά (και όχι μόνο ο κάτοχος του εγκλωβισμένου οχήματος) έχουν τη δυνατότητα να αξιώσουν αποζημιώσεις για υλικές ζημίες και ηθική βλάβη:

1. Για τη ζημία που υπέστη από τον πολύωρο εγκλωβισμό στην Αττική Οδό από την ανάδοχο-παραχωρησιούχο εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.» και την εταιρεία λειτουργίας της οδού «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.».

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίζεται: η ασφαλής, εύρυθμη και σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης λειτουργία της οδού, η ομαλή και ανεμπόδιστη διεξαγωγή της κυκλοφορίας του κοινού, η άμεση και αποτελεσματική ανταπόκρισή του σε έκτακτες ή/και επείγουσες καταστάσεις. Επίσης είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει πλήρως την ασφάλεια των χρηστών (ατόμων και οχημάτων), ενώ παράλληλα είναι υπεύθυνος για ζημίες σε περιουσία ή θάνατο ή τραυματισμό των χρηστών και τρίτων προσώπων σε σχέση με τη χρήση/λειτουργία της οδού, που οφείλονται σε σφάλμα ή αμέλειά του. Επιπλέον, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αλλά και τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, η ανάδοχος είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία της οδού, αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν και τον αποχιονισμό.

Περαιτέρω, ως πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιώσουν οικονομική ενίσχυση για την άμβλυνση των συνεπειών της ηθικής και της υλικής ταλαιπωρίας που υπέστησαν από το Δημόσιο (όπως ήδη έχει προβλεφθεί στο παρελθόν με βάση το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού, με την κωδική ονομασία «Βορέας»).

Σημειώνεται ότι η κατάσταση του οδικού δικτύου, ο έλεγχος κυκλοφορίας, η επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας αποτελούν αρμοδιότητα των κατά τόπους υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Αντίστοιχα, η Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι αρμόδια για τον απεγκλωβισμό των χρηστών των οδών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εποπτεύει τις συμβάσεις παραχώρησης κατά την περίοδο λειτουργίας. Αποζημίωση μπορεί να αξιώσει ο κάθε επιβάτης ξεχωριστά και όχι μόνο ο κάτοχος του εγκλωβισμένου οχήματος.

2. Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για τη δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης ή αποκατάστασης βλαβών από κατάργηση δρομολογίου είναι ο κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αριθ. 1371/2007 και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών. Με βάση αυτόν προβλέπεται ότι:

• Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες τηρούνται ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση και την εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης και την εκτιμώμενη ώρα άφιξης από τη σιδηροδρομική επιχείρηση ή από τον υπεύθυνο σταθμού αμέσως μόλις υπάρξει σχετική πληροφορία.

• Στην περίπτωση τυχόν καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά προσφέρονται δωρεάν στους επιβάτες: α) γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με τον χρόνο αναμονής, εάν υπάρχουν στην αμαξοστοιχία ή στον σταθμό ή μπορούν να εξασφαλισθούν ευλόγως, β) ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος, σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η παραμονή για μία ή περισσότερες νύχτες ή μια επιπρόσθετη παραμονή, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό, γ) εάν η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, μεταφορά από την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό σταθμό, στον εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό.

• Εάν η σιδηροδρομική υπηρεσία δεν μπορεί πλέον να συνεχισθεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση οργανώνει το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς για τους επιβάτες.

Επίσης, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος για τη ζημία που απορρέει εκ του θανάτου, των τραυματισμών ή οποιασδήποτε άλλης προσβολής της φυσικής ή ψυχικής ακεραιότητας του επιβάτη, η οποία προκλήθηκε από ατύχημα σχετικό με τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση το οποίο επήλθε ενώ ο επιβάτης παραμένει εντός των σιδηροδρομικών οχημάτων, εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτά, οποιαδήποτε και αν είναι η χρησιμοποιούμενη σιδηροδρομική υποδομή.

Τέλος, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος έναντι του επιβάτη για τη ζημία που προκύπτει από το γεγονός ότι, λόγω της κατάργησης, της καθυστέρησης ή της απώλειας ανταπόκρισης, το ταξίδι δεν μπορεί να συνεχιστεί την ίδια ημέρα ή η συνέχισή του δεν είναι λογικά απαιτητή την ίδια ημέρα λόγω δεδομένων περιστάσεων. Η αποζημίωση περιλαμβάνει τα εύλογα έξοδα καταλύματος, καθώς και τα εύλογα έξοδα που προκύπτουν από την ειδοποίηση των προσώπων που αναμένουν τον επιβάτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!