Γ.Δ.
1423.74 +0,87%
ACAG
+0,35%
5.71
BOCHGR
-1,83%
4.3
CENER
+0,22%
9.12
CNLCAP
-1,40%
7.05
DIMAND
-0,11%
9.32
NOVAL
+0,19%
2.6
OPTIMA
+0,31%
12.92
TITC
+0,62%
32.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.446
ΑΒΕ
-3,41%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,01%
3.01
ΑΛΦΑ
+2,52%
1.507
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+2,25%
10.45
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-21,85%
2.11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,36%
2.24
ΒΙΟ
+1,08%
5.64
ΒΙΟΚΑ
+1,97%
1.815
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+2,73%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+0,73%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.5
ΔΑΑ
+0,19%
7.574
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+4,21%
11.88
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.51
ΕΕΕ
+0,90%
33.56
ΕΚΤΕΡ
-1,68%
1.518
ΕΛΒΕ
-1,80%
5.45
ΕΛΙΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΛ
+0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,65%
1.848
ΕΛΠΕ
+0,99%
7.11
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.678
ΕΛΧΑ
-0,22%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΣΥΜΒ
+1,71%
1.19
ΕΤΕ
+1,46%
7.372
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+1,61%
1.985
ΕΧΑΕ
+0,45%
4.44
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
-0,51%
0.29
ΙΛΥΔΑ
+0,26%
1.915
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.68
ΙΝΛΙΦ
+0,68%
4.43
ΙΝΛΟΤ
+0,73%
1.098
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.39
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,95%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,94%
0.423
ΚΟΥΑΛ
+1,89%
1.184
ΚΟΥΕΣ
+0,37%
5.36
ΚΡΙ
0,00%
13.15
ΚΤΗΛΑ
+1,12%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
+1,03%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.48
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
-2,94%
1.32
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,62%
3.65
ΜΕΝΤΙ
+0,90%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
+0,93%
3.24
ΜΙΝ
+0,90%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,10%
20.56
ΜΟΝΤΑ
+1,90%
3.76
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,56%
26.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
+1,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,30%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+3,61%
0.746
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
+1,85%
27.6
ΟΛΥΜΠ
+0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,13%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.806
ΟΤΕ
-0,63%
15.8
ΟΤΟΕΛ
+1,68%
10.9
ΠΑΙΡ
+1,24%
0.982
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
+2,07%
3.75
ΠΕΡΦ
-4,61%
6
ΠΕΤΡΟ
+2,24%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,25%
3.64
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-4,35%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+4,10%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+1,87%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,60%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-1,27%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,96%
6.34
ΣΠΙ
+1,31%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.53
ΤΖΚΑ
+0,81%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,95%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.606
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-7,69%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.845
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.625

ΟΛΘ: Η κοινοπραξία Mytilineos – Rover Maritime – HDK ανάδοχος για τον Προβλήτα 6

Ανάδοχος για τον Προβλήτα 6 αναδείχθηκε η κοινοπραξία Mytilineos – Rover Maritime – HDK, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της ΟΛΘ.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ η υλοποίησή του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2025.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοινώνει ότι η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, κατά το παρόν στάδιο του διαγωνισμού. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο “6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής” περιλαμβάνει:

  • Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος  -17,7μ.
  • Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
  • Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Η υλοποίηση αλλά και η ολοκλήρωση του έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6 κατά την περίοδο υλοποίησης του (2022-2025) σύμφωνα με έρευνα της Deloitte έχει υπολογιστεί ότι:

  • Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του Προβλήτα 6 – το ποσό αυτό αφορά στον λιμένα, σε συνεργαζόμενες εταιρείες, προμηθευτές, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
  • Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας.
  • Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.

Επιπλέον, κατά την περίοδο 2026-2035, η δεκαετής πλήρης λειτουργία του «Προβλήτα 6» αναμένεται να:

  • Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει συνεργαζόμενες εταιρείες όπως προμηθευτές και άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
  • Ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 55 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Παράξει προστιθέμενη αξία άνω των 177 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας.
  • Στηρίξει άμεσα και έμμεσα την δημιουργία άνω των 4.000 θέσεων εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Αθανάσιος Λιάγκος επεσήμανε τα εξής: «Η υλοποίηση του έργου επέκτασης του Προβλήτα 6, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, προσφέροντας ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη, για την ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και ευρύτερα για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις λιμενικές δραστηριότητές, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας ενισχύοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην εξωστρέφεια της χώρας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!